Κικινής στα Παραπολιτικά 90,1 για απεργία ΔΟΕ: Δεν έχει να κάνει με κλείσιμο σχολείων - Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν κανονικά το έργο τους
«Η απεργία-αποχή δεν έχει να κάνει με την λειτουργία των σχολείων», διευκρίνισε ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος
«Αυτή είναι απεργία-αποχή από τα συγκεκριμένα καθήκοντα. Δεν έχει να κάνει με την λειτουργία των σχολείων, οι εκπαιδευτικοί επιτελούν κανονικά το εκπαιδευτικό τους έργο, δεν έχει να κάνει με κλείσιμο σχολείων», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Κεντρικό Μαγκαζίνο» με την δημοσιογράφο Ανδριάνα Ζαρακέλη ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, Θανάσης Κικινής, με αφορμή την απεργία-αποχή της ΔΟΕ για τους θεσμούς του Ενδοσχολικού Συντονιστή και του Παιδαγωγικού Συμβούλου-Μέντορα.
Ερωτηθείς γιατί αντιδρά η ΔΟΕ στο θέμα του ενδοσχολικού συντονιστή, στο θέμα του παιδαγωγικού συμβούλου, ο κ. Κικινής απάντησε: «Αντιδρούμε γιατί θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εισάγεται αυτός ο θεσμός πέρα από το ότι ανήκει σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο το οποίο το έχουμε καταδικάσει, τους νόμους 4692 και 4823 που θεωρούμε ότι ως πλαίσιο είναι ακατάλληλοι για την εκπαίδευση, αλλά κι ως εφαρμογή δεν έχουν πρακτικά να κάνουν αυτό που λένε, δηλαδή να βοηθήσουν πραγματικά τους εκπαιδευτικούς. Αν διαβάσει κάποιος τις λεπτομέρειες υλοποίησης του θα δει ότι πρόκειται για μια καθαρά γραφειοκρατική διαδικασία που δεν δίνει τα περιθώρια αλλά ούτε και τα εχέγγυα βοήθειας. Δηλαδή ορίζει ας πούμε ο διευθυντής ποιος θα είναι ο μέντορας, σας λέω ένα παράδειγμα, πιθανόν κάποιον που δεν θέλει, γιατί το κάναμε αυτό το ερώτημα προς το υπουργείο παιδείας. Βάζει ότι έχουνε ανάγκη από επιτήρηση οι συνάδελφοι μέχρι 5 χρόνια υπηρεσίας αλλά εξαιρεί τα ολιγοθέσια σχόλια όπου βρίσκεται ο κύριος όγκος των συναδέλφων αυτών. Από τα 7 χρόνια υπηρεσίας και μετά μπορείς να είσαι εσύ μέντορας κι όλα αυτά χωρίς καμία σχετική επιμόρφωση».
«Αυτό το έργο ενίσχυσης των συναδέλφων είναι κάτι που ούτως ή άλλως κάνουν σταθερά οι σύλλογοι διδασκόντων με τους νέους συναδέλφους για τον απλούστατο λόγο ότι υπάρχει ένα αίσθημα αλληλεγγύης και ανάγκης να γίνει σωστά το παιδαγωγικό έργο μέσα στις σχολικές μονάδες μέσα από τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων όπου καταθέτουν τους προβληματισμούς τους και βοηθιούνται από τους παλιότερους συναδέλφους γενικότερα για τα προβλήματα τα όποια αντιμετωπίζουν. Δεν συζητήθηκε κάτι ως πλαίσιο. Εμείς ζητήσαμε να το συζητήσουμε ως πλαίσιο από το καλοκαίρι του ’21 που μπήκε αυτός ο νόμος, αρνήθηκε το υπουργείο παιδείας να συζητήσει και δυστυχώς από τότε βρισκόμαστε σε μια διελκυστίνδα κυρίως εξαιτίας της άρνησης του υπουργείου να συζητήσει, αυτή είναι η βασική αίτια όλων των προβλημάτων μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι είναι τόσο σοβαρό αυτό ώστε να προχωρήσουν σε απεργία, ο πρόεδρος της ΔΟΕ απάντησε: «Είναι σοβαρό γιατί ως κίνηση είναι ένα μέρος επιμέρους κινήσεων που έχουν μια συνολική εικόνα που γι’ εμάς αλλάζει το σχολείο με έναν τρόπο που δεν βοηθάει τελικά τον μαθητή να γίνει καλύτερος, δεν βοηθάει το δημόσιο σχολείο να ενισχυθεί και να πάει πιο μπροστά, απομακρύνεται από τους στόχους τους οποίους εμείς θεωρούμε ως εκπαιδευτικοί ότι πρέπει να μπαίνουν βάση την εκπαιδευτική επιστήμη. Είναι άλλοι οι στόχοι τους οποίους βάζει το υπουργείο παιδείας».
«Αυτή είναι απεργία-αποχή από τα συγκεκριμένα καθήκοντα. Δεν έχει να κάνει με την λειτουργία των σχολείων, οι εκπαιδευτικοί επιτελούν κανονικά το εκπαιδευτικό τους έργο, δεν έχει να κάνει με κλείσιμο σχολείων. Έχει να κάνει με το γραφειοκρατικό κομμάτι από το οποίο θέλουμε να απέχουν οι συνάδελφοι, δεν εμπλέκονται τα παιδιά πουθενά σε αυτή τη διαδικασία. Η υπόθεση βρέθηκε με κατ’ επείγοντα τρόπο στο δικαστήριο σήμερα, με έναν απαράδεκτο τρόπο, ειδοποιηθήκαμε στις 11:30 για να βρεθούμε στη 13:00 στο δικαστήριο. Ήταν πραγματικά κάτι που μόνο σε δημοκρατικό πολίτευμα δεν ταιριάζει. Αυτό ανέδειξε και η νομική μας σύμβουλος με την παράσταση που έκανε στο δικαστήριο, κι ευτυχώς τουλάχιστον η Δικαιοσύνη ακόμη έχει αντανακλαστικά και ακούει κι έδωσε αναβολή για τη Δευτέρα», διευκρίνισε ο ίδιος.
Ερωτηθείς γιατί αντιδρά η ΔΟΕ στο θέμα του ενδοσχολικού συντονιστή, στο θέμα του παιδαγωγικού συμβούλου, ο κ. Κικινής απάντησε: «Αντιδρούμε γιατί θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εισάγεται αυτός ο θεσμός πέρα από το ότι ανήκει σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο το οποίο το έχουμε καταδικάσει, τους νόμους 4692 και 4823 που θεωρούμε ότι ως πλαίσιο είναι ακατάλληλοι για την εκπαίδευση, αλλά κι ως εφαρμογή δεν έχουν πρακτικά να κάνουν αυτό που λένε, δηλαδή να βοηθήσουν πραγματικά τους εκπαιδευτικούς. Αν διαβάσει κάποιος τις λεπτομέρειες υλοποίησης του θα δει ότι πρόκειται για μια καθαρά γραφειοκρατική διαδικασία που δεν δίνει τα περιθώρια αλλά ούτε και τα εχέγγυα βοήθειας. Δηλαδή ορίζει ας πούμε ο διευθυντής ποιος θα είναι ο μέντορας, σας λέω ένα παράδειγμα, πιθανόν κάποιον που δεν θέλει, γιατί το κάναμε αυτό το ερώτημα προς το υπουργείο παιδείας. Βάζει ότι έχουνε ανάγκη από επιτήρηση οι συνάδελφοι μέχρι 5 χρόνια υπηρεσίας αλλά εξαιρεί τα ολιγοθέσια σχόλια όπου βρίσκεται ο κύριος όγκος των συναδέλφων αυτών. Από τα 7 χρόνια υπηρεσίας και μετά μπορείς να είσαι εσύ μέντορας κι όλα αυτά χωρίς καμία σχετική επιμόρφωση».
«Αυτό το έργο ενίσχυσης των συναδέλφων είναι κάτι που ούτως ή άλλως κάνουν σταθερά οι σύλλογοι διδασκόντων με τους νέους συναδέλφους για τον απλούστατο λόγο ότι υπάρχει ένα αίσθημα αλληλεγγύης και ανάγκης να γίνει σωστά το παιδαγωγικό έργο μέσα στις σχολικές μονάδες μέσα από τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων όπου καταθέτουν τους προβληματισμούς τους και βοηθιούνται από τους παλιότερους συναδέλφους γενικότερα για τα προβλήματα τα όποια αντιμετωπίζουν. Δεν συζητήθηκε κάτι ως πλαίσιο. Εμείς ζητήσαμε να το συζητήσουμε ως πλαίσιο από το καλοκαίρι του ’21 που μπήκε αυτός ο νόμος, αρνήθηκε το υπουργείο παιδείας να συζητήσει και δυστυχώς από τότε βρισκόμαστε σε μια διελκυστίνδα κυρίως εξαιτίας της άρνησης του υπουργείου να συζητήσει, αυτή είναι η βασική αίτια όλων των προβλημάτων μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι είναι τόσο σοβαρό αυτό ώστε να προχωρήσουν σε απεργία, ο πρόεδρος της ΔΟΕ απάντησε: «Είναι σοβαρό γιατί ως κίνηση είναι ένα μέρος επιμέρους κινήσεων που έχουν μια συνολική εικόνα που γι’ εμάς αλλάζει το σχολείο με έναν τρόπο που δεν βοηθάει τελικά τον μαθητή να γίνει καλύτερος, δεν βοηθάει το δημόσιο σχολείο να ενισχυθεί και να πάει πιο μπροστά, απομακρύνεται από τους στόχους τους οποίους εμείς θεωρούμε ως εκπαιδευτικοί ότι πρέπει να μπαίνουν βάση την εκπαιδευτική επιστήμη. Είναι άλλοι οι στόχοι τους οποίους βάζει το υπουργείο παιδείας».
«Αυτή είναι απεργία-αποχή από τα συγκεκριμένα καθήκοντα. Δεν έχει να κάνει με την λειτουργία των σχολείων, οι εκπαιδευτικοί επιτελούν κανονικά το εκπαιδευτικό τους έργο, δεν έχει να κάνει με κλείσιμο σχολείων. Έχει να κάνει με το γραφειοκρατικό κομμάτι από το οποίο θέλουμε να απέχουν οι συνάδελφοι, δεν εμπλέκονται τα παιδιά πουθενά σε αυτή τη διαδικασία. Η υπόθεση βρέθηκε με κατ’ επείγοντα τρόπο στο δικαστήριο σήμερα, με έναν απαράδεκτο τρόπο, ειδοποιηθήκαμε στις 11:30 για να βρεθούμε στη 13:00 στο δικαστήριο. Ήταν πραγματικά κάτι που μόνο σε δημοκρατικό πολίτευμα δεν ταιριάζει. Αυτό ανέδειξε και η νομική μας σύμβουλος με την παράσταση που έκανε στο δικαστήριο, κι ευτυχώς τουλάχιστον η Δικαιοσύνη ακόμη έχει αντανακλαστικά και ακούει κι έδωσε αναβολή για τη Δευτέρα», διευκρίνισε ο ίδιος.