EE: Ελαφρά αυξημένοι αλλά λιγότεροι από τα προ της πανδημίας επίπεδα οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2021
Τα στοιχεία του 2021 αντιπροσωπεύουν αύξηση κατά 6 % σε σχέση με το 2020
Πέρυσι στους δρόμους της ΕΕ έχασαν τη ζωή τους 19.900 άνθρωποι, σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα το 2021, τα οποία δημοσίευσε σήμερα η Επιτροπή. Τα στοιχεία ανακοινώθηκαν καθώς η Επιτροπή διοργανώνει τα ετήσια βραβεία αριστείας στην οδική ασφάλεια, τα οποία επιβραβεύουν καινοτόμα έργα οδικής ασφάλειας σε όλη την Ευρώπη.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Λένας Φλυντζάνη στο skai.gr τα στοιχεία του 2021 αντιπροσωπεύουν αύξηση κατά 6 % σε σχέση με το 2020. Η αύξηση ακολούθησε μια άνευ προηγουμένου ετήσια πτώση της τάξης του 17 % από το 2019 στο 2020, η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη μείωση της κυκλοφορίας λόγω των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας. Σε επίπεδο ΕΕ, το 2021 σημειώθηκαν 45 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους (από 20/εκατ. στη Σουηδία και 22/εκατ. στη Δανία έως 81/εκατ. στη Βουλγαρία και 92/εκατ. στη Ρουμανία). Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, στο πρώτο επτάμηνο του 2022, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα κατέγραψαν μέση αύξηση άνω του 10 % σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ωστόσο, παραμένουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Στο πλαίσιο του «Οράματος μηδενικών απωλειών», η Επιτροπή συνεργάζεται στενά με τα κράτη μέλη για μια ολιστική προσέγγιση ασφάλειας, η οποία περιλαμβάνει ασφαλή οχήματα, ασφαλείς υποδομές, ασφαλή χρήση του οδικού δικτύου και καλύτερη περίθαλψη μετά από τα τροχαία ατυχήματα. Αυτή η σύγχρονη προσέγγιση είναι ευρέως αποδεκτή ως το καλύτερο μέσο για την προώθηση της οδικής ασφάλειας.
Η Επιτροπή δημοσίευσε επίσης μια σειρά εκθέσεων στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες παρέχουν λεπτομερή δεδομένα και αναλύσεις σχετικά με διάφορα θέματα οδικής ασφάλειας, όπως η σημασία της χρήσης της ζώνης ασφαλείας, οι κίνδυνοι που διατρέχουν στο οδικό δίκτυο τα παιδιά, οι ποδηλάτες και οι ηλικιωμένοι και η απόσπαση προσοχής των οδηγών.