Σοφία Ζαχαράκη στα Παραπολιτικά 90,1: Τα στοιχεία δείχνουν αύξηση του τουρισμού σε σχέση με το 2019
«Υψηλές πληρότητες τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο σε καλοκαιρινούς προορισμούς»
«Τα στοιχεία δείχνουν αύξηση του τουρισμού σε σχέση με το 2019, ενώ τα επίσημα στοιχεία αναμένονται στις αρχές του 2023», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στη Νίκη Λυμπεράκη, η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη.
Η υφυπουργός ανέφερε πως «είναι υψηλές οι πληρότητες τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο σε καλοκαιρινούς προορισμούς όπως την Κρήτη και την Ρόδο».
Σε ότι αφορά την τριήμερη παραμονή στην χώρα μας, η κ. Ζαχαράκη τόνισε ότι «η Αθήνα, κερδίζει μέρες και στη μέση διαμονή που ήταν μιάμιση μέρα. Προστίθενται μέρες».
Για το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, σημείωσε ότι «είναι υψηλές οι πληρότητες», ενώ κατέληξε με την παρατήρηση ότι «στην Ελλάδα έχει αυξηθεί η ποιότητα των υπηρεσιών» και πως «η χώρα πρέπει να προσφέρει επιλογές για όλα τα βαλάντια».
Μεταξύ άλλων, δήλωσε:
Ερωτηθείσα ποια είναι τα έσοδα από την τουριστική περίοδο
Σ.ΖΑΧΑΡΑΚΗ: Τα επίσημα στοιχεία θα έχουν καταλήξει στις αρχές του ’23 είναι όμως πολύ σημαντικό ότι τα τελευταία στοιχεία που δόθηκαν από την τράπεζα Ελλάδος για τον Ιούλιο, και βέβαια από τις διεθνείς αφίξεις Αύγουστο –Σεπτέμβριο, δείχνουν ότι έχουμε αύξηση σε σχέση με το 2019. Συγκεκριμένα τον Ιούλιο είχαμε αύξηση και στις πτήσεις και στις αφίξεις αλλά κυρίως στη μέση δαπάνη, στα έσοδα δηλαδή που έχουν καταγραφεί και με ένα πολύ σημαντικό στοιχείο των περιφερειακών αεροδρομίων τα οποία τον Σεπτέμβριο του 2022 είχαν 7,2 αύξηση σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2019.
Ερωτηθείσα αν έχει μπει η Ελλάδα στο χάρτη για τα ταξίδια του τριημέρου
Σ.ΖΑΧΑΡΑΚΗ: Είναι πάρα πολύ ευχάριστο ότι έχουμε πολύ υψηλές πληρότητες και για τον Οκτώβριο και για τον Νοέμβριο στους καλοκαιρινούς προορισμούς. Θα δείτε ότι υπάρχουν πτήσεις οι οποίες θα φτάνουν μέχρι 20-25 Νοεμβρίου σε προορισμούς που τους επιτρέπει και ο καιρός.
Ερωτηθείσα αν έχει μπει η Ελλάδα στο χάρτη για τα ταξίδια του τριημέρου
Σ.ΖΑΧΑΡΑΚΗ: Η Αθήνα είναι πάρα πολύ αισιόδοξο και ελπιδοφόρο ότι κερδίζει μέρες αυτό σημαίνει ότι στη μέση διαμονή που μπορεί στο παρελθόν αυτό να ήταν 1,5 ή 2 μέρες προστίθεται χρόνος παραμονής όπως επίσης αυξάνονται και οι πληρότητες σιγά–σιγά, ξανά μετά την πανδημία, στα ξενοδοχεία του Κέντρου τα οποία μπορούν να επωφεληθούν από το γεγονός του πλούσιου πολιτιστικού αποθέματος, των πολλών εικαστικών δρωμένων και τεχνών οι οποίες εξελίσσονται και στο κέντρο της Αθήνας όπως και η γαστρονομία. Γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια και στη Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη για το κομμάτι της ανάδειξης του γαστρονομικού τουρισμού, του οινοτουρισμού και φανταστείτε ότι πέρυσι η Θεσσαλονίκη, με την πρωτοβουλία που ξεκίνησε από το υπουργείο μας, πλέον συγκαταλέγεται στις δημιουργικές πόλεις γαστρονομίας της UNESCO. Εμείς στο υπουργείο έχουμε κάνει μια ειδική καμπάνια από πέρυσι που θα συνεχιστεί και φέτος για το city break. Πέρυσι ήταν το Greekend αυτό θα συνεχιστεί και φέτος και ουσιαστικά ευελπιστούμε να έχουμε καμπάνια για την Ελλάδα κάθε μήνα του χρόνου με διαφορετικό περιεχόμενο.
Αναφορικά με το τριήμερο της 28ης
Σ.ΖΑΧΑΡΑΚΗ: Αν δεν έχετε κλείσει ήδη υπάρχει ζήτημα γιατί η αλήθεια είναι ότι έχουμε υψηλές πληρότητες για το τριήμερο. Θέλω να θυμίσω στους ανθρώπους που έχουν κληρωθεί ηλεκτρονικά στο πρόγραμμα τουρισμός για όλους να αξιοποιήσουν ακόμα και το τριήμερο την κάρτα τους. Είναι κάρτα 150€ αλλά και 200€ για τους συμπολίτες μας με αναπηρία η οποία πληρώνει άμεσα και τον ξενοδόχο και χρησιμοποιείται άμεσα σαν άυλη κάρτα. Όλα αυτά ελπίζουμε να βοηθήσουν όλες τις περιοχές της Ελλάδας.
Σ.ΖΑΧΑΡΑΚΗ: Έχουμε ένα τρίπτυχο στο υπουργείο Τουρισμού πάνω στο οποίο δουλεύουμε, είναι στην ποιότητα με αύξηση της ποιότητας των υπηρεσιών, βελτίωση της τουριστικής εκπαίδευσης αλλά και αύξηση της μέσης δαπάνης. Με το κομμάτι της ισορροπίας την οποία εμείς την ορίζουμε ως μια ισορροπία γεωγραφική, ποτέ δεν αναφερόμαστε στους δημοφιλής προορισμούς αλλά μας ενδιαφέρει να γνωρίσουμε όλες τις γωνιές της Ελλάδος. Και για αυτό έχουμε ξεκινήσει από πέρυσι την πρώτη καμπάνια που έχει γίνει ποτέ για την Ελλάδα για το χειμερινό τουρισμό. Συγκεκριμένα καλέσαμε τους φίλους μας από το εξωτερικό σε μια ψηφιακή καμπάνια που έγινε σε 10 χώρες να γνωρίσουν την Ελλάδα και το χειμώνα και επαναλάβαμε αυτή την καμπάνια και για τους συμπολίτες μας «ζήσε την Ελλάδα και το χειμώνα» με εικόνες από όλη την Ελλάδα από τον ορεινό τουρισμό, από το ποτάμι, από τις λίμνες, από τα μονοπάτια και βέβαια γαστρονομία που πάντα δένει αυτές τις εμπειρίες. Το κάνουμε ήδη και προσπαθούμε να το παλεύουμε.
Ερωτηθείσα αν υπάρχει φόβος για την ερχόμενη τουριστική περίοδο του χρόνου μετά από ένα δύσκολο χειμώνα με υψηλό πληθωρισμό
Σ.ΖΑΧΑΡΑΚΗ: Θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για όλα τα ενδεχόμενα γιατί αν κάτι έχουμε μάθει τα τελευταία χρόνια είναι ότι θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τα μη αναμενόμενα. Όλα τα σενάρια θα πρέπει να είναι στο τραπέζι γιατί πράγματι μπορεί οι ευρωπαϊκές οικονομίες και δη οι πολίτες να επηρεαστούν τόσο πολύ ώστε να είναι φειδωλοί ως προς το ταξίδι τους όμως μια πρόσφατη έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού τουρισμού μας έδειξε ότι οι συμμετέχοντες σε αυτή δήλωσαν ότι ένα από τα τελευταία πράγματα που θα απορρίψουν ή θα αποκλείσουν είναι το ταξίδι. Για αυτό εμείς πρέπει να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας όπως και το κάνουμε, και ο κ. Κικίλιας με μια σειρά επισκέψεων στο εξωτερικό, με παρουσία πολύ καλή και ανανεωμένη των περιπτέρων του ΕΟΤ στις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις, με προσπάθεια διευρύνσεις των τουριστικών αγορών και αυτό σημαίνει ότι στοχεύουμε και σε νέες αγορές. είναι πολύ σημαντικό ότι φέτος είχαμε τις περισσότερες απευθείας πτήσεις από την Αμερική γιατί οι αμερικανοί έχουν και την καλύτερη μέση δαπάνη. Νέες αγορές που έχουν πολύ ενδιαφέρον είναι η Λατινική Αμερική. Μια πολύ ενδιαφέρουσα αγορά η οποία γίνεται προσπάθεια να βελτιωθεί και ο χρόνος της θεώρησης βίζας είναι η Ινδία. Πολύ μεγάλη σημασία έχει όλο αυτό που γίνεται από τη Σαουδική Αραβία, από τις χώρες γενικά του Κόλπου που βλέπουμε ότι αυξάνουν σιγά-σιγά οι απευθείας πτήσεις αλλά και η μέση δαπάνη ευτυχώς παραμένει σταθερά υψηλή. Προφανώς έχουμε μπροστά μας τα δύσκολα από την άλλη όμως οι tour operators έχουνε αυξανόμενο αριθμό και το ’23 για την Ελλάδα προβλέψει και συγχρόνως βλέπουμε και μια ενδιαφέρουσα διεύρυνση σε νέες αγορές.
Αν τους απασχολεί το πόσο «προσβάσιμο» είναι πια το καλοκαίρι για το μέσο έλληνα
Σ.ΖΑΧΑΡΑΚΗ: Ναι μας απασχολεί και δεν είναι απλά μια εντύπωση είναι μέτρα τα οποία λαμβάνεις για να μπορέσεις να διευρύνεις τη δυνατότητα γιατί είμαστε μια κυβέρνηση για κάθε πολίτη. Προφανώς κάποιοι προορισμοί γίνονται πιο ακριβοί με τον καιρό και σίγουρα η Ελλάδα πρέπει να προσφέρει επιλογές για όλα τα βαλάντια. Καλό είναι δηλαδή για αυτόν ο οποίος θέλει να απολαύσει διακοπές είτε πρόκειται με το κρουαζιερόπλοιο είτε με το σκάφος του είτε σε ένα πολύ ωραίο ξενοδοχείο να έχει την επιλογή συγχρόνως όμως να μην αποκλείεται και κάποιος από την απαραίτητη αναψυχή. Την προηγούμενη χρονιά και τρέχουν ακόμα τα προγράμματα τα οποία έγιναν από την ελληνική κυβέρνηση είναι πάνω από 100 εκατομμύρια για ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού.
ΔΗΜ: Πρέπει ο μέσος πολίτης να συμφιλιωθεί με το γεγονός ότι κάποιοι προορισμοί θα πρέπει να δεχτούμε ότι είναι για εκείνους που έχουν πάρα πολλά χρήματα; Είναι μια νοοτροπία που πρέπει να την αποδεχτούμε γιατί είναι καλό για την εθνική οικονομία;
Σ.ΖΑΧΑΡΑΚΗ: Είναι καλό για την εθνική οικονομία να έχεις επιλογές, όταν μιλάμε για επιλογές δεν μιλάμε για αποκλεισμούς. Άρα πιθανότητα κάποια άλλη στιγμή ή σε κάποια άλλη περίοδο που να μην έχουν και λόγω ανταγωνισμού οι τιμές φτάσει όπως είναι οι τιμές του Αυγούστου να μπορούμε να απολαύσουμε αν θέλουμε ή αν μπορούμε ένα τριήμερο στη Μύκονο ή τη Σαντορίνη. Υπάρχουν επιλογές για αυτό για μένα είναι σημαντικό να έχουμε νέους αναπτυξιακούς νόμους, δεν αφορούν τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, θυμίζω ότι ο νέος αναπτυξιακός νόμος δεν έχει επενδύσεις που μπορούν να γίνουν στη Μύκονο ή τη Σαντορίνη έχεις όμως άλλα νησιά. Όταν έχεις αυτή τη στιγμή 14 αναβαθμισμένα περιφερειακά αεροδρόμια σημαίνει ότι γνωρίζεις την Ελλάδα με ένα νέο τρόπο άρα δεν μιλάμε για αποκλεισμούς μιλάμε για επιλογές. Όσο περισσότερο, μέσα σε τόσο δύσκολη συγκυρία, διευρύνεται η οικονομία, έχουμε θετικά νούμερα ανάπτυξης αυξάνεται ο κατώτατος μισθός και δίνουμε περισσότερες επιλογές πολλών εργασιών γιατι μπορεί να έρχονται νέες επενδύσεις με νέες θέσεις εργασίας δίνουμε επιλογές και αυτή νομίζω ότι είναι η ιδεολογική διαφορά με κάποιους οι οποίοι μπορεί να διατείνονται ότι είναι πιο κοινωνικά ευαίσθητοι.