Θύμιος Λυμπερόπουλος στα Παραπολιτικά 90,1: Δεν πηγαίνει καθόλου καλά η δουλειά του ταξί
Τι είπε για τα Uber και για τις επιδοτήσεις στα καύσιμα
Ο πρόεδρος συνδικάτου ιδιοκτητών ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος, μίλησε στα Παραπολιτικά 90.1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή και αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Λυμπερόπουλος δήλωσε:
Δεν πηγαίνει καθόλου καλά η δουλειά του ταξί. Οι αυτοκινητιστές δέχονται μια επίθεση-κατάργηση των δικαιωμάτων τους και μια ακρίβεια που τους τρώει το εισόδημα και ως οικογένεια αλλά και ως επαγγελματίες.
Από την αύξηση δεν έχει πρόβλημα η κοινωνία και το απέδειξε και το καλοκαίρι. Το ότι δεν έβρισκε ταξί το καλοκαίρι που είχε πολύ τουρισμό στην Αθήνα, είναι ένα δεδομένο υπό την έννοια ότι λόγω και του κυκλοφοριακού προβλήματος που υπάρχει ή ακόμα και όταν έχει βροχή, δεν είναι εύκολο να βρίσκεις ανά πάσα στιγμή ταξί. Όταν έχει δουλειά όμως,δεν σημαίνει ότι ο κλάδος πλούτισε.
Ο κ. Λυμπερόπουλος σημείωσε ότι: Έχουμε μια πτώση της κατανάλωσης και μέσα σε αυτή την κατάσταση το πρώτο που θα κόψει ο οικογενειάρχης είναι το ταξί. Δεν θα κόψει τρόφιμα αλλά θα κόψει το ταξί, και έρχονται δύσκολες μέρες, όμως το χειρότερο πρόβλημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον κλάδο είναι το εξής:
Έχουμε χιλιάδες αυτοκίνητα ΙΧ που δουλεύουν πλέον ανεξέλεγκτα και χωρίς να έχει τη δυνατότητα η Τροχαία, γιατί δεν έχει προσωπικό κάνει τεράστιες προσπάθειες, να τα ελέγξει και να τα γράψει. ΙΧ που δουλεύουνε με Uber, που δουλεύουν με διάφορες εφαρμογές, παράνομα.
Η Τροχαία γράφει αλλά αν δείτε μια ανακοίνωση της Ομοσπονδίας της Αστυνομίας με παράδειγμα τη Μύκονο ότι τους κάνουν αγωγές αυτοί που δουλεύουν με ΙΧ και βανάκια γιατί τους γράφει και δυστυχώς η κυβέρνηση όχι μόνο δεν στηρίζει τα αστυνομικά όργανα αλλά από το υπουργείο Μεταφορών παίρνει τηλέφωνο να σβήνει κλήσεις των ΙΧ.
Είναι ένα τεράστιο σκάνδαλο, φανταστείτε ότι 2.500 αυτοκίνητα που είχαν πάει στη Μύκονο φέτος το καλοκαίρι και δουλεύανε είχαν τζίρους γύρω στα 1.000 € την ημέρα. Και όχι μόνο δεν πληρώνουν εφορίες αλλά στέλνει στην Τροχαία οδηγίες ότι κακώς τους ελέγχει και τους γράφει.
Η άποψη του Παπαδόπουλου πλέον, και επειδή τα έχουμε συζητήσει γιατί υπήρξε φίλος με τη βοήθεια που είχε κάνει το ’13-’14 στον κλάδο έχει αλλάξει άποψη, στέλνει οδηγίες και δεν μας δίνει τις ερμηνευτικές εγκυκλίους του νόμου 4530 να τις δούμε και εμείς νομικά.
Έχει ξεφύγει η κατάσταση αλλά να σας πω ότι παγκοσμίως έχει αποδειχθεί πλέον ότι η Uber παρενέβαινε με κάθε τρόπο στις κυβερνήσεις, είτε έπιανε κυβερνήσεις, χρημάτιζε. Ψάχνουμε τα στοιχεία και θα έχουμε και αγωγές σε πολιτικό επίπεδο γιατί δεν πάει άλλο.
Αν σβήνει 500 χιλιάδες που είναι να πάρει το δημόσιο από κλήσεις παρανόμως, αν δεν λειτουργούν οι επιτροπές των κλήσεων που πάνε στο υπουργείο που την πρώτη φορά ένα ΙΧ που δουλεύει με διαμεσολαβητή, με εφαρμογές, τρώει 6.500 τη δεύτερη φορά πρέπει να φάει από το υπουργείο 20 χιλιάδες και δεν έχει φτιάξει τις επιτροπές ή τις πετάει στο καλάθι του υπουργείου... αυτό δεν είναι σκάνδαλο;
Για τις επιδοτήσεις των καυσίμων ο κ. Λυμπερόπουλος σχολίασε:
Δεν υπάρχει άλλη λύση παρά μόνο ή θα βγάλει τα ταξί όπως έχει βγάλει εφοπλιστικά καράβια όπως έχει βγάλει στους αγρότες επαγγελματικό καύσιμο ή θα μειώσει το φόρο κατανάλωσης.