«Αγκάθι» για τον Ιερώνυμο οι «άγιοι» του Λυκαβηττού – Η επιθυμία για δημιουργία μοναστικής κοινότητας στη Βάρη και η αντίδραση του π. Δημητρίου
Στόχος του κ. Ιερώνυμου δεν είναι ο π. Δημήτριος Λουπασάκης, αλλά η δημιουργία μιας μοναστικής κοινότητας με αρχές και κανόνες
Μετά τον θόρυβο που ξέσπασε, ο Αρχιεπίσκοπος αναζήτησε λύσεις για να απαλλαγεί από την αδελφότητα του Λυκαβηττού.
Τους πρότεινε να μεταφερθούν στο ησυχαστήριο του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου στη Βάρη, το οποίο είναι μετόχι της Μονής Πετράκη. Δεν τους έδωσε τελεσίγραφο, απλώς τους πρότεινε και πλέον περιμένει την απάντησή τους.
Στόχος του κ. Ιερώνυμου δεν είναι ο π. Δημήτριος Λουπασάκης, αλλά η δημιουργία μιας μοναστικής κοινότητας με αρχές και κανόνες, με τους 16 κληρικούς και λαϊκούς, ηλικίας από 25-30 χρόνων, που στηρίζουν το όποιο έργο του, διευκολύνοντας τους χιλιάδες πιστούς που φτάνουν απ' όλη τη χώρα στον Λυκαβηττό. Σύμφωνα με συνεργάτες του, ο Αρχιεπίσκοπος δεν πρόκειται να δεχθεί να έχει δίπλα του μια νέα Μονή Εσφιγμένου, με αντάρτες και φανατικούς οπαδούς. Ωστόσο, δεν είναι και τόσο εύκολο να λυθεί το πρόβλημα, το οποίο έχει γιγαντωθεί τα τελευταία 10 χρόνια.
Ο χώρος που προτείνει για να μεταφερθεί η κοινότητα έχει τη δική του ιστορία. Είναι έκτασης 200 στρεμμάτων, ανήκε στον μοναχό Κάλλιστο Λαβδάκη, όπως και πολλά άλλα κτήματα, όπου είχε αναπτύξει την κτηνοτροφία και μάλιστα παρασκεύαζε το «τυρί του καλόγερου». Στην πορεία τα δώρισε στην Αρχιεπισκοπή και στο Φανάρι, το οποίο δηλώνει άγνοια για το θέμα. Μέσα σε αυτό υποδομές δεν υπάρχουν, ενώ κάποια τμήματα είναι χαρακτηρισμένα ως δασικά. Επίσης, για το ιδιοκτησιακό καθεστώς εκκρεμούν και κάποιες αποφάσεις του ΣτΕ.
Οι υποδομές δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά στην Αρχιεπισκοπή εκτιμούν ότι η αδελφότητα θα βρει τους πόρους. Μένει όμως να αποφασίσει αν θα εγκατασταθεί στη Βάρη ή θα αντιπροτείνει άλλη περιοχή, με έτοιμες υποδομές.
Το «αγκάθι» για τον κ. Ιερώνυμο είναι πώς θα αντιδράσουν ο π. Δημήτριος και οι οπαδοί του. Ο Αρχιεπίσκοπος σε καμία περίπτωση δεν θέλει να επιβάλει διά της βίας την όποια απόφαση, καθώς οι εικόνες με ΜΑΤ και πιστούς στην καρδιά της Αττικής δεν αρμόζει στην Εκκλησία. Ο π. Δημήτριος έχει δηλώσει μεν ότι θα μείνει εκεί, αλλά γνωρίζει πως μια σύγκρουση με τον Αρχιεπίσκοπο θα οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.
Για την ολοκλήρωση της αποχώρησης από τον Λυκαβηττό απαιτείται χρόνος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Χρειάζεται τεράστια προετοιμασία, ενώ η αδελφότητα δέχεται πιέσεις από τους πιστούς να μην εγκαταλείψει τους Αγίους Ισιδώρους. Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Ιερώνυμος διευκρίνισε ότι για τον Λυκαβηττό λειτούργησε σαν πατέρας και όχι σαν «διοικητής της Αστυνομίας», ενώ ξεκαθάρισε πως ο «θαυματουργός σταυρός» θα τοποθετηθεί σε προθήκη, ώστε όποιος θέλει να τον προσκυνά, όπως συμβαίνει και με τις εικόνες.
Τόνισε επίσης πως οι Αγιοι Ισίδωροι δεν μπορούν να εξελιχθούν σε νόμιμη μοναστική κοινότητα. Αλλωστε, στον Λυκαβηττό δεν υπάρχουν οι χώροι, ενώ οι ακόλουθοι του π. Δημητρίου δεν μένουν εκεί και από αυτούς δεν είναι βέβαιο αν όλοι θέλουν να γίνουν μοναχοί και να βρεθούν σε έναν χώρο άγνωστο σε αυτούς. Μάλιστα, ο κ. Ιερώνυμος ανέφερε πως και κατά το παρελθόν υπήρχαν ανάλογα φαινόμενα, λέγοντας ότι έτσι γεννήθηκαν οι οργανώσεις «Ζωή», «Σωτήρας», «Καντιώτης». Σε ό,τι αφορά τους πιστούς, ο Αρχιεπίσκοπος υποστήριξε πως αυτοί θα μπορούν να πάνε σε ένα νόμιμο μοναστήρι.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» το Σάββατο 29/10
Τους πρότεινε να μεταφερθούν στο ησυχαστήριο του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου στη Βάρη, το οποίο είναι μετόχι της Μονής Πετράκη. Δεν τους έδωσε τελεσίγραφο, απλώς τους πρότεινε και πλέον περιμένει την απάντησή τους.
Στόχος του κ. Ιερώνυμου δεν είναι ο π. Δημήτριος Λουπασάκης, αλλά η δημιουργία μιας μοναστικής κοινότητας με αρχές και κανόνες, με τους 16 κληρικούς και λαϊκούς, ηλικίας από 25-30 χρόνων, που στηρίζουν το όποιο έργο του, διευκολύνοντας τους χιλιάδες πιστούς που φτάνουν απ' όλη τη χώρα στον Λυκαβηττό. Σύμφωνα με συνεργάτες του, ο Αρχιεπίσκοπος δεν πρόκειται να δεχθεί να έχει δίπλα του μια νέα Μονή Εσφιγμένου, με αντάρτες και φανατικούς οπαδούς. Ωστόσο, δεν είναι και τόσο εύκολο να λυθεί το πρόβλημα, το οποίο έχει γιγαντωθεί τα τελευταία 10 χρόνια.
Ο χώρος που προτείνει για να μεταφερθεί η κοινότητα έχει τη δική του ιστορία. Είναι έκτασης 200 στρεμμάτων, ανήκε στον μοναχό Κάλλιστο Λαβδάκη, όπως και πολλά άλλα κτήματα, όπου είχε αναπτύξει την κτηνοτροφία και μάλιστα παρασκεύαζε το «τυρί του καλόγερου». Στην πορεία τα δώρισε στην Αρχιεπισκοπή και στο Φανάρι, το οποίο δηλώνει άγνοια για το θέμα. Μέσα σε αυτό υποδομές δεν υπάρχουν, ενώ κάποια τμήματα είναι χαρακτηρισμένα ως δασικά. Επίσης, για το ιδιοκτησιακό καθεστώς εκκρεμούν και κάποιες αποφάσεις του ΣτΕ.
Οι υποδομές δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά στην Αρχιεπισκοπή εκτιμούν ότι η αδελφότητα θα βρει τους πόρους. Μένει όμως να αποφασίσει αν θα εγκατασταθεί στη Βάρη ή θα αντιπροτείνει άλλη περιοχή, με έτοιμες υποδομές.
Το «αγκάθι» για τον κ. Ιερώνυμο είναι πώς θα αντιδράσουν ο π. Δημήτριος και οι οπαδοί του. Ο Αρχιεπίσκοπος σε καμία περίπτωση δεν θέλει να επιβάλει διά της βίας την όποια απόφαση, καθώς οι εικόνες με ΜΑΤ και πιστούς στην καρδιά της Αττικής δεν αρμόζει στην Εκκλησία. Ο π. Δημήτριος έχει δηλώσει μεν ότι θα μείνει εκεί, αλλά γνωρίζει πως μια σύγκρουση με τον Αρχιεπίσκοπο θα οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.
Για την ολοκλήρωση της αποχώρησης από τον Λυκαβηττό απαιτείται χρόνος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Χρειάζεται τεράστια προετοιμασία, ενώ η αδελφότητα δέχεται πιέσεις από τους πιστούς να μην εγκαταλείψει τους Αγίους Ισιδώρους. Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Ιερώνυμος διευκρίνισε ότι για τον Λυκαβηττό λειτούργησε σαν πατέρας και όχι σαν «διοικητής της Αστυνομίας», ενώ ξεκαθάρισε πως ο «θαυματουργός σταυρός» θα τοποθετηθεί σε προθήκη, ώστε όποιος θέλει να τον προσκυνά, όπως συμβαίνει και με τις εικόνες.
Τόνισε επίσης πως οι Αγιοι Ισίδωροι δεν μπορούν να εξελιχθούν σε νόμιμη μοναστική κοινότητα. Αλλωστε, στον Λυκαβηττό δεν υπάρχουν οι χώροι, ενώ οι ακόλουθοι του π. Δημητρίου δεν μένουν εκεί και από αυτούς δεν είναι βέβαιο αν όλοι θέλουν να γίνουν μοναχοί και να βρεθούν σε έναν χώρο άγνωστο σε αυτούς. Μάλιστα, ο κ. Ιερώνυμος ανέφερε πως και κατά το παρελθόν υπήρχαν ανάλογα φαινόμενα, λέγοντας ότι έτσι γεννήθηκαν οι οργανώσεις «Ζωή», «Σωτήρας», «Καντιώτης». Σε ό,τι αφορά τους πιστούς, ο Αρχιεπίσκοπος υποστήριξε πως αυτοί θα μπορούν να πάνε σε ένα νόμιμο μοναστήρι.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» το Σάββατο 29/10