«Sanco Swift»: Τα χαρακτηριστικά του πλοίου που ξεκίνησε σεισμικές έρευνες σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Το «Sanco Swift» κατασκευάστηκε πριν από εννέα χρόνια και ναυλώθηκε το 2016
To «Sanco Swift», υπό σημαία Γιβραλτάρ, είναι το πλοίο που ξεκίνησε σεισμικές έρευνες για υδρογονάνθρακες στο Ιόνιο Πέλαγος και δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ειδικότερα, το «Sanco Swift» κατασκευάστηκε πριν από εννέα χρόνια και ναυλώθηκε το 2016.
Πρόκειται για ένα αποδοτικό και ευέλικτο πλοίο, που προσφέρει μια σύγχρονη πλατφόρμα για ένα ευρύ φάσμα σεισμικών εργασιών.
Είναι πλήρως εξοπλισμένο για τρισδιάστατη ευρυζωνική σεισμική έρευνα, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία GeoStreamer, η οποία παρέχει εικόνες του υπεδάφους με μεγαλύτερη σαφήνεια, ακρίβεια και αξιοπιστία.
Η μεταφορική ικανότητα του «Sanco Swift» είναι 2900 t DWT. Το DWT (Deadweight tonnage) ή αλλιώς «νεκρό φορτίο» είναι μια μονάδα μέτρησης που ορίζει το βάρος του φορτίου που επιτρέπεται να κουβαλήσει ένα πλοίο.
Το τρέχον βύθισμα του «Sanco Swift» αναφέρεται ότι είναι 6,9 μέτρα. Το ολικό μήκος του είναι 96,15 μέτρα και το πλάτος του φτάνει τα 21,5 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητά του αγγίζει τους 16,5 κόμβους.
Θαλάσσια περιοχή εμβαδού 40.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων καλύπτουν τα δύο «οικόπεδα» δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης, στα οποία ξεκινούν σεισμικές έρευνες για τη διερεύνηση ύπαρξης κοιτασμάτων υδρογονανθράκων.
Και στις δύο περιοχές η πλειοψηφία των δικαιωμάτων έρευνας ανήκει στην ExxonMobil, η οποία, ύστερα από την αποχώρηση της γαλλικής ΤotalEnergies, ελέγχει το 70% των δικαιωμάτων, ενώ το υπόλοιπο 30% ανήκει στην HelleniQ Energy (ΕΛ.ΠΕ.).
Οι συμβάσεις μίσθωσης των δύο περιοχών είχαν κυρωθεί από τη Βουλή το 2019.
Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση από την Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ), η κοινοπραξία ExxonMobil - ΕΛ.ΠΕ. έχει υποβάλει ποσοτικά και ποιοτικά αναβαθμισμένο πρόγραμμα σεισμικών ερευνών, με στόχο την ολοκλήρωση των ερευνών σε δύο, αντί για τρία χρόνια, ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα στα τέλη του 2023.
Οι σεισμικές έρευνες παρέχουν στις εταιρείες την πληροφορία που είναι απαραίτητη για να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν σε ερευνητική γεώτρηση, η οποία σε περιοχές όπως αυτές δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης είναι υψηλού κόστους λόγω του μεγάλου βάθους της θάλασσας.
Σύμφωνα με την ΕΔΕΥΕΠ, «πρόκειται για την πιο υποσχόμενη περιοχή για την ύπαρξη μεγάλων κοιτασμάτων φυσικού αερίου, αλλά και ταυτόχρονα για τη λιγότερο ώριμη, όπου είναι επιτακτική η άμεση πρόσκτηση σεισμικών δεδομένων».
*Φωτογραφίες: marinetraffic.com
Ειδικότερα, το «Sanco Swift» κατασκευάστηκε πριν από εννέα χρόνια και ναυλώθηκε το 2016.
Πρόκειται για ένα αποδοτικό και ευέλικτο πλοίο, που προσφέρει μια σύγχρονη πλατφόρμα για ένα ευρύ φάσμα σεισμικών εργασιών.
Είναι πλήρως εξοπλισμένο για τρισδιάστατη ευρυζωνική σεισμική έρευνα, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία GeoStreamer, η οποία παρέχει εικόνες του υπεδάφους με μεγαλύτερη σαφήνεια, ακρίβεια και αξιοπιστία.
Η μεταφορική ικανότητα του «Sanco Swift» είναι 2900 t DWT. Το DWT (Deadweight tonnage) ή αλλιώς «νεκρό φορτίο» είναι μια μονάδα μέτρησης που ορίζει το βάρος του φορτίου που επιτρέπεται να κουβαλήσει ένα πλοίο.
Το τρέχον βύθισμα του «Sanco Swift» αναφέρεται ότι είναι 6,9 μέτρα. Το ολικό μήκος του είναι 96,15 μέτρα και το πλάτος του φτάνει τα 21,5 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητά του αγγίζει τους 16,5 κόμβους.
Τα «οικόπεδα» όπου θα κάνει σεισμικές έρευνες το «Sanco Swift»
Θαλάσσια περιοχή εμβαδού 40.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων καλύπτουν τα δύο «οικόπεδα» δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης, στα οποία ξεκινούν σεισμικές έρευνες για τη διερεύνηση ύπαρξης κοιτασμάτων υδρογονανθράκων.Και στις δύο περιοχές η πλειοψηφία των δικαιωμάτων έρευνας ανήκει στην ExxonMobil, η οποία, ύστερα από την αποχώρηση της γαλλικής ΤotalEnergies, ελέγχει το 70% των δικαιωμάτων, ενώ το υπόλοιπο 30% ανήκει στην HelleniQ Energy (ΕΛ.ΠΕ.).
Οι συμβάσεις μίσθωσης των δύο περιοχών είχαν κυρωθεί από τη Βουλή το 2019.
Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση από την Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ), η κοινοπραξία ExxonMobil - ΕΛ.ΠΕ. έχει υποβάλει ποσοτικά και ποιοτικά αναβαθμισμένο πρόγραμμα σεισμικών ερευνών, με στόχο την ολοκλήρωση των ερευνών σε δύο, αντί για τρία χρόνια, ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα στα τέλη του 2023.
Οι σεισμικές έρευνες παρέχουν στις εταιρείες την πληροφορία που είναι απαραίτητη για να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν σε ερευνητική γεώτρηση, η οποία σε περιοχές όπως αυτές δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης είναι υψηλού κόστους λόγω του μεγάλου βάθους της θάλασσας.
Σύμφωνα με την ΕΔΕΥΕΠ, «πρόκειται για την πιο υποσχόμενη περιοχή για την ύπαρξη μεγάλων κοιτασμάτων φυσικού αερίου, αλλά και ταυτόχρονα για τη λιγότερο ώριμη, όπου είναι επιτακτική η άμεση πρόσκτηση σεισμικών δεδομένων».
*Φωτογραφίες: marinetraffic.com