Άγιοι Ισίδωροι Λυκαβηττού: Η Αρχιεπισκοπή μετέθεσε τον πατέρα Δημήτριο σε ιερό ναό του Ζωγράφου
Τη μετάθεση του πατέρα Δημητρίου φαίνεται πως επιλέγει τελικά η ανώτατη ηγεσία της Εκκλησίας, αντί να δώσει μια οριστική λύση στο θέμα των Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού
Τη μετάθεση του πατέρα Δημητρίου φαίνεται πως επιλέγει τελικά η ανώτατη ηγεσία της Εκκλησίας, αντί να δώσει μια οριστική λύση στο θέμα των Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού.
Ειδικότερα, η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών καλεί τον παπα-Δημήτρη να επανέλθει στην οργανική θέση του και να επανενταχθεί στο δυναμικό του Ιερού ναού Αγίου Γεωργίου Ζωγράφου, δηλαδή εκεί όπου ανήκει ούτως ή άλλως, εφόσον στους Αγίους Ισιδώρους ιερουργεί βάσει προσωρινής απόσπασης.
Υποτίθεται ότι ο πατέρας Δημήτριος έχει λάβει εγγράφως την εντολή να αποχωρήσει από τον Λυκαβηττό, ομού μετά των διακόνων-πνευματικών τέκνων του, εντός συγκεκριμένης διορίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος ο κ. Λουπασάκης δεν έχει ανακοινώσει τι προτίθεται να πράξει, δηλαδή εάν σκοπεύει να συμμορφωθεί προς τις άνωθεν εντολές και να πειθαρχήσει στη βούληση του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου ή να παραστήσει τον μάρτυρα και να παραμείνει στον Λυκαβηττό.
Στο δεύτερο ενδεχόμενο θα ικανοποιηθεί το πολυπληθές και ένθερμο ποίμνιο που συρρέει στους Αγίους Ισιδώρους, κυρίως με την προσδοκία να παραστεί σε κάποιο θαύμα, από αυτά που κατά δεκάδες αποδίδονται στις υπερφυσικές δυνάμεις ενός αντιγράφου του Τιμίου Σταυρού, τον οποίον χειρίζεται κατ' αποκλειστικότητα ο πατήρ Λουπασάκης.
Μπορεί να θεωρείται δεδομένο ότι σε περίπτωση που ο παπα-Δημήτρης κήρυττε «ανένδοτο» και ταμπουρωνόταν στους Αγίους Ισιδώρους, αρνούμενος να αποχωρήσει, οι αφοσιωμένοι οπαδοί του θα στέκονταν μαζικά στο πλευρό του.
Πάντως, σε ό,τι αφορά τους Αγίους Ισιδώρους, τις προηγούμενες εβδομάδες, με την ανοχή ή ακόμη και τη διαταγή της ανώτατης εκκλησιαστικής διοίκησης, ο κ. Λουπασάκης είχε αποσυρθεί προσωρινά από το προσκήνιο.
Λόγοι ασθενείας τον κράτησαν για αρκετές ημέρες μακριά από το αγαπημένο εκκλησίασμά του, με έναν άλλο ιερέα να αναπληρώνει το κενό του εφημερίου - προς μεγάλη απογοήτευση των πιστών που προσέρχονται στους Αγίους Ισιδώρους μόνο και μόνο διότι εκεί ιερουργεί ο παπα-Δημήτρης, ο επιλεγόμενος και «θαυματουργός». Κάπως έτσι το παρεκκλήσιο του Λυκαβηττού μετετράπη τα προηγούμενα χρόνια σε τόπο προσκυνήματος και λατρείας -τρόπον τινά- όχι μόνο του Μεγαλοδύναμου, αλλά και του πατρός Λουπασάκη.
Το «φύλλο πορείας» στον παπα-Δημήτρη, για τη μετεγκατάστασή του από τους Αγίους Ισιδώρους στον Άγιο Γεώργιο Ζωγράφου και ασχέτως της όποιας απόφασης λάβει για το μέλλον του ο ίδιος ο ιερέας, δεν ικανοποιεί καθόλου τη μερίδα εκείνη των μητροπολιτών που έχουν λάβει ξεκάθαρη θέση δημοσίως εναντίον του κ. Λουπασάκη. Μεταξύ αυτών, η πλέον χαρακτηριστική προσωπικότητα είναι ο Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερώνυμος, κατεξοχήν γνώστης του «φακέλου» με τα παρελθόντα στραβοπατήματα του παπα-Δημήτρη. Ως εκ τούτου, ο κ. Ιερώνυμος είναι ο πιο σκληρός επικριτής, εξαπολύοντας διάπυρους μύδρους κατά των μεθόδων που χρησιμοποιεί κατά κόρον ο κ. Λουπασάκης προκειμένου να προσελκύσει πιστούς στον Λυκαβηττό.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Ιερώνυμος είχε δηλώσει σε τηλεοπτική συνέντευξή του πριν από έναν μήνα, μεταξύ πολλών άλλων, ότι ο πατέρας Δημήτριος ανήκει στους εχθρούς της Εκκλησίας εφόσον προωθεί τη θρησκοληψία, διαπράττει το βαρύ παράπτωμα της ετεροδιδασκαλίας, καθώς αποκλίνει από τους παραδεδεγμένους κανόνες της Εκκλησίας, με τις πρακτικές του εξευτελίζονται η ιεροσύνη και η Εκκλησία, ότι μετατρέπει σε καρικατούρα ιερά πρόσωπα, όπως ο Άγιος Δημήτριος, ομοίωμα του οποίου εμφάνισε με πετραχήλι, ενώ ο συγκεκριμένος άγιος δεν υπήρξε ποτέ ιερωμένος. Κατά τον Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου ο κ. Λουπασάκης «βγάζει βόλτα» τα Τίμια Δώρα και δεν μνημονεύει μόνον ζώντες και κεκοιμημένους, αλλά αγίους κ.λπ., ενώ αποτελεί κακό παράδειγμα για άλλους κληρικούς, οι οποίοι βλέπουν την ατιμωρησία του και σκέφτονται πως ίσως θα έπρεπε να μιμηθούν και αυτοί ό,τι κάνει ο παπα-Δημήτρης.
Τέλος, ο κ. Ιερώνυμος είχε αναφέρει ότι «η Εκκλησία διδάσκει πως και ο Διάβολος κάνει θαύματα», αποδομώντας τελείως τα υποτιθέμενα θαύματα των Αγίων Ισιδώρων.
Κατά συνέπεια, λοιπόν, η μετάθεση του παπα-Δημήτρη στου Ζωγράφου μοιάζει περισσότερο με έναν ελιγμό τακτικής εκ μέρους της Αρχιεπισκοπής, ώστε να κερδηθεί χρόνος, παρά αποτελεί βήμα προς μια οριστική και αποτελεσματική λύση. Επομένως, σε μεγάλο βαθμό η εξέλιξη είναι προδιαγεγραμμένη: το ποίμνιο απλώς θα αλλάξει προορισμό, αντί για Λυκαβηττό θα κατευθύνεται στου Ζωγράφου, μια και ο πόλος έλξης είναι, ξεκάθαρα, ο παπα-Δημήτρης.
Πηγή: protothema.gr
Ειδικότερα, η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών καλεί τον παπα-Δημήτρη να επανέλθει στην οργανική θέση του και να επανενταχθεί στο δυναμικό του Ιερού ναού Αγίου Γεωργίου Ζωγράφου, δηλαδή εκεί όπου ανήκει ούτως ή άλλως, εφόσον στους Αγίους Ισιδώρους ιερουργεί βάσει προσωρινής απόσπασης.
Υποτίθεται ότι ο πατέρας Δημήτριος έχει λάβει εγγράφως την εντολή να αποχωρήσει από τον Λυκαβηττό, ομού μετά των διακόνων-πνευματικών τέκνων του, εντός συγκεκριμένης διορίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος ο κ. Λουπασάκης δεν έχει ανακοινώσει τι προτίθεται να πράξει, δηλαδή εάν σκοπεύει να συμμορφωθεί προς τις άνωθεν εντολές και να πειθαρχήσει στη βούληση του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου ή να παραστήσει τον μάρτυρα και να παραμείνει στον Λυκαβηττό.
Στο δεύτερο ενδεχόμενο θα ικανοποιηθεί το πολυπληθές και ένθερμο ποίμνιο που συρρέει στους Αγίους Ισιδώρους, κυρίως με την προσδοκία να παραστεί σε κάποιο θαύμα, από αυτά που κατά δεκάδες αποδίδονται στις υπερφυσικές δυνάμεις ενός αντιγράφου του Τιμίου Σταυρού, τον οποίον χειρίζεται κατ' αποκλειστικότητα ο πατήρ Λουπασάκης.
Μπορεί να θεωρείται δεδομένο ότι σε περίπτωση που ο παπα-Δημήτρης κήρυττε «ανένδοτο» και ταμπουρωνόταν στους Αγίους Ισιδώρους, αρνούμενος να αποχωρήσει, οι αφοσιωμένοι οπαδοί του θα στέκονταν μαζικά στο πλευρό του.
Πάντως, σε ό,τι αφορά τους Αγίους Ισιδώρους, τις προηγούμενες εβδομάδες, με την ανοχή ή ακόμη και τη διαταγή της ανώτατης εκκλησιαστικής διοίκησης, ο κ. Λουπασάκης είχε αποσυρθεί προσωρινά από το προσκήνιο.
Λόγοι ασθενείας τον κράτησαν για αρκετές ημέρες μακριά από το αγαπημένο εκκλησίασμά του, με έναν άλλο ιερέα να αναπληρώνει το κενό του εφημερίου - προς μεγάλη απογοήτευση των πιστών που προσέρχονται στους Αγίους Ισιδώρους μόνο και μόνο διότι εκεί ιερουργεί ο παπα-Δημήτρης, ο επιλεγόμενος και «θαυματουργός». Κάπως έτσι το παρεκκλήσιο του Λυκαβηττού μετετράπη τα προηγούμενα χρόνια σε τόπο προσκυνήματος και λατρείας -τρόπον τινά- όχι μόνο του Μεγαλοδύναμου, αλλά και του πατρός Λουπασάκη.
Το «φύλλο πορείας» στον παπα-Δημήτρη, για τη μετεγκατάστασή του από τους Αγίους Ισιδώρους στον Άγιο Γεώργιο Ζωγράφου και ασχέτως της όποιας απόφασης λάβει για το μέλλον του ο ίδιος ο ιερέας, δεν ικανοποιεί καθόλου τη μερίδα εκείνη των μητροπολιτών που έχουν λάβει ξεκάθαρη θέση δημοσίως εναντίον του κ. Λουπασάκη. Μεταξύ αυτών, η πλέον χαρακτηριστική προσωπικότητα είναι ο Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερώνυμος, κατεξοχήν γνώστης του «φακέλου» με τα παρελθόντα στραβοπατήματα του παπα-Δημήτρη. Ως εκ τούτου, ο κ. Ιερώνυμος είναι ο πιο σκληρός επικριτής, εξαπολύοντας διάπυρους μύδρους κατά των μεθόδων που χρησιμοποιεί κατά κόρον ο κ. Λουπασάκης προκειμένου να προσελκύσει πιστούς στον Λυκαβηττό.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Ιερώνυμος είχε δηλώσει σε τηλεοπτική συνέντευξή του πριν από έναν μήνα, μεταξύ πολλών άλλων, ότι ο πατέρας Δημήτριος ανήκει στους εχθρούς της Εκκλησίας εφόσον προωθεί τη θρησκοληψία, διαπράττει το βαρύ παράπτωμα της ετεροδιδασκαλίας, καθώς αποκλίνει από τους παραδεδεγμένους κανόνες της Εκκλησίας, με τις πρακτικές του εξευτελίζονται η ιεροσύνη και η Εκκλησία, ότι μετατρέπει σε καρικατούρα ιερά πρόσωπα, όπως ο Άγιος Δημήτριος, ομοίωμα του οποίου εμφάνισε με πετραχήλι, ενώ ο συγκεκριμένος άγιος δεν υπήρξε ποτέ ιερωμένος. Κατά τον Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου ο κ. Λουπασάκης «βγάζει βόλτα» τα Τίμια Δώρα και δεν μνημονεύει μόνον ζώντες και κεκοιμημένους, αλλά αγίους κ.λπ., ενώ αποτελεί κακό παράδειγμα για άλλους κληρικούς, οι οποίοι βλέπουν την ατιμωρησία του και σκέφτονται πως ίσως θα έπρεπε να μιμηθούν και αυτοί ό,τι κάνει ο παπα-Δημήτρης.
Τέλος, ο κ. Ιερώνυμος είχε αναφέρει ότι «η Εκκλησία διδάσκει πως και ο Διάβολος κάνει θαύματα», αποδομώντας τελείως τα υποτιθέμενα θαύματα των Αγίων Ισιδώρων.
Κατά συνέπεια, λοιπόν, η μετάθεση του παπα-Δημήτρη στου Ζωγράφου μοιάζει περισσότερο με έναν ελιγμό τακτικής εκ μέρους της Αρχιεπισκοπής, ώστε να κερδηθεί χρόνος, παρά αποτελεί βήμα προς μια οριστική και αποτελεσματική λύση. Επομένως, σε μεγάλο βαθμό η εξέλιξη είναι προδιαγεγραμμένη: το ποίμνιο απλώς θα αλλάξει προορισμό, αντί για Λυκαβηττό θα κατευθύνεται στου Ζωγράφου, μια και ο πόλος έλξης είναι, ξεκάθαρα, ο παπα-Δημήτρης.
Πηγή: protothema.gr