Λέκκας για Κακιά Σκάλα: Ακόμη και η διέλευση ενός φορτηγού μπορεί να προκαλέσει πτώση βράχων
«Το πρόβλημα στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας υπάρχει επί χιλιάδες χρόνια. Οφείλεται στην ποιότητα των πετρωμάτων»
Στον ΑΝΤ1 και στην εκπομπή «Στούντιο με Θέα» μίλησε το Σάββατο ο Καθηγητής Γεωλογίας του ΕΚΠΑ, Ευθύμης Λέκκας, αναφορικά με την κατολίσθηση βράχων στην Εθνική Οδό Κορίνθου – Αθηνών, στο ύψος της Κακιάς Σκάλας.
Όπως είπε ο κ. Λέκκας, «το πρόβλημα στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας υπάρχει επί χιλιάδες χρόνια. Οφείλεται στην ποιότητα των πετρωμάτων και τις συνθήκες, που οδηγούν σε αυξημένο κατολισθητικό κίνδυνο, ο οποίος αυξάνει όταν έχουμε μια κακοκαιρία, έναν σεισμό ή σε ακραία περίπτωση ακόμη και όταν περνάει από κάτω ένα φορτηγό».
«Η λύση είναι τα τεχνικά έργα, όπως οι φράχτες εγκλωβισμού, τα σύρματα που συγκρατούν τους βράχους όταν αποκολλιούνται, για να μην πέφτουν στον δρόμο. Αυτοί οι φράχτες παγίδευσης αστόχησαν στην συγκεκριμένη περίπτωση και δεν μπόρεσαν να συγκρατήσουν τους βράχους των 20.000 κυβικών μέτρων», παρατήρησε ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ.
Ο κ. Λέκκας τόνισε πως «απαιτείται τακτικός έλεγχος και επιθεώρηση στα έργα και στους φράχτες παγίδευσης».
Όπως είπε ο κ. Λέκκας, «το πρόβλημα στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας υπάρχει επί χιλιάδες χρόνια. Οφείλεται στην ποιότητα των πετρωμάτων και τις συνθήκες, που οδηγούν σε αυξημένο κατολισθητικό κίνδυνο, ο οποίος αυξάνει όταν έχουμε μια κακοκαιρία, έναν σεισμό ή σε ακραία περίπτωση ακόμη και όταν περνάει από κάτω ένα φορτηγό».
«Η λύση είναι τα τεχνικά έργα, όπως οι φράχτες εγκλωβισμού, τα σύρματα που συγκρατούν τους βράχους όταν αποκολλιούνται, για να μην πέφτουν στον δρόμο. Αυτοί οι φράχτες παγίδευσης αστόχησαν στην συγκεκριμένη περίπτωση και δεν μπόρεσαν να συγκρατήσουν τους βράχους των 20.000 κυβικών μέτρων», παρατήρησε ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ.
Ο κ. Λέκκας τόνισε πως «απαιτείται τακτικός έλεγχος και επιθεώρηση στα έργα και στους φράχτες παγίδευσης».