Η τελευταία σελίδα για την αποστρατεία ενός τιμημένου παλαίμαχου της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), του εκπαιδευτικού αεροσκάφους T-41D της Σχολής Ικάρων, γράφτηκε στις εγκαταστάσεις της Σχολής στην ιστορική Αεροπορική Βάση Δεκελείας στο Τατόϊ, παρουσία του Αρχηγού ΓΕΑ Αντιπτεράρχου (Ι) Θεμιστοκλή Μπουρολιά.

Το ιστορικό εκπαιδευτικό αεροσκάφος της ΠΑ, το Cessna T-41D, με το οποίο εκπαιδεύτηκαν γενιές και γενιές Ικάρων, αποσύρθηκε και τυπικά, στη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην 360 Μοίρα Εκπαιδεύσεως Αέρος (360 ΜΕΑ), της Σχολή Ικάρων, στην οποία για δεκαετίες υπηρετούσε στη δύναμή της.

Στην εκδήλωση παρέστησαν επίσης ο Διοικητής της Σχολής Ικάρων Υποπτέραρχος (Ι) Κωνσταντίνος Καραμεσίνης, ο Διοικητής της 360 ΜΕΑ Αντισμήναρχος (Ι) Δημήτρης Τριάρης, εκπρόσωποι των Αρχηγών ΓΕΣ και ΓΕΝ, επίτιμοι Αρχηγοί ΓΕΑ, ανώτατοι αξιωματικοί της ΠΑ, διατελέσαντες Διοικητές της ΣΙ, διατελέσαντες Διοικητές της 360ΜΕΑ, διδακτικό προσωπικό, στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό της Σχολής, καθώς και απόστρατοι αξιωματικοί της ΠΑ.



Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη διάρκεια της τελετής, ο Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Θ.Μπουρολιάς, ο οποίος και αυτός ως πρωτοετής Ίκαρος είχε πάρει το «βάπτισμα του αέρος» και είχε πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση «μόνος» (solo) με το T-41D έδωσε μερικά εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία για αυτό και την πολύτιμη προσφορά του στην ΠΑ.

Ας δούμε μερικά από αυτά που επισήμανε ο Αρχηγός ΓΕΑ:

  • Τα πρώτα Τ-41D χρησιμοποιήθηκαν για εκπαιδευτικούς σκοπούς το 1969.
  • Το θρυλικό Τ-41D αποσύρεται από την εκπαίδευση των νέων Ικάρων μετά από 53 χρόνια και μια «λαμπρή και μακρά πορεία».
  • Η 360 ΜΕΑ αποτελεί την «κοιτίδα της αεροπορικής εκπαίδευσης».
  • «Τα 21 αεροσκάφη T-41D αποτέλεσαν τη ραχοκοκκαλιά της αεροπορικής εκπαίδευσης της ΠΑ στο αρχικό στάδιο εκπαίδευσης».
  • «Τα T-41D από το 1969 μέχρι σήμερα συμπλήρωσαν περίπου 240.000 ώρες πτήσης».
  • «Πρέπει, για την Ιστορία, να καταγραφεί ότι όλα αυτά τα χρόνια, απωλέσθηκαν τρία αεροσκάφη, χωρίς ανθρώπινη απώλεια».
  • Το T-41D και η 360 ΜΕΑ «είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις μνήμες κάθε Ιπταμένου. Ήταν η πρώτη επαφή με την πτήση και ένα όνειρο που μόλις ξεκινούσε γεμάτο προσδοκίες και αγάπη για το ανδραγάθημα του Ικάρου» είπε, μεταξύ άλλων, ο Αρχηγός.
  • Συνολικώς, 49 γενιές αεροπόρων με «αντίστοιχες σειρές Ιπταμένων της Σχολής Ικάρων έκαναν το όνειρό τους πραγματικότητα και πέταξαν με το T-41D την πρώτη τους πτήση σόλο».
  • «Χιλιάδες είναι οι αεροπόροι που γαλουχήθηκαν με την κουλτούρα και τη νοοτροπία της 360 Μοίρας».
  • «Σε αυτούς εδώ τους χώρους, πρωτοετείς τότε Ίκαροι, γεμάτοι όνειρα και αγάπη για την πτήση, ξεκίνησαν τα πρώτα τους αεροπορικά σκιρτήματα, τις πιο πολλές φορές πριν καν οδηγήσουν αυτοκίνητο» τόνισε, εμφανώς συγκινημένος, ο Πτέραρχος Μπουρολιάς.
  • «Με το θρύλο αυτό πέταξαν την πρώτη τους πτήση οι Ίκαροι της 45ης Σειράς Ιπταμένων του 1969 και μέχρι και την 93η σειρά του 2018, συνολικά εκπαιδεύτηκαν πάνω από 3.700 Ιπτάμενοι με το T-41D».
  • Η απόκτηση από το 2019 του νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους Tecnam P2002 και «η χρήση του για την εκπαίδευση των νέων Ικάρων της 360 Μοίρας οδήγησε σταδιακά στη σημερινή ιστορική ημέρα που σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής» υπογράμμισε ο Αρχηγός.
Αναφερόμενος στη μελλοντική αεροπορική εκπαίδευση ο Αντιπτέραρχος (Ι) Θ.Μπουρολιάς τόνι8σε τα εξής: «Σήμερα, η αεροπορική εκπαίδευση μπαίνει σε νέα εποχή, μέσα από τη διακρατική συμφωνία του ελληνικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του αντίστοιχου του Ισραήλ, εισάγοντάς την ουσιαστικά στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή. Ήδη η διαθεσιμότητα των αεροσκαφών T-6 Texan που χρησιμοποιούνται για το βασικό στάδιο εκπαίδευσης αέρος έχει αρχίσει να απογειώνεται ενώ σε λίγους μήνες τα πρώτα υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Leonardo M346, ο αντικαταστάτης ενός άλλου θρύλου, του T-2E Buckeye, θα προσγειωθούν στην Καλαμάτα, βάζοντας τα θεμέλια για το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων, ένα όνειρο δεκαετιών».

Τέλος, επισημαίνεται ότι ένα αεροσκάφος T-41D θα παραμείνει σε πλήρη πτητική κατάσταση καθώς υπάρχει πληθώρα ανταλλακτικών και θα συνεχίσει να πετά σε εκδηλώσεις και αεροπορικές επιδείξεις, όπως συμβαίνει με το πρόσφατα ανασκευασμένο Spitfire.