Βουκουρέστι: Στο Google Μaps ρίχνει την ευθύνη για το δυστύχημα με τους Έλληνες τουρίστες ο οδηγός του λεωφορείου
Άγνωστος παραμένει ο λόγος που αγνόησε την πινακίδα με το περιοριστικό όριο ύψους - Για κακοτεχνίες μιλούν εμπειρογνώμονες
Τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος με το ελληνικό λεωφορείο στο Βουκουρέστι φαίνεται ότι βρίσκονται στο επίκεντρο των ρουμανικών αρχών.
Από το θλιβερό περιστατικό έχασε τη ζωή του ένας άνδρας ηλικίας περίπου 50 ετών - τα στοιχεία του οποίου δεν έχουν ανακοινωθεί - και μια 30χρονη γυναίκα νοσηλεύεται διασωληνωμένη, ενώ έχουν τραυματιστεί άλλοι 23 επιβάτες του λεωφορείου.
Η ταυτοποίηση του νεκρού καθυστέρησε καθώς πάνω του δεν βρέθηκαν ταξιδιωτικά έγγραφα, παρά μόνον μια πιστωτική κάρτα που είναι άγνωστο αν έφερε το όνομά του.
Αργά το βράδυ της Παρασκευής, ελληνικές διπλωματικές πηγές ανέφεραν σχετικά με το τραγικό δυστύχημα του ελληνικού τουριστικού λεωφορείου στο Βουκουρέστι, ότι η Πρεσβεία της Ελλάδας, είναι σε επαφή με τους συγγενείς των επιβαινόντων και των τραυματιών και πλέον δεν υπάρχουν εκκρεμή αιτήματα ενημέρωσης..
Στο Google Maps αποδίδει τις ευθύνες ο οδηγός
«Κλειδί» για τις έρευνες αναμένεται να αποτελέσει η κατάθεση του οδηγού. Ωστόσο όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες από το Βουκουρέστι, ο οδηγός βρίσκεται σε κατάσταση σοκ και δεν μπορεί να μιλήσει επίσημα στους αστυνομικούς που ερευνούν την υπόθεση. Ο οδηγός, αλλοδαπός υπήκοος, έκανε αλκοτέστ και το αποτέλεσμα ήταν αρνητικό. Ωστόσο λίγη ώρα μετά το ατύχημα φέρεται να είπε στους αστυνομικούς που έσπευσαν στο σημείο ότι κατευθυνόταν προς το Παλάτι του Κοινοβουλίου και το Google Maps πρότεινε τη διαδρομή μέσω του υπόγειου περάσματος Unirii.
Οι πληροφορίες για τα αίτια του δυστυχήματος που μετέτρεψε σε τραγωδία το ταξίδι 47 Ελλήνων παραμένουν συγκεχυμένες. Αρχικά, αναφέρθηκε ότι ενδεχομένως να προκλήθηκε σύγχυση λόγω του συστήματος GPS και ο οδηγός του λεωφορείου να ακολούθησε λάθος διαδρομή, επιλέγοντας δρόμο από τον οποίο δεν παιρνούν λεωφορεία.
Πιθανότητες για κατασκευαστικό λάθος
Ωστόσο, όπως ανέφεραν ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, πιθανότατα το δυστύχημα να οφείλεται σε κατασκευαστικό λάθος. Συγκεκριμένα, ανέφεραν ότι οι εργασίες ανακατασκευής του τούνελ ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο, αλλά η άσφαλτος στρώθηκε αμέσως μετά με αποτέλεσμα να μειωθεί αισθητά το ύψος για τα διερχόμενα οχήματα και για το λόγο αυτό τοποθετήθηκαν οι... «φονικοί» προειδοποιητικοί πυλώνες.
Οι ίδιοι εμπειρογνώμονες ανέφεραν μάλιστα ότι το τούνελ, στο οποίο έχουν σημειωθεί άλλα επτά ατυχήματα - παρόμοια με το σημερινό θανατηφόρο - δεν πληροί τα διεθνή στάνταρ ασφαλείας και αυτό θα έπρεπε να είχε γνωστοποιηθεί και στους ηλεκτρονικούς χάρτες αλλά και σε όλους τους επαγγελματίες οδηγούς πολύ πριν φτάσουν στο συγκεκριμένο σημείο.
Ερωτηματικό πάντως παραμένει το γιατί ο οδηγός θεώρησε πως το πούλμαν που οδηγούσε μπορούσε να περάσει κάτω από την πινακίδα που εμφανώς έδειχνε ότι υπήρχε περιορισμός ύψους στα 3,5 μέτρα.