Η πρώτη φάση των κρίσεων στην κορυφή της ιεραρχίας των Ενόπλων Δυνάμεων, που προκλήθηκε από την παράταση της θητείας για τέταρτο χρόνο του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου και την «υποχρεωτική» αποστρατεία των απόλυτα επιτυχημένων Αρχηγών ΓΕΣ Στρατηγού ε.α Χαράλαμπου Λαλούση και ΓΕΝ Ναυάρχου ε.α. Στυλιανού Πετράκη ΠΝ, προκάλεσε «αλυσιδωτές αντιδράσεις» με αποστρατείες αντιστρατήγων και αντιναυάρχων, λόγω προαγωγής νεωτέρων, στην αρχηγεία των Κλάδων αλλά και στη συνέχεια για «πλήρωση κενών θέσεων».

Αυτά είναι γνωστά και δεν θα ασχοληθούμε στο παρόν σημείωμα.

Από αυτές τις πρώτες αλλαγές στεκόμαστε σήμερα ιδιαίτερα στην περίπτωση της αποστρατείας αρχικά και της αντικαταστάσεως στη συνέχεια, του Αρχηγού Στόλου Αντιναυάρχου ε.α. Παναγιώτη Λυμπέρη ΠΝ, γιού του πρώην Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Ναυάρχου Χρήστου Λυμπέρη ΠΝ, από τον μέχρι προχθές Διοικητή της Διοίκησης Ναυτικής Εκπαιδεύσεως (Δ.Ν.Ε) Υποναύαρχο Δημήτριο – Ελευθέριο Κατάρα ΠΝ, ο οποίος προήχθη σε Αντιναύαρχο.

PanagiotisLiberis

Ο Αντιναύαρχος Π.Λυμπέρης διετέλεσε Αρχηγός του Ελληνικού Στόλου για μία πλήρη τριετία, περνώντας με επιτυχία διαδοχικές (θετικές) κρίσεις ισάριθμων ετών της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης και των Ενόπλων Δυνάμεων και φυσικά έχαιρε της απολύτου εκτιμήσεως του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος τον είχε καλέσει (μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΝ Ναύαρχο Πετράκη) για να τον ενημερώσουν τόσο για το πρόγραμμα των φρεγατών, όσο και για το αντίστοιχο των κορβετών, χωρίς να έχει καλέσει κανέναν άλλο, προκαλώντας έτσι εντονότατες – σύμφωνα με έγκυρες δημοσιογραφικές πληροφορίες – αντιδράσεις «κάποιων», προς λάθος όμως κατεύθυνση.

Αρχηγός της Τάξεως 1986 της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), ο πρώην πλέον Αρχηγός Στόλου είχε (και έχει) τη φήμη του φυσικού Ηγέτη, άριστου σε ναυτικά και τακτικά θέμα, που το προσωπικό του τον ακολουθούσε «τυφλά» έτοιμο να πέσει στη φωτιά γι’ αυτόν αν του το ζητούσε!

Η αντίδραση του Στόλου στη ναυτική κρίση με το «Όρουτς Ρέις» και η εν συνεχεία σχεδόν επί επτάμηνο παραμονή σε full alert στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, απέδειξε στην πράξη τα όσα λέμε πιο πάνω. Γιατί μπορεί μεν το ΓΕΕΘΑ να διατάζει τον Στόλο να βγει, αλλά το πώς θα βγει, πως θα ταχθούν τα σκάφη, που θα πάνε και ποιοι τύποι σκαφών για να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένες αποστολές, αυτό είναι δουλειά του Στόλου. Και αυτό επετεύχθη με τον καλύτερο τρόπο όπως φαίνεται από το αποτέλεσμα.

Ο νέος Αρχηγός Στόλου Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, έχει πολλά κοινά με τον πρώην ΑΣ, από τον οποίο θα παραλάβει επίσημα τη Διοίκηση του Στόλου στη διάρκεια ειδικής τελετής που θα πραγματοποιηθεί στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος την επόμενη εβδομάδα. Ουσιαστικά όμως έχει ήδη αναλάβει καθήκοντα, καθώς η τελετή παραδόσεως-παραλαβής είναι τυπική διαδικασία.

Ο Αντιναύαρχος Κατάρας είναι Αρχηγός της επόμενης Τάξης-1987 της ΣΝΔ. Δηλαδή, όταν ο Ναύαρχος Λυμπέρης ορκίστηκε νεαρός Σημαιοφόρος, ο Αντιναύαρχος Κατάρας, παρέλαβε την ιστορική και τιμημένη Πολεμική Σημαία της Σχολής ως τεταρτοετής Δόκιμος, Αρχικελευστής και Αρχηγός της (επόμενης) Τάξεως από τα χέρια του. Στη συνέχεια, εκτός των άλλων διοικήσεων και διακυβερνήσεων σκαφών που πραγματοποίησε στη διάρκεια της σταδιοδρομίας του στο Στόλο και γενικότερα στο ΠΝ, ο Αντιναύαρχος Κατάρας, το 2014, ως Πλοίαρχος, ήταν ο Τακτικός Διοικητής (OTC) της επιχειρήσεως «ΑΓΗΝΩΡ» για την εκκένωση 186 αμάχων (Ελλήνων και άλλων εθνικοτήτων) από τη Λιβύη με απόλυτη επιτυχία, ενώ στην κρίση του 2020, ως Υποναύαρχος Υποδιοικητής του Αρχηγείου Στόλου ήταν ο εν πλω Διοικητής του Στόλου, με τα …γνωστά αποτελέσματα! Ενώ στη συνέχεια και πριν αναλάβει τα νέα του υψηλά καθήκοντα ήταν για ένα χρόνο Διοικητής Δ.Ν.Ε, και πιο πριν Διοικητής της ΣΝΔ, και τώρα, θα παραλάβει – όπως το καλοκαίρι του 1986 τη Σημαία της Σχολής - τη Διοίκηση του Αρχηγείου Στόλου πάλι από τον Ναύαρχο πλέον Π.Λυμπέρη!

Ο νέος Αρχηγός Στόλου έχει και αυτός τη φήμη πραγματικού Ηγέτη, που τον ακολουθεί όλα αυτά τα χρόνια, «και του σαλονιού και του λιμανιού» κατά τη γνωστή ρήση του λαού μας, προσηνής και τείνοντας «ευήκοον ους», αλλά και (πολύ) αυστηρός όποτε απαιτείται. Σε κάθε περίπτωση τον συνοδεύει η φήμη του Δίκαιου, και του στελέχους που «δεν διπλώνει εύκολα τη μέση», κατά την έκφραση φίλου μας συμμαθητή του. Αυτό βέβαια – ενίοτε και γενικώς μιλώντας – δημιουργεί (ή μπορεί να δημιουργήσει) σοβαρά προβλήματα, αλλά σίγουρα ο ναύαρχος μπορεί να τα αντιμετωπίσει αν του παρουσιαστούν! Εξαιρετικός δρομέας στον ελεύθερο χρόνο του, κάτι που άλλωστε φαίνεται από την εξαιρετική φυσική του κατάσταση, έχει όλα τα εχέγγυα και τις προϋποθέσεις για μία εξαιρετική Αρχηγεία. Καλή τύχη να έχει, που είναι απαραίτητη σε όλους μας!

Ακόμα και το επίθετο, θα προσθέταμε εμείς με μία δόση χαλαρότητας, είναι ότι πρέπει για… «ψυχολογικές επιχειρήσεις»!

Γιατί μάλλον οι Τούρκοι ήδη θα το έχουν …μεταφράσει και θα ξέρουν ότι αν ποτέ τολμήσουν να έλθουν βράδυ ένας…Κατάρας θα τους περιμένει στο Αιγαίο! Οπότε αντίο «παράδεισος», αντίο «πιλάφια», αντίο και οι «72 παρθένες» να περιμένουν τους… «μάρτυρες» του Κατάρα!