Πτώση F-4 στην Ανδραβίδα: Πώς έγινε η άσκηση – Έκαναν κλειστή στροφή σε πολύ χαμηλό ύψος πριν από τη συντριβή
Mε αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του 31χρονου σμηναγού και κυβερνήτη του αεροσκάφους
Μουδιασμένη είναι η κοινή γνώμη μετά την πτώση του αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας F-4E Phantom II στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας στη θάλασσα, ανοιχτά από το Κατάκολο Ηλείας.
Οι δύο χειριστές του Phantom, ο σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης, 31 ετών, που ήταν ο κυβερνήτης και ακόμη αγνοείται μετά τη συντριβή του F-4 στη θάλασσα, και ο υποσμηναγός Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικας, 29 ετών, συγκυβερνήτης, που εντοπίστηκε νεκρός, είχαν απογειωθεί στις 10:15 της Δευτέρας από την 117 Πτέρυγα Μάχης στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας.
Οι χειριστές του, λοιπόν, μαζί με ακόμα ένα διθέσιο Phantom ομοίου τύπου επρόκειτο να κάνουν άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας», πτήση σε πολύ χαμηλό ύψος, στα 300 πόδια δηλαδή.
Μάλιστα, πολύ συχνά τα μαχητικά πετούν πολύ πιο χαμηλά από τα 300 πόδια -δηλαδή στα 100 μ.-, ώστε οι συνθήκες του γυμνασίου να είναι όσο το δυνατόν πιο αληθοφανείς, σύμφωνα με το protohema.gr.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με αμείωτο ρυθμό συνεχίστηκαν στη διάρκεια της νύχτας οι έρευνες για τον εντοπισμό του 31χρονου σμηναγού και κυβερνήτη του αεροσκάφους, Στάθη Τσιτλακίδη από το Κάτω Νευροκόπι Δράμας, προς αναζήτηση σημείων ζωής.
Πώς έγινε η άσκηση
Σε ασκήσεις «χαμηλής ναυτιλίας», όπως αυτή που έκαναν το πρωί της Δευτέρας πάνω από τη θάλασσα ο σμηναγός Τσιτλακίδης και ο υποσμηναγός Τουρούτσικας, τα Phantom πετούν χωρίς πρόσθετες δεξαμενές καυσίμων, ώστε να έχουν το περιθώριο για παραπάνω ελιγμούς και να μπορούν να στρίβουν καλύτερα. Οι πιλότοι σε αυτές τις ασκήσεις δέχονται περισσότερα G στο σώμα τους, ίσως σχεδόν όσα «τραβούν» σε εναέρια μάχη.
Ωστόσο, στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας 30 Ιανουαρίου, 15 λεπτά μετά την απογείωσή τους από τη βάση της Ανδραβίδας, ο σμηναγός Τσιτλακίδης και ο υποσμηναγός Τουρούτσικας για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους κατέπεσαν στη θάλασσα, με αποτέλεσμα το Phantom τους να συντριβεί. Λίγες ώρες αργότερα, ο συγκυβερνήτης ανακηρύχθηκε νεκρός από κάποιο εύρημα που πιστοποίησε ότι έχασε τη ζωή του κατά την πτώση του F-4. Παράλληλα, οι έρευνες για τον σμηναγό Τσιτλακίδη θα συνεχιστούν μέχρι να συμπληρωθούν 72 ώρες από τη συντριβή του Phantom, όπως προβλέπουν τα πρωτόκολλα.
Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν είναι ακόμη σαφές αν οι πιλότοι κατάφεραν τελευταία στιγμή να κάνουν χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, οι πιλότοι δεν πρόλαβαν να εγκαταλείψουν το Phantom πριν από τη συντριβή.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, δευτερόλεπτα πριν το F-4 Phantom πέσει στη θάλασσα, οι πιλότοι του μαχητικού έκαναν κλειστή στροφή κινούμενοι σε πολύ χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα. Περισσότερες λεπτομέρειες για το τι συνέβη αναμένεται να δώσουν οι πιλότοι του «bravo 1», δηλαδή του προπορευόμενου Phantom, που είχε τον ρόλο του αρχηγού του ζεύγους, στην επιτροπή διερεύνησης.
*Πηγή: protothema.gr