Phantom: Στα 1.000 μέτρα το βάθος στο σημείο της συντριβής - Με ρομπότ και δύτες οι έρευνες για τον πιλότο
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το Phantom εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση σε χαμηλό ύψος και πετούσε σε ύψος περίπου 100 μέτρων πάνω από τη θάλασσα
Συνεχίζονται οι έρευνες για την ανεύρεση του κυβερνήτη του αεροσκάφους Phantom F-4 που τη Δευτέρα κατέπεσε 25 μίλια νότια της Ανδραβίδας και 8 μίλια δυτικά του Κατάκολου, στο Ιόνιο.
Ειδικότερα, η συντριβή του Phantom έλαβε χώρα στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας 30/1, μόλις ένα τέταρτο μετά την απογείωση, με τις συνθήκες μέχρι στιγμής να μένουν αδιευκρίνιστες. Η τραγική είδηση του θανάτου του 29χρονου συγκυβερνήτη του αεροσκάφους, Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα, δεν άργησε να μαθευτεί, ενώ ο 31χρονος κυβερνήτης, Στάθης Τσιτλακίδης, αγνοείται.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το Phantom εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση σε χαμηλό ύψος και πετούσε σε ύψος περίπου 100 μέτρων πάνω από τη θάλασσα. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό αν πρόκειται για μηχανική βλάβη ή κάτι που δεν μπόρεσαν οι πιλότοι να αντιμετωπίσουν. Παράλληλα, δεν έχει γίνει γνωστό αν οι δύο άντρες κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα εγκατάλειψης του αεροσκάφος, με το ερώτημα να παραμένει για το αν το αλεξίπτωτο που βρέθηκε σημαίνει ότι πρόλαβε τουλάχιστον ο ένας να κάνει χρήση του συστήματος εγκατάλειψης. Κανείς δεν αποκλείει, επίσης, ο 31χρονος, που αγνοείται, να είναι ακόμη δεμένος στο κάθισμά του στο Phantom, το οποίο έχει βυθιστεί. Σε κάθε περίπτωση, οι ελπίδες, μέχρι να βρεθεί ένα στοιχείο που να αποδεικνύει το αντίθετο, δεν σβήνουν.
Ένα αρνητικό στοιχείο για την εξέλιξη της έρευνας είναι ότι το βάθος της θάλασσας στο σημείο της συντριβής φθάνει τα 1.000 μέτρα.
Ποιοι συμμετέχουν στις έρευνες
Στην περιοχή επιχειρούν δύο δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών, καθώς και τρεις δύτες της 31 Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης. Οι δύτες επιχειρούν σε ναυαγοσωστικό μέσο του Λιμενικού Σώματος, με την αρωγή υποβρυχίου ρομπότ που έχει τη δυνατότητα να φθάνει σε βάθος έως 100 μέτρων.
Ακόμα, εκτός από το ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού και Super Puma που ερευνούν και τις βραδινές ώρες, από το πρωί της Τρίτης προστέθηκε ένα ελικόπτερο Agusta Bell.
Τι λένε πιλότοι και εμπειρογνώμονες για το συμβάν
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πιλότος Παντελής Φραγκούλης εξήγησε ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. «Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές, προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση», είπε.
Την ίδια στιγμή, ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τα πιθανά αίτια της χθεσινής τραγωδίας, λέγοντας ότι δεν μπορεί να αποκλείσει «την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός», αναφέροντας περιστατικά του παρελθόντος με αεροπλάνα που χάθηκαν από απρόοπτα γεγονότα. Εξήγησε ότι «η εκτίναξη και η χρήση των καθισμάτων (των αεροσκαφών) αυτών δεν διασφαλίζει και τη διαφυγή», φέρνοντας ως παράδειγμα περιπτώσεις όπου «το μικρό ύψος, η στάση του αεροπλάνου στην εκτίναξη και η σχετική θέση με το έδαφος έχουν ως αποτέλεσμα την αποτυχία αυτής της διαδικασίας». «Υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή», συμπλήρωσε, μεταξύ άλλων, ο αεροναυπηγός.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ακόμα ένα πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος του χειριστή του αεροσκάφους. «Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους, δεν είναι αποτέλεσμα μίας και μόνο αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός», ανέφερε.
Ειδικότερα, η συντριβή του Phantom έλαβε χώρα στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας 30/1, μόλις ένα τέταρτο μετά την απογείωση, με τις συνθήκες μέχρι στιγμής να μένουν αδιευκρίνιστες. Η τραγική είδηση του θανάτου του 29χρονου συγκυβερνήτη του αεροσκάφους, Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα, δεν άργησε να μαθευτεί, ενώ ο 31χρονος κυβερνήτης, Στάθης Τσιτλακίδης, αγνοείται.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το Phantom εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση σε χαμηλό ύψος και πετούσε σε ύψος περίπου 100 μέτρων πάνω από τη θάλασσα. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό αν πρόκειται για μηχανική βλάβη ή κάτι που δεν μπόρεσαν οι πιλότοι να αντιμετωπίσουν. Παράλληλα, δεν έχει γίνει γνωστό αν οι δύο άντρες κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα εγκατάλειψης του αεροσκάφος, με το ερώτημα να παραμένει για το αν το αλεξίπτωτο που βρέθηκε σημαίνει ότι πρόλαβε τουλάχιστον ο ένας να κάνει χρήση του συστήματος εγκατάλειψης. Κανείς δεν αποκλείει, επίσης, ο 31χρονος, που αγνοείται, να είναι ακόμη δεμένος στο κάθισμά του στο Phantom, το οποίο έχει βυθιστεί. Σε κάθε περίπτωση, οι ελπίδες, μέχρι να βρεθεί ένα στοιχείο που να αποδεικνύει το αντίθετο, δεν σβήνουν.
Ένα αρνητικό στοιχείο για την εξέλιξη της έρευνας είναι ότι το βάθος της θάλασσας στο σημείο της συντριβής φθάνει τα 1.000 μέτρα.
Ποιοι συμμετέχουν στις έρευνες
Στην περιοχή επιχειρούν δύο δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών, καθώς και τρεις δύτες της 31 Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης. Οι δύτες επιχειρούν σε ναυαγοσωστικό μέσο του Λιμενικού Σώματος, με την αρωγή υποβρυχίου ρομπότ που έχει τη δυνατότητα να φθάνει σε βάθος έως 100 μέτρων.Ακόμα, εκτός από το ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού και Super Puma που ερευνούν και τις βραδινές ώρες, από το πρωί της Τρίτης προστέθηκε ένα ελικόπτερο Agusta Bell.
Τι λένε πιλότοι και εμπειρογνώμονες για το συμβάν
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πιλότος Παντελής Φραγκούλης εξήγησε ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. «Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές, προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση», είπε.Την ίδια στιγμή, ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τα πιθανά αίτια της χθεσινής τραγωδίας, λέγοντας ότι δεν μπορεί να αποκλείσει «την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός», αναφέροντας περιστατικά του παρελθόντος με αεροπλάνα που χάθηκαν από απρόοπτα γεγονότα. Εξήγησε ότι «η εκτίναξη και η χρήση των καθισμάτων (των αεροσκαφών) αυτών δεν διασφαλίζει και τη διαφυγή», φέρνοντας ως παράδειγμα περιπτώσεις όπου «το μικρό ύψος, η στάση του αεροπλάνου στην εκτίναξη και η σχετική θέση με το έδαφος έχουν ως αποτέλεσμα την αποτυχία αυτής της διαδικασίας». «Υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή», συμπλήρωσε, μεταξύ άλλων, ο αεροναυπηγός.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ακόμα ένα πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος του χειριστή του αεροσκάφους. «Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους, δεν είναι αποτέλεσμα μίας και μόνο αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός», ανέφερε.