Phantom F4: Στη «μάχη» για τον εντοπισμό του κυβερνήτη το υδρογραφικό - ωκεανογραφικό πλοίο «Ναυτίλος» - Οι δυσκολίες της χαρτογράφησης
Πώς θα γίνουν οι έρευνες
Στη «μάχη» για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του μοιραίου Phantom F-4, Στάθη Τσιτλακίδη, ρίχνεται το υδρογραφικό - ωκεανογραφικό πλοίο «Ναυτίλος» του Πολεμικού Ναυτικού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος της εβδομάδας το υδρογραφικό - ωκεανογραφικό πλοίο θα είναι έτοιμο να πλεύσει ανοιχτά του Κατακόλου, καθώς για την ώρα παρουσιάζει βλάβη, η οποία αναμένεται να αποκατασταθεί άμεσα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο «Ναυτίλος» διαθέτει ειδικό σόναρ, που μπορεί να πιάσει άτρακτο ή συντρίμμια του Phantom στον βυθό. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το ΓΕΕΘΑ είναι πιθανό να ζητήσει βοήθεια από άλλες χώρες που έχουν τη δυνατότητα για υποβρύχιες επιχειρήσεις σε πολύ μεγάλα βάθη. Σημειώνεται ότι για τις έρευνες έχουν ήδη προσφερθεί οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Ωστόσο, οι ίδιοι αναφέρουν ότι είναι σχεδόν απίθανο να βρεθούν ατόφια αντικείμενα από το αεροσκάφος και δεν έχουν πολλές ελπίδες ότι ο καταγραφέας του Phantom θα δείξει κάτι, καθώς θεωρούν δεδομένο ότι θα έχει καταστραφεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος της εβδομάδας το υδρογραφικό - ωκεανογραφικό πλοίο θα είναι έτοιμο να πλεύσει ανοιχτά του Κατακόλου, καθώς για την ώρα παρουσιάζει βλάβη, η οποία αναμένεται να αποκατασταθεί άμεσα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο «Ναυτίλος» διαθέτει ειδικό σόναρ, που μπορεί να πιάσει άτρακτο ή συντρίμμια του Phantom στον βυθό. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το ΓΕΕΘΑ είναι πιθανό να ζητήσει βοήθεια από άλλες χώρες που έχουν τη δυνατότητα για υποβρύχιες επιχειρήσεις σε πολύ μεγάλα βάθη. Σημειώνεται ότι για τις έρευνες έχουν ήδη προσφερθεί οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Υποθαλάσσιες χαράδρες
Με τον «Ναυτίλο», οι ειδικοί θέλουν να χαρτογραφήσουν τον βυθό της θάλασσας. Όπως είναι γνωστό, στον βυθό ανοιχτά από το Κατάκολο υπάρχουν υποθαλάσσιες χαράδρες, με το βάθος τους να φτάνει τα 1.000 μέτρα. Αν καταφέρουν να βρουν τον έναν από τους δύο κινητήρες, οι ειδικοί μπορούν να καταλάβουν αν ήταν σε λειτουργία πριν το F-4 συντριβεί.Ωστόσο, οι ίδιοι αναφέρουν ότι είναι σχεδόν απίθανο να βρεθούν ατόφια αντικείμενα από το αεροσκάφος και δεν έχουν πολλές ελπίδες ότι ο καταγραφέας του Phantom θα δείξει κάτι, καθώς θεωρούν δεδομένο ότι θα έχει καταστραφεί.