Μετρό: Ποιοι είναι οι σταθμοί που θα δούμε στην Αθήνα τα επόμενα χρόνια - Ο νέος χάρτης που θα κάνει τις μετακινήσεις πιο εύκολες
Με την ολοκλήρωση του έργου οι μετακινήσεις από το κέντρο της Αθήνας στη Δυτική Αττική (και αντίστροφα) θα πραγματοποιούνται σε χρόνο ρεκόρ
Στα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται σε όλη τη χώρα αναφέρθηκε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, εστιάζοντας -μεταξύ άλλων- στους νέους σταθμούς του μετρό που θα δημιουργηθούν στην πρωτεύουσα, ύστερα από αυτούς στον Πειραιά.
«Το Μετρό επεκτείνεται, γιατί σε βάθος χρόνου είναι η μόνη σοβαρή και βιώσιμη λύση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Λεκανοπεδίου. Για πρώτη φορά ύστερα από τόσα χρόνια ξεκίνησε να κατασκευάζεται μια νέα Γραμμή - και μάλιστα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Οι Αθηναίοι βλέπουν ήδη τα εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό, που επιτέλους προχωρεί», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Στη συνέχεια έκανε αναφορά στην επέκταση της Γραμμή 2 του Μετρό προς Ίλιον. Ο διαγωνισμός για το έργο έχει δημοπρατηθεί και αφορά τη δημιουργία γραμμής μήκους 4 χλμ. και 3 νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.
Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 550 εκατ. ευρώ, με την προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου να ορίζεται σε 57 μήνες, δηλαδή 4 χρόνια και 9 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.
Με την ολοκλήρωση του έργου οι μετακινήσεις από το κέντρο της Αθήνας στη Δυτική Αττική (και αντίστροφα) θα πραγματοποιούνται σε χρόνο ρεκόρ, μια και το δρομολόγιο Ίλιον-Σύνταγμα θα εκτελείται σε 20 λεπτά και το Ίλιον-Ομόνοια σε 15 λεπτά.
Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προέβη στην εκτίμηση ότι η δημοπράτηση της σύνδεσης (μέσω της Γραμμής 1) του Θησείου με το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος θα γίνει σε περίπου δύο χρόνια.
Θα έχει μήκος περίπου 5 χλμ. και 4 σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού, με τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό του έργου να ανέρχεται στα 450 εκατ. ευρώ.
Τη σύνδεση των μέσων σταθερής τροχιάς με το ΚΠΣΙΝ επιτάσσει η μεγάλη επισκεψιμότητα του Σταύρου Νιάρχος που φτάνει τους 20.000.000 επισκέπτες ετησίως.
Τέλος, μελετάται ήδη η επέκταση της Γραμμής 4 (B’ τμήμα) προς τα βόρεια, που θα καλύψει την Κηφισίας μέχρι το Μαρούσι. Η γραμμή θα έχει μήκος 9,6 χλμ., ενώ θα υπάρχουν και οι εξής 8 σταθμοί: Γουδή, Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Παράδεισος, ΟΤΕ και Μαρούσι.
«Το Μετρό επεκτείνεται, γιατί σε βάθος χρόνου είναι η μόνη σοβαρή και βιώσιμη λύση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Λεκανοπεδίου. Για πρώτη φορά ύστερα από τόσα χρόνια ξεκίνησε να κατασκευάζεται μια νέα Γραμμή - και μάλιστα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Οι Αθηναίοι βλέπουν ήδη τα εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό, που επιτέλους προχωρεί», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Στη συνέχεια έκανε αναφορά στην επέκταση της Γραμμή 2 του Μετρό προς Ίλιον. Ο διαγωνισμός για το έργο έχει δημοπρατηθεί και αφορά τη δημιουργία γραμμής μήκους 4 χλμ. και 3 νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.
Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 550 εκατ. ευρώ, με την προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου να ορίζεται σε 57 μήνες, δηλαδή 4 χρόνια και 9 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.
Με την ολοκλήρωση του έργου οι μετακινήσεις από το κέντρο της Αθήνας στη Δυτική Αττική (και αντίστροφα) θα πραγματοποιούνται σε χρόνο ρεκόρ, μια και το δρομολόγιο Ίλιον-Σύνταγμα θα εκτελείται σε 20 λεπτά και το Ίλιον-Ομόνοια σε 15 λεπτά.
Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προέβη στην εκτίμηση ότι η δημοπράτηση της σύνδεσης (μέσω της Γραμμής 1) του Θησείου με το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος θα γίνει σε περίπου δύο χρόνια.
Θα έχει μήκος περίπου 5 χλμ. και 4 σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού, με τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό του έργου να ανέρχεται στα 450 εκατ. ευρώ.
Τη σύνδεση των μέσων σταθερής τροχιάς με το ΚΠΣΙΝ επιτάσσει η μεγάλη επισκεψιμότητα του Σταύρου Νιάρχος που φτάνει τους 20.000.000 επισκέπτες ετησίως.
Τέλος, μελετάται ήδη η επέκταση της Γραμμής 4 (B’ τμήμα) προς τα βόρεια, που θα καλύψει την Κηφισίας μέχρι το Μαρούσι. Η γραμμή θα έχει μήκος 9,6 χλμ., ενώ θα υπάρχουν και οι εξής 8 σταθμοί: Γουδή, Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Παράδεισος, ΟΤΕ και Μαρούσι.