Τσικαλάκης στα Παραπολιτικά 90,1 για τραγωδία στα Τέμπη: Τόσους νεκρούς δεν είχαμε ποτέ στον Σιδηρόδρομο στα 150 χρόνια λειτουργίας του
«Εδώ και 30-35 χρόνια συντελείται ένα έγκλημα στον σιδηρόδρομο, απαξιώνεται συστηματικά», επισήμανε ο πρόεδρος Εργαζομένων του ΟΣΕ
Ο πρόεδρος Εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης, μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Κεντρικό Μαγκαζίνο», με την Κέλλυ Κοντογεώργη, για την τραγωδία στα Τέμπη.
«Θα ήθελα να εκφράσω τα συλλυπητήριά μου στα οικογένειες των θανόντων και να ευχηθώ στους τραυματίες γρήγορη ανάρρωση», είπε αρχικά.
«Έφυγα πριν από λίγο από τον τόπο του συμβάντος, όπου μιλάμε για ένα τοπίο πλήρως βομβαρδισμένο. Ήταν πεδίο μάχης. Στα 150 χρόνια του σιδηροδρόμου, αυτό είναι το ατύχημα που χύθηκε το περισσότερο αίμα. Τόσους νεκρούς δεν είχαμε ποτέ στον σιδηρόδρομο στα 150 χρόνια λειτουργίας του. Είναι τρομακτικό και μόνο σαν σκέψη», πρόσθεσε ο κ. Τσιγκαλάκης.
«Σήμερα το κράτος, βάσει του οργανογράμματός του, έχει ορίσει ότι 2.100 θέσεις αρκούν για να δουλέψει ο σιδηρόδρομος σωστά και με ασφάλεια, σήμερα στον σιδηρόδρομο εργαζόμαστε 750 σε όλη την Ελλάδα.
750 άνθρωποι προσπαθούμε να κρατήσουμε τα τρένα ανοιχτά και να τα λειτουργήσουμε με ασφάλεια. Δυστυχώς σήμερα δεν έχουμε ακόμα πλήρη εικόνα, ενδείξεις έχουμε ότι πρόκειται για ανθρώπινο λάθος. Εδώ υπάρχουν συστήματα τεχνολογικά που αυτό το ανθρώπινο λάθος το διορθώνει ή το σταματάει.
Αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι μια αλυσίδα, αν ένα σύστημα δεν είναι σε πλήρη λειτουργία τα υπόλοιπα δεν λειτουργούν. Αυτά, όμως, όλα τα συστήματα οι Έλληνες φορολογούμενοι που τα έχουμε ακριβοπληρώσει και δεν λειτουργούν και σε κάποια σημεία δεν έχουν εγκατασταθεί κιόλας. Σε αυτό υπάρχουν ευθύνες οι οποίες βαραίνουν όχι τους σιδηροδρομικούς, αλλά το επίσημο κράτος, την εκάστοτε κυβέρνηση. Εδώ και 30-35 χρόνια συντελείται ένα έγκλημα στον σιδηρόδρομο, απαξιώνεται συστηματικά», επισήμανε.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου αν ήταν τεχνολογικά θωρακισμένο το σύστημα του ΟΣΕ και αν υπήρχαν τα συστήματα που πρέπει, απάντησε: «Τα συστήματα αυτά δεν μπήκαν ποτέ σε πλήρη λειτουργία από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Πάντα υπάρχουν κενά. Περιστασιακά τα συστήματα αυτά μπορεί να λειτούργησαν, σε μόνιμη λειτουργία, όμως, δεν ήταν ποτέ. Ειδικά το ATCS, το οποίο δεν είναι GPS, το οποίο φανταστείτε να παραβιάζετε εσείς το φανάρι και το αυτοκίνητό σας να φρενάρει από μόνο του, αυτό είναι το ATCS. Αυτό δεν μπήκε ποτέ σε λειτουργία. Για να καταλάβετε γιατί μπαίνουν τα συστήματα αυτά ασφαλείας, το ένα τρένο το επιβατικό ήταν από 500 μέχρι 600 τόνους και το άλλο ήταν 1.000-1.100 τόνους και αυτά τα δύο τρένα με 100-120 χιλιόμετρα ταχύτητα βρέθηκαν μετωπικά, καταλαβαίνετε τη σφοδρότητα;».
Όσον αφορά τις εντολές του σταθμάρχη Λάρισας στο intercity προς Θεσσαλονίκη, είπε: «Επειδή το σύστημα της σηματοδότησης δεν λειτουργεί και είναι κόκκινο συνέχεια, του έδωσε εντολή να το "παραβιάσει". Του λέει, αφού δεν λειτουργεί, πέρνα το. Επειδή δεν λειτουργεί, το τρένο θα έπρεπε να μείνει στο φωτόσημο, οπότε του είπε "παραβίασέ το και πήγαινε στους Νέους Πόρους", το λάθος όμως είχε γίνει πιο πριν απ’ ό,τι φαίνεται. Αυτά θα βγούνε όμως από τις συνομιλίες και απ' όλους».
«Θα ήθελα να εκφράσω τα συλλυπητήριά μου στα οικογένειες των θανόντων και να ευχηθώ στους τραυματίες γρήγορη ανάρρωση», είπε αρχικά.
«Έφυγα πριν από λίγο από τον τόπο του συμβάντος, όπου μιλάμε για ένα τοπίο πλήρως βομβαρδισμένο. Ήταν πεδίο μάχης. Στα 150 χρόνια του σιδηροδρόμου, αυτό είναι το ατύχημα που χύθηκε το περισσότερο αίμα. Τόσους νεκρούς δεν είχαμε ποτέ στον σιδηρόδρομο στα 150 χρόνια λειτουργίας του. Είναι τρομακτικό και μόνο σαν σκέψη», πρόσθεσε ο κ. Τσιγκαλάκης.
«Σήμερα το κράτος, βάσει του οργανογράμματός του, έχει ορίσει ότι 2.100 θέσεις αρκούν για να δουλέψει ο σιδηρόδρομος σωστά και με ασφάλεια, σήμερα στον σιδηρόδρομο εργαζόμαστε 750 σε όλη την Ελλάδα.
750 άνθρωποι προσπαθούμε να κρατήσουμε τα τρένα ανοιχτά και να τα λειτουργήσουμε με ασφάλεια. Δυστυχώς σήμερα δεν έχουμε ακόμα πλήρη εικόνα, ενδείξεις έχουμε ότι πρόκειται για ανθρώπινο λάθος. Εδώ υπάρχουν συστήματα τεχνολογικά που αυτό το ανθρώπινο λάθος το διορθώνει ή το σταματάει.
Αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι μια αλυσίδα, αν ένα σύστημα δεν είναι σε πλήρη λειτουργία τα υπόλοιπα δεν λειτουργούν. Αυτά, όμως, όλα τα συστήματα οι Έλληνες φορολογούμενοι που τα έχουμε ακριβοπληρώσει και δεν λειτουργούν και σε κάποια σημεία δεν έχουν εγκατασταθεί κιόλας. Σε αυτό υπάρχουν ευθύνες οι οποίες βαραίνουν όχι τους σιδηροδρομικούς, αλλά το επίσημο κράτος, την εκάστοτε κυβέρνηση. Εδώ και 30-35 χρόνια συντελείται ένα έγκλημα στον σιδηρόδρομο, απαξιώνεται συστηματικά», επισήμανε.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου αν ήταν τεχνολογικά θωρακισμένο το σύστημα του ΟΣΕ και αν υπήρχαν τα συστήματα που πρέπει, απάντησε: «Τα συστήματα αυτά δεν μπήκαν ποτέ σε πλήρη λειτουργία από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Πάντα υπάρχουν κενά. Περιστασιακά τα συστήματα αυτά μπορεί να λειτούργησαν, σε μόνιμη λειτουργία, όμως, δεν ήταν ποτέ. Ειδικά το ATCS, το οποίο δεν είναι GPS, το οποίο φανταστείτε να παραβιάζετε εσείς το φανάρι και το αυτοκίνητό σας να φρενάρει από μόνο του, αυτό είναι το ATCS. Αυτό δεν μπήκε ποτέ σε λειτουργία. Για να καταλάβετε γιατί μπαίνουν τα συστήματα αυτά ασφαλείας, το ένα τρένο το επιβατικό ήταν από 500 μέχρι 600 τόνους και το άλλο ήταν 1.000-1.100 τόνους και αυτά τα δύο τρένα με 100-120 χιλιόμετρα ταχύτητα βρέθηκαν μετωπικά, καταλαβαίνετε τη σφοδρότητα;».
Όσον αφορά τις εντολές του σταθμάρχη Λάρισας στο intercity προς Θεσσαλονίκη, είπε: «Επειδή το σύστημα της σηματοδότησης δεν λειτουργεί και είναι κόκκινο συνέχεια, του έδωσε εντολή να το "παραβιάσει". Του λέει, αφού δεν λειτουργεί, πέρνα το. Επειδή δεν λειτουργεί, το τρένο θα έπρεπε να μείνει στο φωτόσημο, οπότε του είπε "παραβίασέ το και πήγαινε στους Νέους Πόρους", το λάθος όμως είχε γίνει πιο πριν απ’ ό,τι φαίνεται. Αυτά θα βγούνε όμως από τις συνομιλίες και απ' όλους».