Κιουτσούκης στα Παραπολιτικά 90,1 για τραγωδία στα Τέμπη: Δίνουμε τη μάχη του αυτονόητου, για έναν σιδηρόδρομο που πρέπει να εφάμιλλος των ευρωπαϊκών
«Το σύστημα ασφαλείας αγοράστηκε από την Ελλάδα το 2000 έπρεπε να τοποθετηθεί πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες κάτι που δεν έγινε», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ και πρώην σιδηροδρομικός
«Δίνουμε τη μάχη του αυτονόητου, για έναν σιδηρόδρομο που πρέπει να εφάμιλλος των ευρωπαϊκών», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Στον αέρα» με την δημοσιογράφο Νίκη Λυμπεράκη, ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ και πρώην σιδηροδρομικός Νίκος Κιουτσούκης αναφορικά με την τραγωδία στα Τέμπη.
Ο κ. Κιουτσούκης ανέφερε πως το Κρυονέρι - Αγρίνιο ήταν άξονας που έφτιαξε ο κ. Βερελής προκειμένου να πηγαινοέρχεται για προεκλογικούς λόγους.
Ακόμη επισήμανε πως το σύστημα ασφαλείας αγοράστηκε από την Ελλάδα το 2000 έπρεπε να τοποθετηθεί πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες κάτι που δεν έγινε.
Παράλληλα ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ τόνισε πως πλέον το λογισμικό πρέπει να αναβαθμιστεί.
Ερωτηθείς πως γίνεται ενώ έχουμε αγοράσει τα συστήματα να μην λειτουργούν
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Το Κρυονέρι –Αγρίνιο είναι ο άξονας που έφτιαξε ο κ. Βερελής και έβαλε πάνω ένα intercity τότε για να πηγαινοέρχεται Κρυονέρι –Αγρίνιο για προεκλογικούς λόγους. Αυτή η γραμμή σήμερα που μιλάμε δεν υπάρχει γιατί την έχουν κάνει παλιοσίδερα και τα έχουν πουλήσει δεξιά και αριστερά. Για εμάς τους σιδηροδρομικούς θα έπρεπε να υπάρχουν δρομολόγια σιδηροδρομικά σε όλη την Ελλάδα αλλά όχι ένα τυφλό δίκτυο. Το Κρυονέρι –Αγρίνιο ήταν ένα τυφλό σιδηροδρομικό δίκτυο, δεν συνδεόταν με τίποτα άλλο. Κατά τον ίδιο τρόπο λοιπόν οι συμπεριφορές πολλών πολιτικών φτάσαμε στο σημείο να έχει προμηθευτεί το ελληνικό δημόσιο αυτό το περιβόητο σύστημα ασφαλείας που προβλέπεται να ασφαλίζει και τους συρμούς αλλά και τους σταθμάρχες σε κάθε σταθμό. Το αγοράσαμε το 2000, έπρεπε να έχει τοποθετηθεί πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες και δεν τοποθετήθηκε. Δεν τοποθετήθηκε γιατί οι εναλλαγές των κυβερνήσεων και η αλλαγή πολιτικής κάθε φορά για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούν στον σιδηρόδρομο η εκάστοτε κυβέρνηση και ο εκάστοτε υπουργός πολλές φορές ακόμα και οι αλλαγές των υπουργών μέσα στην ίδια κυβέρνηση που αλλάζανε άποψη για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούν στο σιδηρόδρομο φτάσανε σε ένα σημείο αυτά τα συστήματα να γίνει διαγωνιστική διαδικασία το 2014 για να τοποθετηθούν. Από το 2000 το 2014. Ξέρετε ότι στην πατρίδα μας υπάρχει ένα δαιδαλώδες νομικό πλαίσιο για να γίνουν οι συμβάσεις ή για να γίνει η ανάδειξη του μειοδότη και αν θα υπάρχουν ενστάσεις από τον επόμενο κα όλα αυτά καθυστέρησαν τις διαδικασίες. Αυτό είναι το πρώτο, το δεύτερο είναι ότι το σύστημα αυτό πια είχε παλιώσει έπρεπε να αναβαθμιστεί. Το λογισμικό του δεν ταίριαζε με τα συστήματα τα οποία τελικά τοποθετήθηκαν το 2014 μέχρι το και 2020. Το σύστημα είναι τοποθετημένο όμως λόγω της ασυμβατότητας δεν λειτουργούσαν. Ποιος έπρεπε να το κάνει αυτό; Αυτοί που βάλανε τα συστήματα όμως δεν αναλάμβανε κανένας από αυτους να αλλάξει τα λογισμικά τους.
Ερωτηθείς αν όλη την ευθύνη τη φέρει ο ΟΣΕ ή υπάρχει και αβλεψία της Hellenic train
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Όχι βέβαια. Υπάρχουν εθνικοί δρόμοι στη χώρα μας οι οποίοι κάποιοι είναι κάλοι και κάποιοι δεν είναι καλοί όταν ο εθνικός δρόμος δεν έχει λακκούβες και είναι καλά στρωμένος το κράτος ή ο ανάδοχος κάνει σωστά τη δουλειά του αν εσείς δεν έχετε προβλέψει στο αυτοκίνητο σας να βάλετε σωστά λάστιχα για να έχετε ασφάλεια, αν δεν βάλετε ζώνη ασφαλείας σας φταίει η υποδομή; Όχι. Κατά τον ίδιο τρόπο η Hellenic train αν έφερνε τρένα προηγμένης τεχνολογίας όπως έχει δεσμευτεί στις δύο συμβάσεις που έχει υπογράψει με το ελληνικό δημόσιο και δεν έφερνε αυτά τα χαραμπάτια που τα διώξανε από την Ελβετία και μας τα πασάρανε σαν καινούργια, τα τρένα αυτά θα είχανε πάνω τους μηχανισμούς αυτόματης πέδησης που αναγνωρίζουν εμπόδια στο 1,5 χιλιόμετρο.
ΔΗΜ: Υπάρχει αντιπαλότητα του ΟΣΕ με τους Ιταλούς για το ποιος θα πληρώσει τα συστήματα και ποιος θα τα βάλει;
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Όχι για αυτό δεν σκοτώνονται , ξέρει η κάθε εταιρεια ποιο είναι το κομμάτι της ευθύνης της. Σκοτώνονται για άλλα πράγματα επί παραδείγματι για το ότι η ΤΡΕΝΟΣΕ δεν πληρώνει τα τέλη χρήσης υποδομής στον ΟΣΕ και ο ΟΣΕ προσπαθεί να βρει από αλλού χρήματα. Αυτό είναι ένα ζήτημα που απασχολεί η ΤΡΕΝΟΣΕ όμως θέλει να παίρνει τα 50 εκατομμύρια τα οποία δίνονται για τις άγονες γραμμές.
ΔΗΜ.: Δίνονται ακόμη;
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Εννοείται. Δόθηκαν από το ’17 μέχρι το ’21 και από το 21 έχει υπογραφεί σύμβαση για μια δεκαπενταετία όπου η Hellenic Train θα λαμβάνει 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο όταν η ευρωπαϊκή επιτροπή μας εκβίαζε ότι αν δεν ιδιωτικοποιήσουμε την ΤΡΕΝΟΣΕ θα μας βάλει πρόστιμο.
ΔΗΜ: Λόγω των παράνομων κρατικών ενισχύσεων
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Είναι παράνομες οι ενισχύσεις του κράτους σε μια κρατική εταιρεία αλλά άμα δίνονται σε μια ιδιωτική εταιρεία δεν είναι!
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι θα αλλάξει κάτι μετά από το τραγικό δυστύχημα
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Το δυστύχημα αυτό είναι τραγικό, υπάρχουν πολλές ψυχές που ζητούν δικαίωση. Το μαχαίρι πρέπει να μπει βαθιά στο κόκκαλο να μην επιρριφθούν ευθύνες μόνο στο σταθμάρχη. Δεν μπορεί και δεν πρέπει να το αφήσουμε να ξεχαστεί. Κάθε μέρα πρέπει να πιέζεται η κυβέρνηση προκειμένου να ολοκληρωθεί αυτό το περιβόητο σύστημα. Πρέπει ο πρωθυπουργός να πάρει μια γενναία απόφαση να γίνει απευθείας ανάθεση του έργου σε οποιονδήποτε αρκεί να σωθούν ανθρώπινες ζωές.
Ο κ. Κιουτσούκης ανέφερε πως το Κρυονέρι - Αγρίνιο ήταν άξονας που έφτιαξε ο κ. Βερελής προκειμένου να πηγαινοέρχεται για προεκλογικούς λόγους.
Ακόμη επισήμανε πως το σύστημα ασφαλείας αγοράστηκε από την Ελλάδα το 2000 έπρεπε να τοποθετηθεί πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες κάτι που δεν έγινε.
Παράλληλα ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ τόνισε πως πλέον το λογισμικό πρέπει να αναβαθμιστεί.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Νίκο Κιουτσούκη στα Παραπολιτικά 90,1
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Ο αγώνας που δίνουμε τα τελευταία χρόνια απέναντι σε όλα αυτά τα οποία σήμερα συζητάμε είναι τεράστιος. Δίνουμε τη μάχη του αυτονόητου για έναν σιδηρόδρομο που θα έπρεπε να είναι εφάμιλλος των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.Ερωτηθείς πως γίνεται ενώ έχουμε αγοράσει τα συστήματα να μην λειτουργούν
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Το Κρυονέρι –Αγρίνιο είναι ο άξονας που έφτιαξε ο κ. Βερελής και έβαλε πάνω ένα intercity τότε για να πηγαινοέρχεται Κρυονέρι –Αγρίνιο για προεκλογικούς λόγους. Αυτή η γραμμή σήμερα που μιλάμε δεν υπάρχει γιατί την έχουν κάνει παλιοσίδερα και τα έχουν πουλήσει δεξιά και αριστερά. Για εμάς τους σιδηροδρομικούς θα έπρεπε να υπάρχουν δρομολόγια σιδηροδρομικά σε όλη την Ελλάδα αλλά όχι ένα τυφλό δίκτυο. Το Κρυονέρι –Αγρίνιο ήταν ένα τυφλό σιδηροδρομικό δίκτυο, δεν συνδεόταν με τίποτα άλλο. Κατά τον ίδιο τρόπο λοιπόν οι συμπεριφορές πολλών πολιτικών φτάσαμε στο σημείο να έχει προμηθευτεί το ελληνικό δημόσιο αυτό το περιβόητο σύστημα ασφαλείας που προβλέπεται να ασφαλίζει και τους συρμούς αλλά και τους σταθμάρχες σε κάθε σταθμό. Το αγοράσαμε το 2000, έπρεπε να έχει τοποθετηθεί πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες και δεν τοποθετήθηκε. Δεν τοποθετήθηκε γιατί οι εναλλαγές των κυβερνήσεων και η αλλαγή πολιτικής κάθε φορά για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούν στον σιδηρόδρομο η εκάστοτε κυβέρνηση και ο εκάστοτε υπουργός πολλές φορές ακόμα και οι αλλαγές των υπουργών μέσα στην ίδια κυβέρνηση που αλλάζανε άποψη για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούν στο σιδηρόδρομο φτάσανε σε ένα σημείο αυτά τα συστήματα να γίνει διαγωνιστική διαδικασία το 2014 για να τοποθετηθούν. Από το 2000 το 2014. Ξέρετε ότι στην πατρίδα μας υπάρχει ένα δαιδαλώδες νομικό πλαίσιο για να γίνουν οι συμβάσεις ή για να γίνει η ανάδειξη του μειοδότη και αν θα υπάρχουν ενστάσεις από τον επόμενο κα όλα αυτά καθυστέρησαν τις διαδικασίες. Αυτό είναι το πρώτο, το δεύτερο είναι ότι το σύστημα αυτό πια είχε παλιώσει έπρεπε να αναβαθμιστεί. Το λογισμικό του δεν ταίριαζε με τα συστήματα τα οποία τελικά τοποθετήθηκαν το 2014 μέχρι το και 2020. Το σύστημα είναι τοποθετημένο όμως λόγω της ασυμβατότητας δεν λειτουργούσαν. Ποιος έπρεπε να το κάνει αυτό; Αυτοί που βάλανε τα συστήματα όμως δεν αναλάμβανε κανένας από αυτους να αλλάξει τα λογισμικά τους.
Ερωτηθείς αν όλη την ευθύνη τη φέρει ο ΟΣΕ ή υπάρχει και αβλεψία της Hellenic train
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Όχι βέβαια. Υπάρχουν εθνικοί δρόμοι στη χώρα μας οι οποίοι κάποιοι είναι κάλοι και κάποιοι δεν είναι καλοί όταν ο εθνικός δρόμος δεν έχει λακκούβες και είναι καλά στρωμένος το κράτος ή ο ανάδοχος κάνει σωστά τη δουλειά του αν εσείς δεν έχετε προβλέψει στο αυτοκίνητο σας να βάλετε σωστά λάστιχα για να έχετε ασφάλεια, αν δεν βάλετε ζώνη ασφαλείας σας φταίει η υποδομή; Όχι. Κατά τον ίδιο τρόπο η Hellenic train αν έφερνε τρένα προηγμένης τεχνολογίας όπως έχει δεσμευτεί στις δύο συμβάσεις που έχει υπογράψει με το ελληνικό δημόσιο και δεν έφερνε αυτά τα χαραμπάτια που τα διώξανε από την Ελβετία και μας τα πασάρανε σαν καινούργια, τα τρένα αυτά θα είχανε πάνω τους μηχανισμούς αυτόματης πέδησης που αναγνωρίζουν εμπόδια στο 1,5 χιλιόμετρο.
ΔΗΜ: Υπάρχει αντιπαλότητα του ΟΣΕ με τους Ιταλούς για το ποιος θα πληρώσει τα συστήματα και ποιος θα τα βάλει;
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Όχι για αυτό δεν σκοτώνονται , ξέρει η κάθε εταιρεια ποιο είναι το κομμάτι της ευθύνης της. Σκοτώνονται για άλλα πράγματα επί παραδείγματι για το ότι η ΤΡΕΝΟΣΕ δεν πληρώνει τα τέλη χρήσης υποδομής στον ΟΣΕ και ο ΟΣΕ προσπαθεί να βρει από αλλού χρήματα. Αυτό είναι ένα ζήτημα που απασχολεί η ΤΡΕΝΟΣΕ όμως θέλει να παίρνει τα 50 εκατομμύρια τα οποία δίνονται για τις άγονες γραμμές.
ΔΗΜ.: Δίνονται ακόμη;
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Εννοείται. Δόθηκαν από το ’17 μέχρι το ’21 και από το 21 έχει υπογραφεί σύμβαση για μια δεκαπενταετία όπου η Hellenic Train θα λαμβάνει 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο όταν η ευρωπαϊκή επιτροπή μας εκβίαζε ότι αν δεν ιδιωτικοποιήσουμε την ΤΡΕΝΟΣΕ θα μας βάλει πρόστιμο.
ΔΗΜ: Λόγω των παράνομων κρατικών ενισχύσεων
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Είναι παράνομες οι ενισχύσεις του κράτους σε μια κρατική εταιρεία αλλά άμα δίνονται σε μια ιδιωτική εταιρεία δεν είναι!
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι θα αλλάξει κάτι μετά από το τραγικό δυστύχημα
Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Το δυστύχημα αυτό είναι τραγικό, υπάρχουν πολλές ψυχές που ζητούν δικαίωση. Το μαχαίρι πρέπει να μπει βαθιά στο κόκκαλο να μην επιρριφθούν ευθύνες μόνο στο σταθμάρχη. Δεν μπορεί και δεν πρέπει να το αφήσουμε να ξεχαστεί. Κάθε μέρα πρέπει να πιέζεται η κυβέρνηση προκειμένου να ολοκληρωθεί αυτό το περιβόητο σύστημα. Πρέπει ο πρωθυπουργός να πάρει μια γενναία απόφαση να γίνει απευθείας ανάθεση του έργου σε οποιονδήποτε αρκεί να σωθούν ανθρώπινες ζωές.