Δέδες στα Παραπολιτικά 90,1 για τραγωδία στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης έκανε τρία σημαντικά λάθη - Είχε περιθώριο 12 λεπτών να παρέμβει
Ο πραγματογνώμονας ανέφερε πως δεν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιαχείρισης της γραμμής
Για την τραγωδία στα Τέμπη μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Εκείνη και εγώ» με τους δημοσιογράφους Στέλλα Γκαντώνα και Θανάση Φουσκίδη ο πραγματογνώμονας Αναστάσιος Δέδες, επισημαίνοντας ότι «ο σταθμάρχης έκανε τρία λάθη».
Ο κ. Δέδες τόνισε πως ο σταθμάρχης εάν είχε αντιληφθεί εγκαίρως τα λάθη του είχε περιθώριο 12 λεπτών να παρέμβει με ενδοεπικοινωνία ή με κινητό και να ενημερώσει τους μηχανοδηγούς να σταματήσουν.
Παράλληλα ο πραγματογνώμονας ανέφερε πως δεν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιαχείρισης της γραμμής.
Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Δέδε στα Παραπολιτικά 90,1
Ο πραγματογνώμονας, κος Αναστάσιος Δέδες, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ», με τους δημοσιογράφους Θανάση Φουσκίδη και Στέλλα Γκαντώνα.
Μεταξύ άλλων, δήλωσε:
Αναφορικά με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα
Α.ΔΕΔΕΣ: Το λάθος του σταθμάρχη δεν ήταν ένα, ήταν τρία. Το πρώτο λάθος ήταν ότι άλλαξε η γραμμή από το κλειδί και πήγε προς την κάθοδο. Το δεύτερο λάθος ήταν ότι δεν ελέγχθηκε, δεν κατέβηκε ο σταθμάρχης να δει προς τα πού φεύγει η αμαξοστοιχία και το τρίτο λάθος ήταν ότι αφού έφυγε η αμαξοστοιχία και ανέβηκε στο πάνελ επάνω του σταθμού, έπρεπε να δει ότι η γραμμή η οποία ήταν προς την άνοδο ήταν ανοιχτή, άρα αυτός ο οποίος ο ίδιος οδήγησε την αμαξοστοιχία εκεί έπρεπε να διαπιστώσει ότι την είχε στείλει στην κάθοδο. Έπρεπε να είχε το χρονικό περιθώριο των 12 λεπτών μέχρι να γίνει η σύγκρουση να παρέμβει είτε με ενδοεπικοινωνία είτε με κινητό τηλέφωνο και να ενημερώσει τους μηχανοδηγούς να σταματήσουν. Άρα δεν ήταν μόνο ένα λάθος ήταν τρία συνεχόμενα λάθη.
Αναφορικά με το σύστημα τηλεδιαχείρησης των γραμμών
Α.ΔΕΔΕΣ:Η τηλεδιαχείρηση της γραμμής είναι όπως έχουμε εδώ στους σταθμούς του Μετρό, του ΗΣΑΠ που υπάρχει ένα κεντρικό πάνελ ελέγχου στο οποίο φαίνονται όλοι οι συρμοί που βρίσκονται, με τη ταχύτητα τρέχουνε και όλες οι κινήσεις που γίνονται που σημαίνει ότι κατά την περίπτωση που γίνει κάποια παραβίαση είτε σηματοδότη ή το οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να ακινητοποιήσει δυναμικά το συρμό. Τέτοιο σύστημα δεν υφίσταται, πηγαίνουν από σταθμό σε σταθμό χωρίς να υπάρχει έλεγχος ηλεκτρονικός μόνο ανθρώπινος έλεγχος και υπάρχει και η ενδοεπικοινωνία μεταξύ των μηχανοδηγών και μεταξύ των σταθμαρχών. Από τη στιγμή που φεύγει ένας συρμός από κάποιο σταθμό και μέχρι να πάει στον επόμενο σταθμό δεν υπάρχει το σύστημα ελέγχου της κίνησης της γραμμής, ούτως ώστε όταν θα γίνει κάτι, είτε από λάθος του μηχανοδηγού είτε από λάθος του άλλου σταθμάρχη από απέναντι, δεν μπορεί να ελεγχθεί η κατάσταση της κίνησης των τρένων. Αυτή είναι η διαδικασία.
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι η έλλειψη ηλεκτροδότησης έπαιξε κάποιο λόγο στο δυστύχημα
Α.ΔΕΔΕΣ: Θεωρώ ότι αυτό δεν έπαιξε κάποιο ρόλο για την επέλευση του αποτελέσματος. Για την επέλευση του αποτελέσματος έπαιξε το ανθρώπινο λάθος, αλλά και ο μη έλεγχος της κίνησης της γραμμής. Πιστεύω ότι επειδή το θέμα πήρε τεράστια έκταση και επειδή είχαμε τέτοια μεγάλη τραγωδία με την απώλεια τόσων ανθρώπινων ζωών, η δήλωση την οποία έκανε ο Πρωθυπουργός ότι θα διερευνήσει το θέμα μέχρι τέλους, θεωρώ ότι αυτό θα γίνει.
Ερωτηθεις πώς πιστεύει ότι θα πρέπει να λειτουργήσει η επιτροπή εμπειρογνωμόνων
Α.ΔΕΔΕΣ: Η επιτροπή την οποία εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, θεωρώ ότι θα είναι μια επιτροπή η οποία θα αποτελείται από ειδικούς, γνώστες του αντικειμένου και η οποία θα παραδώσει ένα πόρισμα το οποίο πόρισμα αυτό θα το λάβει υπόψη του ο πρωθυπουργός ούτως ώστε να ξέρει εν τοις πράγμασι τι έχει συμβεί, τι πρέπει να διορθωθεί και πότε θα γίνουν αυτά. Άρα έχει μπει σε ένα καλό δρόμο όσον αφορά την αντιμετώπιση του θέματος η υποστήριξη αυτή την οποία έδωσε ο πρωθυπουργός.
Α.ΔΕΔΕΣ: Θεωρώ μετά από αυτό το οποίο συνέβη, είναι πολύ δύσκολο να λειτουργήσει η γραμμή αυτή, τη στιγμή που δεν λειτουργεί το σύστημα, γιατί δεν μπορεί κανένας να υπογράψει και να πει «εντάξει μαζέψαμε τα συντρίμμια και μπαίνει μπροστα στο τρένο και δουλεύει». Δεν θα υπάρξει άνθρωπος να το υπογράψει αυτό. Πρώτα θα πρέπει να λειτουργήσει το σύστημα της τηλεδιαχειρησης και μετά πρέπει να μπει σε λειτουργία
γιατί από εκεί και πέρα όταν γνωρίζεις ότι δεν λειτουργεί κάτι και βάζεις τον κόσμο μέσα πάει να πει ότι υπάρχει και ο ενδεχόμενος δόλος.