Σύγκρουση τρένων - Τέμπη: «Το επιβατικό τρένο για 5,5 χλμ. ήταν ορατό στον πίνακα σηματοδότησης»
Για την εκπαίδευση ως σταθμάρχης ο κ. Τερεζάκης επιβεβαίωσε ότι προβλέπεται ένας χρόνος εκπαίδευσης για τα βασικά συστήματα χειρισμού
Ο Παναγιώτης Τερεζάκης, σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ, μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» σχετικά με τις συνθήκες του πολύνεκρου δυστυχήματος της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη.
Περισσότερες από 40 ώρες έχουν περάσει από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, με τη μετωπική σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας, με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, με εμπορικό τρένο που είχε προορισμό τη Λάρισα.
Για τις συνθήκες του δυστυχήματος σχολίασε ο κ. Τερεζάκης: «Η Λάρισα είχε τηλεδιοίκηση σε όλο το δίκτυο. Μετά το 2011 άρχισαν τα συστήματα να καταρρέουν. Τα κτίρια της τηλεδιοίκησης έχουν εξοπλισμό που είναι σβηστός. Τα έξω συστήματα έχουν πια κοπεί, έχουν λεηλατηθεί».
Για τον σταθμάρχη ανέφερε: «Ο σταθμάρχης ήταν στη διακίνηση εμπορευμάτων. Το 2011 με τις μετατάξεις πήγε σε άλλον οργανισμό του Δημοσίου, στα πλαίσια περικοπής προσωπικού. Εν συνεχεία, πριν από ενάμιση χρόνο, άνοιξαν πάλι οι μετατάξεις και είχαν τη δυνατότητα άτομα που ήταν σε κάποιους οργανισμούς να έρθουν ακόμη και στον ΟΣΕ και δήλωσε ότι θέλει να γίνει σταθμάρχης».
Για την εκπαίδευση ως σταθμάρχης ο κ. Τερεζάκης επιβεβαίωσε ότι προβλέπεται ένας χρόνος εκπαίδευσης για τα βασικά συστήματα χειρισμού. «Το τραγικό είναι ότι 5 χλμ. πριν από την περιοχή που έγινε το περιστατικό, μέχρις εκείνο το σημείο, επειδή η Λάρισα διαθέτει σύστημα τοπικού πίνακα χειρισμού σηματοδότησης από την κονσόλα πάνω, το τρένο φαινόταν πού πήγαινε», σύμφωνα με τα όσα είπε μεταξύ άλλων ο σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ και ανέφερε ότι ο 59χρονος σταθμάρχης δεν μπορούσε να δει την εμπορική αμαξοστοιχία.
Στη συνέχεια ξεκαθάρισε ο κ. Τερεζάκης: «Όταν βλέπεις ένα τρένο να πηγαίνει ανάποδα, το να κάνεις ανάποδη κυκλοφορία σε ένα τρένο έχει ένα πολύ αυστηρό πρωτόκολλο, πώς το βάζεις, πώς το εκφωνεί ο σταθμάρχης, πώς το αντιλαμβάνεται, το μεταφέρει και το εκτελεί ο μηχανοδηγός αλλά και τι μήνυμα δίνει ο μηχανοδηγός».
«Το ένα από τα δύο τρένα, και συγκεκριμένα το επιβατικό, για 5,5 χλμ., βόρεια, στη γραμμή καθόδου ήταν ορατό στον πίνακα σηματοδότησης», είπε ο Παναγιώτης Τερεζάκης.
Σε ερώτηση αν θα αναλάβει ως ΟΣΕ κάποια ευθύνη, απάντησε: «Αν φανεί από τη Δικαιοσύνη ότι οι δικλίδες ασφαλείας δεν υπάρχουν –άλλο να μην υπάρχουν κι άλλο να μην υλοποιούνται–, ότι δηλαδή υπάρχει κενό στον κανονισμό κυκλοφορίας του ΟΣΕ, τότε είναι θέμα της Δικαιοσύνης να πει τι οφείλουμε».
Επιπλέον ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ ανέφερε ότι τόσο από τον μηχανοδηγό όσο και από τον σταθμάρχη σε κάθε σταθμό, βάσει του κανονισμού, θα πρέπει να γίνεται αναγγελία θέσης του τρένου και η επιβεβαίωση αντίστοιχα ότι ακούστηκε το μήνυμα.
Αναφορικά με τις δικλίδες ασφαλείας που θα έπρεπε να λειτουργήσουν, αλλά δεν λειτούργησαν, εξήγησε: «Από το 2011 το σύστημα άρχισε να καταρρέει για διάφορους λόγους, όπως η σταδιακή μείωση προσωπικού, σταδιακή μείωση της χρηματοδότησης, αλλά και οι λεηλασίες στις γραμμές των τρένων».
Καταλήγοντας ο κ. Τερεζάκης παραδέχθηκε: «Δεν μπορώ να κοιτάξω στα μάτια τις μανάδες που έχασαν τα παιδιά τους».
Περισσότερες από 40 ώρες έχουν περάσει από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, με τη μετωπική σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας, με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, με εμπορικό τρένο που είχε προορισμό τη Λάρισα.
Για τις συνθήκες του δυστυχήματος σχολίασε ο κ. Τερεζάκης: «Η Λάρισα είχε τηλεδιοίκηση σε όλο το δίκτυο. Μετά το 2011 άρχισαν τα συστήματα να καταρρέουν. Τα κτίρια της τηλεδιοίκησης έχουν εξοπλισμό που είναι σβηστός. Τα έξω συστήματα έχουν πια κοπεί, έχουν λεηλατηθεί».
Για τον σταθμάρχη ανέφερε: «Ο σταθμάρχης ήταν στη διακίνηση εμπορευμάτων. Το 2011 με τις μετατάξεις πήγε σε άλλον οργανισμό του Δημοσίου, στα πλαίσια περικοπής προσωπικού. Εν συνεχεία, πριν από ενάμιση χρόνο, άνοιξαν πάλι οι μετατάξεις και είχαν τη δυνατότητα άτομα που ήταν σε κάποιους οργανισμούς να έρθουν ακόμη και στον ΟΣΕ και δήλωσε ότι θέλει να γίνει σταθμάρχης».
Για την εκπαίδευση ως σταθμάρχης ο κ. Τερεζάκης επιβεβαίωσε ότι προβλέπεται ένας χρόνος εκπαίδευσης για τα βασικά συστήματα χειρισμού. «Το τραγικό είναι ότι 5 χλμ. πριν από την περιοχή που έγινε το περιστατικό, μέχρις εκείνο το σημείο, επειδή η Λάρισα διαθέτει σύστημα τοπικού πίνακα χειρισμού σηματοδότησης από την κονσόλα πάνω, το τρένο φαινόταν πού πήγαινε», σύμφωνα με τα όσα είπε μεταξύ άλλων ο σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ και ανέφερε ότι ο 59χρονος σταθμάρχης δεν μπορούσε να δει την εμπορική αμαξοστοιχία.
Στη συνέχεια ξεκαθάρισε ο κ. Τερεζάκης: «Όταν βλέπεις ένα τρένο να πηγαίνει ανάποδα, το να κάνεις ανάποδη κυκλοφορία σε ένα τρένο έχει ένα πολύ αυστηρό πρωτόκολλο, πώς το βάζεις, πώς το εκφωνεί ο σταθμάρχης, πώς το αντιλαμβάνεται, το μεταφέρει και το εκτελεί ο μηχανοδηγός αλλά και τι μήνυμα δίνει ο μηχανοδηγός».
«Το ένα από τα δύο τρένα, και συγκεκριμένα το επιβατικό, για 5,5 χλμ., βόρεια, στη γραμμή καθόδου ήταν ορατό στον πίνακα σηματοδότησης», είπε ο Παναγιώτης Τερεζάκης.
Σε ερώτηση αν θα αναλάβει ως ΟΣΕ κάποια ευθύνη, απάντησε: «Αν φανεί από τη Δικαιοσύνη ότι οι δικλίδες ασφαλείας δεν υπάρχουν –άλλο να μην υπάρχουν κι άλλο να μην υλοποιούνται–, ότι δηλαδή υπάρχει κενό στον κανονισμό κυκλοφορίας του ΟΣΕ, τότε είναι θέμα της Δικαιοσύνης να πει τι οφείλουμε».
Επιπλέον ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ ανέφερε ότι τόσο από τον μηχανοδηγό όσο και από τον σταθμάρχη σε κάθε σταθμό, βάσει του κανονισμού, θα πρέπει να γίνεται αναγγελία θέσης του τρένου και η επιβεβαίωση αντίστοιχα ότι ακούστηκε το μήνυμα.
Αναφορικά με τις δικλίδες ασφαλείας που θα έπρεπε να λειτουργήσουν, αλλά δεν λειτούργησαν, εξήγησε: «Από το 2011 το σύστημα άρχισε να καταρρέει για διάφορους λόγους, όπως η σταδιακή μείωση προσωπικού, σταδιακή μείωση της χρηματοδότησης, αλλά και οι λεηλασίες στις γραμμές των τρένων».
Καταλήγοντας ο κ. Τερεζάκης παραδέχθηκε: «Δεν μπορώ να κοιτάξω στα μάτια τις μανάδες που έχασαν τα παιδιά τους».