Σύγκρουση τρένων: Καταγγελίες για προβλήματα είχε κάνει και επί ΣΥΡΙΖΑ ο πρόεδρος μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας
Είχε καταγγείλει παρόμοια προβλήματα για το δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017
Σε σοβαρές καταγγελίες για τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, προχώρησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Γενιδούνιας.
«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα. Είμαστε στο manual (χειροκίνητο) σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους» είπε ο κ. Γενιδούνιας στην ΕΡΤ για τη σύγκρουση των τρένων στον Ευαγγελισμό.
Επιπλέον, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ΟΣΕ σημείωσε πως «είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» και οι εργαζόμενοι έχουν διαμαρτυρηθεί πολλές φορές για αυτό.
Η τότε δήλωση του κ. Γενιδούνια ήταν η εξής: «Στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου δεν λειτουργεί κανένα σύστημα ή σχεδόν υπολειτουργούν εκεί που λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας. Τι εννοούμε εμείς όταν λέμε συστήματα ασφαλείας, εμείς οι μηχανοδηγοί; Εννοούμε την τηλεδιοίκηση, αυτή δηλαδή που χαράσσει την πορεία των τρένων, τα φωτοσήματα, αυτά που δείχνουν στον μηχανοδηγό τις ενδείξεις για την αλλαγή της πορείας αλλά και τις αλλαγές της ταχύτητας και το σύστημα έναντι του ανθρώπινου λάθους, το ETCS, τα οποία όλα αυτά έχουν εγκατασταθεί, έχουν ολοκληρωθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και σήμερα δεν λειτουργούν. Μέρος αυτών, όπως εμείς έχουμε διαπιστώσει έχει λεηλατηθεί πλέον, δηλαδή οι εγκαταστάσεις έχουν λεηλατηθεί, βρίσκονται σε φάση αλλού ανακατασκευής και αλλού δεν γνωρίζουμε πότε και πως αυτά θα λειτουργήσουν. Αυτά για εμάς αποτελούν και την κύρια αιτία του δυστυχήματος στο Άδενδρο».
«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα. Είμαστε στο manual (χειροκίνητο) σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους» είπε ο κ. Γενιδούνιας στην ΕΡΤ για τη σύγκρουση των τρένων στον Ευαγγελισμό.
Επιπλέον, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ΟΣΕ σημείωσε πως «είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» και οι εργαζόμενοι έχουν διαμαρτυρηθεί πολλές φορές για αυτό.
Είχε καταγγείλει παρόμοια προβλήματα για το δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017
Περίπου έξι χρόνια πριν ωστόσο, μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους τέσσερις νεκρούς στο Άδενρο Θεσσαλονίκης, ο κ. Γενιδούνιας είχε καταγγείλει, σε σχετική συνέντευξη Τύπου, προβλήματα, με την τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα να είναι εκτός λειτουργίας. Σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει τότε, απόρροια των προβλημάτων αυτών ήταν το τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, να εκτροχιαστεί στις 13 Μαΐου του ίδιου έτους λόγω υπερβολικής ταχύτητας και να προσκρούσει σε σπίτι στο Άδενδρο, με συνέπεια να σκοτωθούν τέσσερα άτομα (δύο μέλη του πληρώματος, ο μηχανοδηγός και ένας επιβάτης).Δείτε το βίντεο με τις δηλώσεις Γενιδούνια που ανήρτησε χρήστης του Twitter
Στις 13 Μαΐου 2017 έλαβε χώρα εκτροχιασμός τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης. Από το δυστύχημα σκοτώθηκαν τέσσερα άτομα & τραυματίστηκαν δέκα. Στις 2 Ιουνίου ο Κώστας Γενιδουνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών, δίνει συνέντευξη τύπου
— Nikos Michael (@NikosMichael6) March 2, 2023
Ακούστε τι λέει για τα συστήματα ασφαλείας. #Τεμπη pic.twitter.com/Gc4F0mbbWe
Η τότε δήλωση του κ. Γενιδούνια ήταν η εξής: «Στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου δεν λειτουργεί κανένα σύστημα ή σχεδόν υπολειτουργούν εκεί που λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας. Τι εννοούμε εμείς όταν λέμε συστήματα ασφαλείας, εμείς οι μηχανοδηγοί; Εννοούμε την τηλεδιοίκηση, αυτή δηλαδή που χαράσσει την πορεία των τρένων, τα φωτοσήματα, αυτά που δείχνουν στον μηχανοδηγό τις ενδείξεις για την αλλαγή της πορείας αλλά και τις αλλαγές της ταχύτητας και το σύστημα έναντι του ανθρώπινου λάθους, το ETCS, τα οποία όλα αυτά έχουν εγκατασταθεί, έχουν ολοκληρωθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και σήμερα δεν λειτουργούν. Μέρος αυτών, όπως εμείς έχουμε διαπιστώσει έχει λεηλατηθεί πλέον, δηλαδή οι εγκαταστάσεις έχουν λεηλατηθεί, βρίσκονται σε φάση αλλού ανακατασκευής και αλλού δεν γνωρίζουμε πότε και πως αυτά θα λειτουργήσουν. Αυτά για εμάς αποτελούν και την κύρια αιτία του δυστυχήματος στο Άδενδρο».