Τραγωδία στα Τέμπη: Τα πρώτα λόγια του σταθμάρχη - «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…»
Σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση φέρεται να ήταν ο σταθμάρχης Λάρισας αμέσως μετά τη σύλληψή του. Τι μετέδωσε η ΕΡΤ.
Σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση φέρεται να ήταν ο σταθμάρχης Λάρισας αμέσως μετά τη σύλληψή του. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της ΕΡΤ, φέρεται να ψέλλισε σε όσους τον είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…». Ο 59χρονος κατηγορούμενος δεν απολογήθηκε στον ανακριτή, αλλά ζήτησε νέα προθεσμία για αύριο Κυριακή, ώστε να προετοιμάσει την απολογία του, βάσει των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει στην έρευνα.
Σύμφωνα με τον συνήγορό του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».
Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της ΕΡΤ, στο ηχητικό ντοκουμέντο που αποτυπώνει την επικοινωνία του σταθμάρχη με το μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου και του κλειδούχου, δεν ακούγονται τρεις, αλλά τέσσερις φωνές. Ο δεύτερος μηχανοδηγός που ακούγεται στη συνομιλία, δεν είναι ο μηχανοδηγός της υπερταχείας 62, αλλά τρένου από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.
Το μοιραίο λάθος
Στην κονσόλα που καταγράφει την πορεία των αμαξοστοιχιών του σταθμαρχείου Λάρισας αποτυπώνεται καρέ- καρέ το λάθος του σταθμάρχη βάρδιας που στάθηκε μοιραίο και στοίχισε τις ζωές 57 ανθρώπων.
Το βράδυ της Τρίτης η επιβατική αμαξοστοιχία κινείται στη μπλε γραμμή στο ρεύμα ανόδου προς Θεσσαλονίκη. Στις 23.04 ο σταθμάρχης Λάρισας δίνει εντολή στο μηχανοδηγό να συνεχίσει την πορεία του, βάζοντας ωστόσο το τρένο στο ρεύμα καθόδου, στο οποίο κινείται και η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση τη Λάρισα. Το μοιραίο τρένο άλλαξε πορεία, γιατί ο σταθμάρχης ξέχασε τα κλειδιά στην προηγούμενη θέση ενώ θα έπρεπε να τα έχει γυρίσει.
Καταγγελία: «Την ίδια μέρα είχε ξανακάνει λάθος»
Μία νέα καταγγελία για τον 59χρονο κατηγορούμενο, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τη θέση του. Σύμφωνα με πρώην σταθμάρχη Βόλου, ο σταθμάρχης Λάρισας, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και μάλιστα την τελευταία ώρα πριν από τη φονική σύγκρουση, έκανε το ίδιο λάθος με άλλη αμαξοστοιχία.
«Την ίδια μέρα έγινε αυτό το ολέθριο πάλι λάθος. Ίσως και από αυτή τη σύγχυση να ακολούθησε και η δεύτερη σύγχυση, λόγω της απειρίας του» τόνισε ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης.
Νέα ερωτήματα για τη φονική τροχιά
Ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, μηχανολόγος- ηλεκτρολόγος, μηχανικός και Δικαστικός Πραγματογνώμονας, μιλώντας στην ΕΡΤ θέτει δύο νέα κρίσιμα ερωτήματα αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα. Καταρχάς, αν είχε ενημερωθεί εγγράφως ο σταθμάρχης για την καθοδική πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Όπως είπε θα πρέπει να διερευνηθεί αν έχει υπάρξει έγγραφο, φαξ ή κάτι άλλο που να ενημερώνει για την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία.
Επίσης, θέτει ένα δεύτερο ερώτημα σχετικά με το αν η κονσόλα αποτυπώνει την πορεία των αμαξοστοιχιών. Όπως λέει «πρέπει να διερευνηθεί αν αυτό που δείχνει η κονσόλα είναι η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών» ενώ στην ερώτηση αν μπορεί να μην το δείχνει απαντά ότι «δεν το γνωρίζουμε ακόμη αυτό».
Σύμφωνα με τον συνήγορό του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».
Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της ΕΡΤ, στο ηχητικό ντοκουμέντο που αποτυπώνει την επικοινωνία του σταθμάρχη με το μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου και του κλειδούχου, δεν ακούγονται τρεις, αλλά τέσσερις φωνές. Ο δεύτερος μηχανοδηγός που ακούγεται στη συνομιλία, δεν είναι ο μηχανοδηγός της υπερταχείας 62, αλλά τρένου από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.
Το μοιραίο λάθος
Στην κονσόλα που καταγράφει την πορεία των αμαξοστοιχιών του σταθμαρχείου Λάρισας αποτυπώνεται καρέ- καρέ το λάθος του σταθμάρχη βάρδιας που στάθηκε μοιραίο και στοίχισε τις ζωές 57 ανθρώπων.
Το βράδυ της Τρίτης η επιβατική αμαξοστοιχία κινείται στη μπλε γραμμή στο ρεύμα ανόδου προς Θεσσαλονίκη. Στις 23.04 ο σταθμάρχης Λάρισας δίνει εντολή στο μηχανοδηγό να συνεχίσει την πορεία του, βάζοντας ωστόσο το τρένο στο ρεύμα καθόδου, στο οποίο κινείται και η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση τη Λάρισα. Το μοιραίο τρένο άλλαξε πορεία, γιατί ο σταθμάρχης ξέχασε τα κλειδιά στην προηγούμενη θέση ενώ θα έπρεπε να τα έχει γυρίσει.
Καταγγελία: «Την ίδια μέρα είχε ξανακάνει λάθος»
Μία νέα καταγγελία για τον 59χρονο κατηγορούμενο, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τη θέση του. Σύμφωνα με πρώην σταθμάρχη Βόλου, ο σταθμάρχης Λάρισας, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και μάλιστα την τελευταία ώρα πριν από τη φονική σύγκρουση, έκανε το ίδιο λάθος με άλλη αμαξοστοιχία.
«Την ίδια μέρα έγινε αυτό το ολέθριο πάλι λάθος. Ίσως και από αυτή τη σύγχυση να ακολούθησε και η δεύτερη σύγχυση, λόγω της απειρίας του» τόνισε ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης.
Νέα ερωτήματα για τη φονική τροχιά
Ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, μηχανολόγος- ηλεκτρολόγος, μηχανικός και Δικαστικός Πραγματογνώμονας, μιλώντας στην ΕΡΤ θέτει δύο νέα κρίσιμα ερωτήματα αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα. Καταρχάς, αν είχε ενημερωθεί εγγράφως ο σταθμάρχης για την καθοδική πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Όπως είπε θα πρέπει να διερευνηθεί αν έχει υπάρξει έγγραφο, φαξ ή κάτι άλλο που να ενημερώνει για την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία.
Επίσης, θέτει ένα δεύτερο ερώτημα σχετικά με το αν η κονσόλα αποτυπώνει την πορεία των αμαξοστοιχιών. Όπως λέει «πρέπει να διερευνηθεί αν αυτό που δείχνει η κονσόλα είναι η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών» ενώ στην ερώτηση αν μπορεί να μην το δείχνει απαντά ότι «δεν το γνωρίζουμε ακόμη αυτό».