Τέμπη: Το δρομολόγιο του θανάτου - Η χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία της χώρας και μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη
Επί 12 λεπτά η αμαξοστοιχία κατευθυνόταν από τον σταθμό Λάρισας προς το σημείο της σύγκρουσης χωρίς ο μηχανοδηγός να έχει υποψιαστεί τη γραμμή θανάτου που ακολουθούσε
Η µοιραία σύγκρουση των δύο τρένων που οδήγησε στη χειρότερη σιδηροδροµική τραγωδία της χώρας και µία από τις µεγαλύτερες στην Ευρώπη έγινε στις 28 Φεβρουαρίου και ώρα 23.22, µε ταχύτητα 250 χλµ/ώρα. Το δυστύχηµα αυτό συνέβη επειδή κανένας από τους µηχανοδηγούς, λόγω και της χάραξης της σιδηροδροµικής γραµµής στο συγκεκριµένο σηµείο, δεν κατάλαβε ότι κατευθύνονταν προς τον θάνατο.
Η επιβατική αµαξοστοιχία Intercity-62 ξεκίνησε µε καθυστέρηση µίας ώρας από τη Λάρισα, στις 23.10. Επί 12 λεπτά κατευθυνόταν από τον Σταθµό της Λάρισας προς το σηµείο της σύγκρουσης χωρίς ο µηχανοδηγός να έχει υποψιαστεί την γραµµή θανάτου που ακολουθούσε. Ακόµη και όταν εισήλθε στο ρεύµα «καθόδου» της κίνησης -κάτι που, επειδή είχε καταστεί συνήθεια στο δίκτυο του ΟΣΕ, δεν προξένησε ενδιαφέρον- δεν είχε καν υποψιαστεί την πορεία θανάτου, καθώς ο ίδιος ανέπτυξε τη µέγιστη επιτρεπόµενη ταχύτητα κίνησης. Η καθυστέρηση αναχώρησης της αµαξοστοιχίας IC-62 δεν οφειλόταν σε καθυστερήσεις στον Σταθµό της Λάρισας. Εκεί παρέµεινε σύµφωνα µε εκτιµήσεις επί περίπου 13 λεπτά. Η µεγάλη καθυστέρηση προκλήθηκε µία ώρα πιο πριν στον Σταθµό του Παλαιοφαρσάλου, καθώς, όπως ενηµέρωσε η ίδια η Hellenic Train, η αναχώρηση της επιβατικής αµαξοστοιχίας έγινε µε καθυστέρηση 48 λεπτών.
Αντί η αµαξοστοιχία Intercity-62 να εκκινήσει λίγα λεπτά µετά την άφιξη, η εκκίνηση έγινε µετά τις 22.35. Η απόσταση Παλαιοφάρσαλος - Λάρισα διανύθηκε µέσα στον προγραµµατισµένο χρόνο των είκοσι λεπτών.
Μάλιστα, η άνοδος της αµαξοστοιχίας προς τη Λάρισα έγινε από το ρεύµα «καθόδου» του σιδηροδροµικού δικτύου, καθώς υπήρξε πρόβληµα ηλεκτροδότησης στο ρεύµα «ανόδου». Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που καθυστέρησε η συγκεκριµένη αµαξοστοιχία για 48 λεπτά στον Σταθµό του Παλαιοφαρσάλου. Καθώς χάθηκε αυτός ο χρόνος, όλοι, ΟΣΕ, Hellenic Train, επιβάτες κ.ο.κ., βιάζονταν να φτάσει το τρένο στη Λάρισα και για αυτό υπήρξε αµέλεια τόσο από την πλευρά του σταθµάρχη όσο και από την πλευρά του µηχανοδηγού. Και το κακό δεν άργησε να γίνει.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά στις 4 Μαρτίου 2023
Η επιβατική αµαξοστοιχία Intercity-62 ξεκίνησε µε καθυστέρηση µίας ώρας από τη Λάρισα, στις 23.10. Επί 12 λεπτά κατευθυνόταν από τον Σταθµό της Λάρισας προς το σηµείο της σύγκρουσης χωρίς ο µηχανοδηγός να έχει υποψιαστεί την γραµµή θανάτου που ακολουθούσε. Ακόµη και όταν εισήλθε στο ρεύµα «καθόδου» της κίνησης -κάτι που, επειδή είχε καταστεί συνήθεια στο δίκτυο του ΟΣΕ, δεν προξένησε ενδιαφέρον- δεν είχε καν υποψιαστεί την πορεία θανάτου, καθώς ο ίδιος ανέπτυξε τη µέγιστη επιτρεπόµενη ταχύτητα κίνησης. Η καθυστέρηση αναχώρησης της αµαξοστοιχίας IC-62 δεν οφειλόταν σε καθυστερήσεις στον Σταθµό της Λάρισας. Εκεί παρέµεινε σύµφωνα µε εκτιµήσεις επί περίπου 13 λεπτά. Η µεγάλη καθυστέρηση προκλήθηκε µία ώρα πιο πριν στον Σταθµό του Παλαιοφαρσάλου, καθώς, όπως ενηµέρωσε η ίδια η Hellenic Train, η αναχώρηση της επιβατικής αµαξοστοιχίας έγινε µε καθυστέρηση 48 λεπτών.
Αντί η αµαξοστοιχία Intercity-62 να εκκινήσει λίγα λεπτά µετά την άφιξη, η εκκίνηση έγινε µετά τις 22.35. Η απόσταση Παλαιοφάρσαλος - Λάρισα διανύθηκε µέσα στον προγραµµατισµένο χρόνο των είκοσι λεπτών.
Μάλιστα, η άνοδος της αµαξοστοιχίας προς τη Λάρισα έγινε από το ρεύµα «καθόδου» του σιδηροδροµικού δικτύου, καθώς υπήρξε πρόβληµα ηλεκτροδότησης στο ρεύµα «ανόδου». Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που καθυστέρησε η συγκεκριµένη αµαξοστοιχία για 48 λεπτά στον Σταθµό του Παλαιοφαρσάλου. Καθώς χάθηκε αυτός ο χρόνος, όλοι, ΟΣΕ, Hellenic Train, επιβάτες κ.ο.κ., βιάζονταν να φτάσει το τρένο στη Λάρισα και για αυτό υπήρξε αµέλεια τόσο από την πλευρά του σταθµάρχη όσο και από την πλευρά του µηχανοδηγού. Και το κακό δεν άργησε να γίνει.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά στις 4 Μαρτίου 2023