Εργαζόμενος στον ΟΣΥ στα Παραπολιτικά 90,1: Θα έπρεπε να υπάρξει πολιτική παρέμβαση που να λέει «λεωφορεία αύριο»
«Δεν μπορεί να λειτουργήσει ένα σύστημα που δεν εγγυάται τη ζωή μου», επισήμανε ο κ. Κασιμέρης
«Δεν μπορεί να λειτουργήσει ένα σύστημα που δεν εγγυάται τη ζωή μου», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τη Χριστίνα Κοραή και τον Δημήτρη Τάκη, ο Απόστολος Κασιμέρης, εργαζόμενος στον ΟΣΥ.
Διερωτήθηκε μήπως το έλλειμμα στους εργαζομένους ήταν συνυφασμένο με την ασφάλεια.
Ακόμα, επισήμανε πως θα έπρεπε να υπάρχουν δύο έμπειροι σταθμάρχες.
Ο κ. Κασιμέρης τόνισε πως οι διοικήσεις κάνουν ελάχιστα και σε λάθος κατεύθυνση.
Επιπλέον, σημείωσε πως είναι συνεχείς οι ενστάσεις για αγορά λεωφορείων, ενώ θα έπρεπε να υπάρξει πολιτική παρέμβαση που να λέει «λεωφορεία αύριο».
Στη συνέχεια, ζήτησε να είναι πιο ευέλικτο το μοντέλο που θα διασφαλίζει τη διαφάνεια, ενώ υπογράμμισε πως θα πρέπει να εξεταστούν οι συμβάσεις των ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια.
Ο συνδικαλιστής του ΟΣΥ, κος Απόστολος Κασιμέρης, μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.
Μεταξύ άλλων, τόνισε:
«Σε καμία περίπτωση δεν θα βάλω τον οποιοδήποτε διάλογο μεταξύ εργαζομένων, συναδέλφων στη ζυγαριά τις ευθύνες τις διαχρονικές πάνω στο θέμα ασφάλεια μετακίνησης. Έχουμε ξεχάσει εδώ και καιρό το ATCS, το αυτόματο σύστημα που φρενάρει τα τρένα. Το έχουμε ξεχάσει, ακούγεται ελάχιστα και έχουν εστιάσει και τα κανάλια και τα ραδιόφωνα επάνω σε κάποιους διαλόγους και λοιπά. Εντάξει, υπάρχει το ανθρώπινο λάθος, από εκεί και πέρα, όμως, ποιος φροντίζει για την ασφάλεια των επιβατών στον 21ο αιώνα; Το σημαιάκι, η σφυρίχτρα, ο φακός, όπως γινόταν με τα τρένα πριν κάποιες δεκαετίες; Σε αυτά θα πρέπει να επικεντρωθούμε, όπως και εμείς σε αυτά επικεντρωνόμαστε στις οδικές συγκοινωνίες, οι οποίες περνάνε και αυτές μια πολύ δύσκολη φάση, μια πολύ δύσκολη περίοδο».
«Μιλάμε αυτήν τη στιγμή για ενστάσεις επί ενστάσεων, για αναθέσεις επί αναθέσεων και δεν μπορεί να λειτουργήσει ένα σύστημα που να εγγυάται τη ζωή μου, ότι θα φτάσω ζωντανός από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Δεν αθωώνω κανέναν. Ποιος έβαλε τον συγκεκριμένο άπειρο στη επίμαχη βάρδια; Πόσο προσωπικό έχει; Αυτό το οποίο λέω έχει "ουρά" πολιτική. Το ξήλωμα του πουλόβερ στον ΟΣΕ έχει γίνει από το 2009-2010. Από τότε άρχισαν να μετατάσσουν σταδιακά εργαζομένους. Μηχανοδηγούς, τορναδόρους, τεχνίτες τους πηγαίνανε τηλεφωνητές στα νοσοκομεία και να κουβαλάνε δικογραφίες στα δικαστήρια και φτάσαμε αυτήν τη στιγμή να κάνουμε 59χρονους σταθμάρχες γιατί δεν έχουμε άλλον».
«Την ασφάλεια την εγγυόντουσαν οι 7.000 εργαζόμενοι, δεν την εγγυούνται οι 750 που είναι σήμερα».
Αναφορικά με την καταγγελία ότι οι συνδικαλιστές του 2009 δεν θέλανε να μπουν τα συστήματα ασφάλειας, γιατί θα μειώνονταν οι εργαζόμενοι:
«Είναι λάθος αυτή η προσέγγιση και η άποψη, γιατί οτιδήποτε έχει σχέση με το να καλύψει το ανθρώπινο λάθος, τον ανθρώπινο παράγοντα, γιατί, πέρα από άπειρος, ο σταθμάρχης μπορεί να πάθαινε εγκεφαλικό ή οτιδήποτε. Η ζωή του παιδιού μου, δηλαδή, κρέμεται σε έναν; Είναι σωστό να είναι δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια, αλλά δύο σταθμάρχες έμπειροι".
Αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν:
«Τα καταγγέλλουμε δεκαετίες τώρα, είτε είναι πυρκαγιές λεωφορείων είτε είναι ζημιές οι οποίες προκαλούνται από κακή κατασκευή των υπαρχόντων λεωφορείων. Όλα αυτά τα καταγγέλλαμε συνεχώς. Το θέμα είναι τι κάνουν οι διοικήσεις αυτήν τη στιγμή για να διορθώσουν τα κακώς κείμενα και προσωπική μας άποψη είναι ότι κάνουν ελάχιστα και αυτά τα οποία κάνουν κινούνται προς λάθος κατεύθυνση. Δηλαδή, δεν μπορείς να βλέπεις ότι ένας στόλος όπως είναι της ΟΣΥ, που πριν μερικά χρόνια είχε 2.300 λεωφορεία, έχει φτάσει σήμερα να είναι μετά βίας 1.000, να έχουν αποσυρθεί 1.300 λεωφορεία, μάλιστα κάποια από αυτά 15ετίας, και να προχωράς σε μίσθωση 1.300 λεωφορείων, η οποία σου κοστίζει όσο θα έκανες για να επισκευάσεις τα λεωφορεία σου».
«Έχουν φτιάξει ένα τέτοιο σύστημα που πραγματικά είναι δαίδαλος γραφειοκρατίας στο να μην μπορείς ποτέ να προχωρήσεις και να κάνεις αυτό το οποίο πρέπει και χρειάζεται άμεσα να γίνει. Είμαστε ήδη στον τρίτο χρόνο που ταλαιπωρούμαστε από συνεχείς ενστάσεις και προσφυγές για αγορά λεωφορείων. Εγώ πιστεύω ότι δεν θα γίνει ποτέ η αγορά. Το θέμα είναι να παρθεί η πολιτική απόφαση και να πουν "αγοράζουμε λεωφορεία αύριο"».
Ερωτηθείς με ποιο τρόπο θα μπορούσαν να αγοραστούν άμεσα τα λεωφορεία:
«Εργαζόμενοι μαζί με διοικήσεις να αποφασίσουν ποια λεωφορεία θέλουν. Να κάνουν τους διαγωνισμούς, αλλά όχι να ταλαιπωρούμαστε με συνεχείς ενστάσεις. Να είναι πιο ευέλικτο το μοντέλο και να διασφαλίζει πάνω από όλα τη διαφάνεια. Αυτό είναι κάτι που θα το αποφασίσει η πολιτική ηγεσία, αλλά κάτι πρέπει να γίνει να αλλάξει».
Ερωτηθείς αν υπάρχει θέμα ασφάλειας στα λεωφορεία:
«Αυτήν τη στιγμή έχουμε δύο τύπους συγκοινωνίας που γίνονται, η μια γίνεται από την κρατική ΟΣΥ και η άλλη γίνεται από τα ΚΤΕΛ, τα οποία έχουν πάρει εργολαβία εδώ και τρία χρόνια για να διεξάγουν συγκοινωνία. Τα ΚΤΕΛ θα έπρεπε από τον πρώτο μήνα να έχουν βγει έκπτωτα, να έχουν φύγει, γιατί δεν έχουν τοποθετήσει πάνω σύστημα τηλεματικής. Γιατί δεν έχουν τοποθετήσει σύστημα τηλεματικής όπως τα υποχρεώνει η σύμβαση για να μπορούμε να τα παρακολουθούμε, αν γίνονται δρομολόγια, και πάνω από όλα ο επιβάτης, γιατί στην ουσία προπληρώνεται το μεταφορικό έργο με βάση το χιλιόμετρο και ίσως δεν θέλουν αυτοί να φανούν αν κάνουν έργο ή όχι. Άλλωστε, οι επιστολές δημάρχων από τα Μεσόγεια είναι σε μορφή καταιγίδας ότι «αγνοούνται λεωφορεία». Υπάρχει πρόβλημα και υπάρχει πρόβλημα και με την ασφάλειά τους. Προχθές βγήκε στην τηλεόραση εργαζόμενος πρώην του ΚΤΕΛ και κατήγγειλε ότι τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ μπαίναν και βγαίναν από το ΚΤΕΟ σαν να κάναν βόλτα και παίρνανε τη σφραγίδα και φεύγανε. Αυτό για μένα συνιστά άμεση επέμβαση εισαγγελέα, έχει να κάνει με την ασφάλειά μας».
«Οι συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ έχουν μπει στο μικροσκόπιο. Το Ελεγκτικό Συνέδριο συνεχώς τους πέταγε έξω και συνεχώς με ενστάσεις επί ενστάσεων και ο ίδιος ο Καραμανλής προανήγγειλε ότι αυτήν τη φορά θα το περάσουμε χωρίς να εχει βγει η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Τι να σκεφτώ, όταν δεν είχε βγει η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και έλεγε "τελικά θα περάσει και θα δούμε τα ΚΤΕΛ στους δρόμους"; Οταν τον Οκτώβριο είχαμε καταφέρει να τα σταματήσουμε να κυκλοφορούν; Υπάρχει ή δεν υπάρχει πολιτική παρέμβαση στον λόγο του; Γιατί κόπτεται τόσο ο Καραμανλής να κυκλοφορήσουν τα ΚΤΕΛ; Γιατί δεν έδωσε αυτά τα 120 εκατομμύρια να εκσυγχρονίσουμε τον στόλο της ΟΣΥ και να προσφέρουμε ποιοτικό έργο; Μπορεί να συγκριθεί η ΟΣΥ ως εταιρεία με ανθρώπους οι οποίοι ήρθανε σαν κοινοπραξία να αναλάβουν από το πουθενά και, επειδή η κυβέρνηση τους έκανε πλάτες σε πολλά, έχει βγάλει πόσες υπουργικές αποφάσεις να εξαιρούνται τεχνικού ελέγχου για να κανουν συγκοινωνία στην Αθήνα; Δεν μπορεί να συγκριθεί με μια εταιρεία η οποία έχει 7 αμαξοστάσια, που έχει τεράστια επισκευαστική βάση, μια από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης επάνω σε τεχνολογία και θα υποχρηματοδοτείται αυτήν τη στιγμή η ΟΣΥ για να χρηματοδοτούνται οι όποιοι κομματικοί φίλοι ή συγγενείς».
«Υπάρχει πρόβλημα και τη διοίκηση του ΟΣΥ. Διοικητής της ΟΣΥ σήμερα είναι ο κ. Αγιάσογλου, ο οποίος από το 2013 μέχρι το 2016 ήταν και διοικητής της ΕΕΣΣΤΥ, που είχε στην ουσία την εποπτεία της συντήρησης του τροχαίου υλικού σιδηροδρόμων και λοιπά. Δεν μπορεί ο κ. Αγιάσογλου την μέρα που είχαμε την τραγωδία στα Τέμπη να προχωράει σε δεκάδες αναθέσεων, οι περισσότερες με διευθυντικό δικαίωμα, και να έχουμε φτάσει να διοικείται αυτήν τη στιγμή η εταιρεία μόνο με αναθέσεις με διευθυντικό δικαίωμα, να έχει καταργήσει κάθε υπηρεσιακό συμβούλιο και κάθε μορφή αξιολόγησης».
Διερωτήθηκε μήπως το έλλειμμα στους εργαζομένους ήταν συνυφασμένο με την ασφάλεια.
Ακόμα, επισήμανε πως θα έπρεπε να υπάρχουν δύο έμπειροι σταθμάρχες.
Ο κ. Κασιμέρης τόνισε πως οι διοικήσεις κάνουν ελάχιστα και σε λάθος κατεύθυνση.
Επιπλέον, σημείωσε πως είναι συνεχείς οι ενστάσεις για αγορά λεωφορείων, ενώ θα έπρεπε να υπάρξει πολιτική παρέμβαση που να λέει «λεωφορεία αύριο».
Στη συνέχεια, ζήτησε να είναι πιο ευέλικτο το μοντέλο που θα διασφαλίζει τη διαφάνεια, ενώ υπογράμμισε πως θα πρέπει να εξεταστούν οι συμβάσεις των ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια.
Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Κασιμέρη στα Παραπολιτικά 90,1
Ο συνδικαλιστής του ΟΣΥ, κος Απόστολος Κασιμέρης, μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.Μεταξύ άλλων, τόνισε:
«Σε καμία περίπτωση δεν θα βάλω τον οποιοδήποτε διάλογο μεταξύ εργαζομένων, συναδέλφων στη ζυγαριά τις ευθύνες τις διαχρονικές πάνω στο θέμα ασφάλεια μετακίνησης. Έχουμε ξεχάσει εδώ και καιρό το ATCS, το αυτόματο σύστημα που φρενάρει τα τρένα. Το έχουμε ξεχάσει, ακούγεται ελάχιστα και έχουν εστιάσει και τα κανάλια και τα ραδιόφωνα επάνω σε κάποιους διαλόγους και λοιπά. Εντάξει, υπάρχει το ανθρώπινο λάθος, από εκεί και πέρα, όμως, ποιος φροντίζει για την ασφάλεια των επιβατών στον 21ο αιώνα; Το σημαιάκι, η σφυρίχτρα, ο φακός, όπως γινόταν με τα τρένα πριν κάποιες δεκαετίες; Σε αυτά θα πρέπει να επικεντρωθούμε, όπως και εμείς σε αυτά επικεντρωνόμαστε στις οδικές συγκοινωνίες, οι οποίες περνάνε και αυτές μια πολύ δύσκολη φάση, μια πολύ δύσκολη περίοδο».
«Μιλάμε αυτήν τη στιγμή για ενστάσεις επί ενστάσεων, για αναθέσεις επί αναθέσεων και δεν μπορεί να λειτουργήσει ένα σύστημα που να εγγυάται τη ζωή μου, ότι θα φτάσω ζωντανός από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Δεν αθωώνω κανέναν. Ποιος έβαλε τον συγκεκριμένο άπειρο στη επίμαχη βάρδια; Πόσο προσωπικό έχει; Αυτό το οποίο λέω έχει "ουρά" πολιτική. Το ξήλωμα του πουλόβερ στον ΟΣΕ έχει γίνει από το 2009-2010. Από τότε άρχισαν να μετατάσσουν σταδιακά εργαζομένους. Μηχανοδηγούς, τορναδόρους, τεχνίτες τους πηγαίνανε τηλεφωνητές στα νοσοκομεία και να κουβαλάνε δικογραφίες στα δικαστήρια και φτάσαμε αυτήν τη στιγμή να κάνουμε 59χρονους σταθμάρχες γιατί δεν έχουμε άλλον».
«Την ασφάλεια την εγγυόντουσαν οι 7.000 εργαζόμενοι, δεν την εγγυούνται οι 750 που είναι σήμερα».
Αναφορικά με την καταγγελία ότι οι συνδικαλιστές του 2009 δεν θέλανε να μπουν τα συστήματα ασφάλειας, γιατί θα μειώνονταν οι εργαζόμενοι:
«Είναι λάθος αυτή η προσέγγιση και η άποψη, γιατί οτιδήποτε έχει σχέση με το να καλύψει το ανθρώπινο λάθος, τον ανθρώπινο παράγοντα, γιατί, πέρα από άπειρος, ο σταθμάρχης μπορεί να πάθαινε εγκεφαλικό ή οτιδήποτε. Η ζωή του παιδιού μου, δηλαδή, κρέμεται σε έναν; Είναι σωστό να είναι δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια, αλλά δύο σταθμάρχες έμπειροι".
Αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν:
«Τα καταγγέλλουμε δεκαετίες τώρα, είτε είναι πυρκαγιές λεωφορείων είτε είναι ζημιές οι οποίες προκαλούνται από κακή κατασκευή των υπαρχόντων λεωφορείων. Όλα αυτά τα καταγγέλλαμε συνεχώς. Το θέμα είναι τι κάνουν οι διοικήσεις αυτήν τη στιγμή για να διορθώσουν τα κακώς κείμενα και προσωπική μας άποψη είναι ότι κάνουν ελάχιστα και αυτά τα οποία κάνουν κινούνται προς λάθος κατεύθυνση. Δηλαδή, δεν μπορείς να βλέπεις ότι ένας στόλος όπως είναι της ΟΣΥ, που πριν μερικά χρόνια είχε 2.300 λεωφορεία, έχει φτάσει σήμερα να είναι μετά βίας 1.000, να έχουν αποσυρθεί 1.300 λεωφορεία, μάλιστα κάποια από αυτά 15ετίας, και να προχωράς σε μίσθωση 1.300 λεωφορείων, η οποία σου κοστίζει όσο θα έκανες για να επισκευάσεις τα λεωφορεία σου».
«Έχουν φτιάξει ένα τέτοιο σύστημα που πραγματικά είναι δαίδαλος γραφειοκρατίας στο να μην μπορείς ποτέ να προχωρήσεις και να κάνεις αυτό το οποίο πρέπει και χρειάζεται άμεσα να γίνει. Είμαστε ήδη στον τρίτο χρόνο που ταλαιπωρούμαστε από συνεχείς ενστάσεις και προσφυγές για αγορά λεωφορείων. Εγώ πιστεύω ότι δεν θα γίνει ποτέ η αγορά. Το θέμα είναι να παρθεί η πολιτική απόφαση και να πουν "αγοράζουμε λεωφορεία αύριο"».
Ερωτηθείς με ποιο τρόπο θα μπορούσαν να αγοραστούν άμεσα τα λεωφορεία:
«Εργαζόμενοι μαζί με διοικήσεις να αποφασίσουν ποια λεωφορεία θέλουν. Να κάνουν τους διαγωνισμούς, αλλά όχι να ταλαιπωρούμαστε με συνεχείς ενστάσεις. Να είναι πιο ευέλικτο το μοντέλο και να διασφαλίζει πάνω από όλα τη διαφάνεια. Αυτό είναι κάτι που θα το αποφασίσει η πολιτική ηγεσία, αλλά κάτι πρέπει να γίνει να αλλάξει».
Ερωτηθείς αν υπάρχει θέμα ασφάλειας στα λεωφορεία:
«Αυτήν τη στιγμή έχουμε δύο τύπους συγκοινωνίας που γίνονται, η μια γίνεται από την κρατική ΟΣΥ και η άλλη γίνεται από τα ΚΤΕΛ, τα οποία έχουν πάρει εργολαβία εδώ και τρία χρόνια για να διεξάγουν συγκοινωνία. Τα ΚΤΕΛ θα έπρεπε από τον πρώτο μήνα να έχουν βγει έκπτωτα, να έχουν φύγει, γιατί δεν έχουν τοποθετήσει πάνω σύστημα τηλεματικής. Γιατί δεν έχουν τοποθετήσει σύστημα τηλεματικής όπως τα υποχρεώνει η σύμβαση για να μπορούμε να τα παρακολουθούμε, αν γίνονται δρομολόγια, και πάνω από όλα ο επιβάτης, γιατί στην ουσία προπληρώνεται το μεταφορικό έργο με βάση το χιλιόμετρο και ίσως δεν θέλουν αυτοί να φανούν αν κάνουν έργο ή όχι. Άλλωστε, οι επιστολές δημάρχων από τα Μεσόγεια είναι σε μορφή καταιγίδας ότι «αγνοούνται λεωφορεία». Υπάρχει πρόβλημα και υπάρχει πρόβλημα και με την ασφάλειά τους. Προχθές βγήκε στην τηλεόραση εργαζόμενος πρώην του ΚΤΕΛ και κατήγγειλε ότι τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ μπαίναν και βγαίναν από το ΚΤΕΟ σαν να κάναν βόλτα και παίρνανε τη σφραγίδα και φεύγανε. Αυτό για μένα συνιστά άμεση επέμβαση εισαγγελέα, έχει να κάνει με την ασφάλειά μας».
«Οι συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ έχουν μπει στο μικροσκόπιο. Το Ελεγκτικό Συνέδριο συνεχώς τους πέταγε έξω και συνεχώς με ενστάσεις επί ενστάσεων και ο ίδιος ο Καραμανλής προανήγγειλε ότι αυτήν τη φορά θα το περάσουμε χωρίς να εχει βγει η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Τι να σκεφτώ, όταν δεν είχε βγει η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και έλεγε "τελικά θα περάσει και θα δούμε τα ΚΤΕΛ στους δρόμους"; Οταν τον Οκτώβριο είχαμε καταφέρει να τα σταματήσουμε να κυκλοφορούν; Υπάρχει ή δεν υπάρχει πολιτική παρέμβαση στον λόγο του; Γιατί κόπτεται τόσο ο Καραμανλής να κυκλοφορήσουν τα ΚΤΕΛ; Γιατί δεν έδωσε αυτά τα 120 εκατομμύρια να εκσυγχρονίσουμε τον στόλο της ΟΣΥ και να προσφέρουμε ποιοτικό έργο; Μπορεί να συγκριθεί η ΟΣΥ ως εταιρεία με ανθρώπους οι οποίοι ήρθανε σαν κοινοπραξία να αναλάβουν από το πουθενά και, επειδή η κυβέρνηση τους έκανε πλάτες σε πολλά, έχει βγάλει πόσες υπουργικές αποφάσεις να εξαιρούνται τεχνικού ελέγχου για να κανουν συγκοινωνία στην Αθήνα; Δεν μπορεί να συγκριθεί με μια εταιρεία η οποία έχει 7 αμαξοστάσια, που έχει τεράστια επισκευαστική βάση, μια από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης επάνω σε τεχνολογία και θα υποχρηματοδοτείται αυτήν τη στιγμή η ΟΣΥ για να χρηματοδοτούνται οι όποιοι κομματικοί φίλοι ή συγγενείς».
«Υπάρχει πρόβλημα και τη διοίκηση του ΟΣΥ. Διοικητής της ΟΣΥ σήμερα είναι ο κ. Αγιάσογλου, ο οποίος από το 2013 μέχρι το 2016 ήταν και διοικητής της ΕΕΣΣΤΥ, που είχε στην ουσία την εποπτεία της συντήρησης του τροχαίου υλικού σιδηροδρόμων και λοιπά. Δεν μπορεί ο κ. Αγιάσογλου την μέρα που είχαμε την τραγωδία στα Τέμπη να προχωράει σε δεκάδες αναθέσεων, οι περισσότερες με διευθυντικό δικαίωμα, και να έχουμε φτάσει να διοικείται αυτήν τη στιγμή η εταιρεία μόνο με αναθέσεις με διευθυντικό δικαίωμα, να έχει καταργήσει κάθε υπηρεσιακό συμβούλιο και κάθε μορφή αξιολόγησης».