Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που σημειώθηκε τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, φαίνεται ότι έχει δημιουργήσει συνέπειες στα εμπορεύματα.

Κι αυτό γιατί τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και μικρότερα, όπως της Αλεξανδρούπολης παραμένουν αποκομμένα από τα Βαλκάνια.

Πρόκειται για κατάσταση που θα διαρκέσει όσο το σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένει κλειστό, τουλάχιστον για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες.

Μάλιστα, παράγοντες του εμπορίου σημειώνουν ότι είναι απαραίτητη η λήψη έκτακτων μέτρων που θα καθιστούν ασφαλή τουλάχιστον τα εμπορικά δρομολόγια, παρόλο που αναγνωρίζουν ότι είναι σωστή η απόφαση της διακοπής λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδα μέχρι να καταστεί ασφαλές, σύμφωνα με τα «ΝΕΑ».

Ακόμα, προειδοποιούν ότι η διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης θα σημάνει και αύξηση του μεταφορικού κόστους.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) Αθανάσιος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, απέστειλε σχετική επιστολή στον υπουργό Επικρατείας και Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη, επισημαίνοντας την «κρισιμότητα της ομαλοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου».


«Δεν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα καθυστέρησης»

Πάντως, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδος Συμεών Διαμαντίδης είπε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ότι «μόνο το 2% των εμπορευτικών μεταφορών γίνονται με το τρένο, οπότε δεν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα καθυστέρησης στην τροφοδοσία της αγοράς. (...) Ούτε υπάρχει λόγος να παρατηρηθεί αύξηση στις τιμές κάποιων προϊόντων λόγο του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη».

«Όσα εμπορευματοκιβώτια – κοντέινερ είχαν εγκλωβιστεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή σε βαλκανικές χώρες μεταφέρονται στον προορισμό τους, είτε με φορτηγά αυτοκίνητα, είτε με πλοία. (...) Η αγορά πάντα βρίσκει λύσεις, δεν έχει επηρεαστεί, καθώς το πρόβλημα είναι μεν υπαρκτό αλλά μικρό και θα εξομαλυνθεί τελείως από το τέλος του μήνα, που αναμένεται να επανακυκλοφορήσουν τα εμπορικά τρένα», πρόσθεσε.