Τραγωδία στα Τέμπη: Ήθελε να αποκρύψει την αλήθεια ο 59χρονος σταθμάρχης - Διαφορετικό το οπτικοακουστικό υλικό από την κατάθεσή του
Σημείο έναρξης, η επιμονή του ότι είχε γίνει εκτροχιασμός ενώ είχε επιβεβαιωθεί η σύγκρουση
Μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, το βράδυ της Τρίτης, 28 Φεβρουαρίου, ο 59χρονος σταθμάρχης κατάλαβε ότι η θέση του ήταν δυσμενής.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έκανε το MEGA και με βάση τις πληροφορίες που απορρέουν, ο σταθμάρχης προέβη σε προσπάθεια απόκρυψης της αλήθειας.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται: Στις επίμονες ερωτήσεις των μηχανοδηγών ο 59χρονος απάντησε πως φλάσαρε το κλειδί, πως έπαθε βλάβη δηλαδή. Όμως στην ανακρίτρια δεν μίλησε για βλάβη.
«Η ένδειξη που είχα εγώ στον πίνακα για αυτά, ήταν ότι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Τότε του είπα να κάνει πίσω για να διευθετήσω τα κλειδιά. Τα γύρισα δύο φορές στον πίνακα και τα κλειδιά επανήλθαν σε ευθεία γραμμή και η αμαξοστοιχία μπήκε κανονικά στη γραμμή του προαστιακού. Όλη την ώρα αυτή, οι λυχνίες είχαν σταθερό λευκό φως», υποστήριξε ο σταθμάρχης.
Για να φτάσει ο προαστιακός σε αυτό το σημείο είχε χρειαστεί να γυρίσουν στη διαγώνιο τα κλειδιά που έστειλαν στο αντίθετο ρεύμα το μοιραίο Intercity 62. Ο 59χρονος σταθμάρχης επιμένει πως δεν τα ξέχασε στη συγκεκριμένη θέση, αλλά τα γεγονότα τον διαψεύδουν.
«Αφού μπήκε η 2597 στη θέση της, γύρισα στην ευθεία τα κλειδιά 117 και 118 για να είναι έτοιμα για τις αμαξοστοιχίες 62, την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 και την 1564 που αναμενόνταν να έρθουν στον σταθμό. Ο πίνακας μου έδειχνε ότι τα κλειδιά έχουν κλειδώσει και έχουν μπει την ευθεία, το φως από τις λυχνίες ήταν λευκό».
Ο 59χρονος, μάλιστα, μετά το δυστύχημα έσπευσε να γυρίσει τα κλειδιά καθώς αυτά λίγες ώρες αργότερα βρέθηκαν στην ευθεία. Στις Αρχές και στα ηχητικά ντοκουμέντα εμφανιζόταν ανήξερος.
«Θεωρώ ότι είναι πιθανόν να μην κούμπωσε κανονικά το κλειδί, ενώ αντιθέτως η ένδειξη έδειχνε πως ήταν κανονικά στη κύρια γραμμή… Δεν θεωρώ πιθανό από λάθος χειρισμό δικό μου να γύρισε το κλειδί από την άνοδο στην κάθοδο».
Μετά το δυστύχημα και ενώ ο ίδιος είχε ενημερωθεί για τη σύγκρουση των τρένων συνέχιζε να μη δίνει όλα τα στοιχεία. Μιλούσε για εκτροχιασμό στο ρεύμα ανόδου.
Εννέα λεπτά μετά το δυστύχημα η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων έχει επιβεβαιωθεί. Όμως, τρία λεπτά ύστερα από αυτήν τη συνομιλία ο 59χρονος σταθμάρχης επαναλαμβάνει στους αστυνομικούς πως υπάρχει εκτροχιασμός.
Την αλήθεια που πιθανότατα άρχισε να υποψιάζεται πρώτος, ακούγεται να την λέει λίγο αργότερα σε συνάδελφό του. Χωρίς να έχει ενημερωθεί από κανέναν, μιλάει για σύγκρουση στο ρεύμα καθόδου. Το κάνει πρώτος, επειδή όπως φαίνεται έχει συνειδητοποιήσει πλήρως τα εγκληματικά λάθη που προηγήθηκαν.
Και πάλι, όμως, έξι λεπτά μετά τα μεσάνυχτα, στη συνάδελφό του, από τους Νέους Πόρους, εμφανίζεται ανήξερος για το πώς συγκρούστηκαν τα δύο τρένα.
Από την πρώτη στιγμή ο κατηγορούμενος σταθμάρχης υποστηρίζει πως στην εθνική τραγωδία είναι το δέντρο και όχι το δάσος, με τις έρευνες να συνεχίζονται και να αναμένονται επίσημες απαντήσεις για όλους και για όλα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έκανε το MEGA και με βάση τις πληροφορίες που απορρέουν, ο σταθμάρχης προέβη σε προσπάθεια απόκρυψης της αλήθειας.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται: Στις επίμονες ερωτήσεις των μηχανοδηγών ο 59χρονος απάντησε πως φλάσαρε το κλειδί, πως έπαθε βλάβη δηλαδή. Όμως στην ανακρίτρια δεν μίλησε για βλάβη.
«Η ένδειξη που είχα εγώ στον πίνακα για αυτά, ήταν ότι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Τότε του είπα να κάνει πίσω για να διευθετήσω τα κλειδιά. Τα γύρισα δύο φορές στον πίνακα και τα κλειδιά επανήλθαν σε ευθεία γραμμή και η αμαξοστοιχία μπήκε κανονικά στη γραμμή του προαστιακού. Όλη την ώρα αυτή, οι λυχνίες είχαν σταθερό λευκό φως», υποστήριξε ο σταθμάρχης.
Για να φτάσει ο προαστιακός σε αυτό το σημείο είχε χρειαστεί να γυρίσουν στη διαγώνιο τα κλειδιά που έστειλαν στο αντίθετο ρεύμα το μοιραίο Intercity 62. Ο 59χρονος σταθμάρχης επιμένει πως δεν τα ξέχασε στη συγκεκριμένη θέση, αλλά τα γεγονότα τον διαψεύδουν.
«Αφού μπήκε η 2597 στη θέση της, γύρισα στην ευθεία τα κλειδιά 117 και 118 για να είναι έτοιμα για τις αμαξοστοιχίες 62, την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 και την 1564 που αναμενόνταν να έρθουν στον σταθμό. Ο πίνακας μου έδειχνε ότι τα κλειδιά έχουν κλειδώσει και έχουν μπει την ευθεία, το φως από τις λυχνίες ήταν λευκό».
Ο 59χρονος, μάλιστα, μετά το δυστύχημα έσπευσε να γυρίσει τα κλειδιά καθώς αυτά λίγες ώρες αργότερα βρέθηκαν στην ευθεία. Στις Αρχές και στα ηχητικά ντοκουμέντα εμφανιζόταν ανήξερος.
«Θεωρώ ότι είναι πιθανόν να μην κούμπωσε κανονικά το κλειδί, ενώ αντιθέτως η ένδειξη έδειχνε πως ήταν κανονικά στη κύρια γραμμή… Δεν θεωρώ πιθανό από λάθος χειρισμό δικό μου να γύρισε το κλειδί από την άνοδο στην κάθοδο».
Μετά το δυστύχημα και ενώ ο ίδιος είχε ενημερωθεί για τη σύγκρουση των τρένων συνέχιζε να μη δίνει όλα τα στοιχεία. Μιλούσε για εκτροχιασμό στο ρεύμα ανόδου.
Εννέα λεπτά μετά το δυστύχημα η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων έχει επιβεβαιωθεί. Όμως, τρία λεπτά ύστερα από αυτήν τη συνομιλία ο 59χρονος σταθμάρχης επαναλαμβάνει στους αστυνομικούς πως υπάρχει εκτροχιασμός.
Την αλήθεια που πιθανότατα άρχισε να υποψιάζεται πρώτος, ακούγεται να την λέει λίγο αργότερα σε συνάδελφό του. Χωρίς να έχει ενημερωθεί από κανέναν, μιλάει για σύγκρουση στο ρεύμα καθόδου. Το κάνει πρώτος, επειδή όπως φαίνεται έχει συνειδητοποιήσει πλήρως τα εγκληματικά λάθη που προηγήθηκαν.
Και πάλι, όμως, έξι λεπτά μετά τα μεσάνυχτα, στη συνάδελφό του, από τους Νέους Πόρους, εμφανίζεται ανήξερος για το πώς συγκρούστηκαν τα δύο τρένα.
Από την πρώτη στιγμή ο κατηγορούμενος σταθμάρχης υποστηρίζει πως στην εθνική τραγωδία είναι το δέντρο και όχι το δάσος, με τις έρευνες να συνεχίζονται και να αναμένονται επίσημες απαντήσεις για όλους και για όλα.