Λάθη και παραλείψεις που κόστισαν την ζωή σε 57 ανθρώπους είναι καταγεγραμμένα στο βιβλίο κυκλοφορίας αποκαλύπτουν για πολλοστή φορά πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης δεν έπρεπε να μείνει μόνος του σε μία βάρδια μεγάλων απαιτήσεων.

 Nέα έγγραφα που δείχνουν τα λάθη στις εντολές που έδωσε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης προς τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62 φέρνει στο φως της δημοσιότητας το Star

Τα έγγραφα που είναι γραμμένα με μολύβι είναι αποσπάσματα από το βιβλίο κυκλοφορίας από τον σταθμό της Λάρισας, την ημέρα που έγινε το δυστύχημα, στις 28 Φεβρουαρίου. Μέσα σε αυτό το βιβλίο, οι σταθμάρχες βάρδιας περνάνε με ώρες τα τηλεγραφήματα με τις αφίξεις και αναχωρήσεις των τρένων αλλά και τα όποια τεχνικά προβλήματα μπορεί να προκύψουν μέσα στην ημέρα. Όμως, στα έγγραφα που αποκαλύπτει το Star διακρίνεται καθαρά μία αλληλουχία λαθών από την πλευρά του προφυλακισμένου σταθμάρχη που οδήγησε στη φονική σύγκρουση των τρένων. 

 Τέμπη: Έδιωξε το τρένο χωρίς να του δώσει σωστή κατεύθυνση
 

Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης με το τηλεγράφημα με αριθμό 47 ενημέρωσε τον μηχανοδηγό του Ιntercity 62: «Περάστε φωτόσημο εξόδου έως είσοδο Νέων Πόρων», χωρίς όμως να κάνει καμία αναφορά σε άνοδο ή κάθοδο. Αυτό προκύπτει και από την τελευταία συνομιλία των δύο ανδρών. 

 Διάλογος μηχανοδηγού με σταθμάρχη Λάρισας

 Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.

Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;

Σταθμάρχης Λάρισας: Φεύγεις, φεύγεις

Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ

 «Οι σιδηροδρομικοί βγάζουμε άκρη , ο πολύς ο κόσμος δεν μπορεί να βγάλει άκρη , εμείς μόλις είδαμε το τεφτέρι καταλάβαμε και που έγινε το λάθος» είπε ο πρόεδρος εργαζομένων του σωματείου του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης.

 Τέμπη: Έκανε απλή αναγγελία αναχώρησης

Ακολούθησε  το τηλεγράφημα 49  προς τους Νέους Πόρους, στο οποίο αναφερόταν:  «Αμαξοστοιχία 62 αναχώρησε 23.04». Και πάλι υπήρχε μόνο η ώρα αναχώρησης χωρίς να γίνεται αναφορά σε ποια γραμμή κινείτο το τρένο.

 Ακριβώς ένα λεπτό αργότερα, γίνεται η επόμενη καταγραφή από τον προφυλακισμένο σταθμάρχη. Το τηλεγράφημα με αριθμό 50 αναφέρει την αναχώρηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας: «Αμαξοστοιχία 63503 αναχώρηση 23.05». 

 Αυτό, όμως, που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση εν έτει 2023 - που το κράτος ψηφιοποιείται -  είναι πως μέρος του εξοπλισμού ενός σταθμαρχείου είναι ένα τεφτέρι όπου σημειώνονται χειρόγραφα οι λειτουργίες του. Όπως μπορείτε να δείτε στα έγγραφα ντοκουμέντα υπάρχουν ακόμα και μουτζούρες πάνω στις βάρδιες.   

 

 «Όλα αυτά είναι χειρόγραφα γιατί δεν λειτουργούν τα συστήματα... αυτά είναι διαδικασίες που γινόντουσαν στον σιδηρόδρομο την εποχή που κυκλοφορούσε με κάρβουνο» πρόσθεσε ο πρόεδρος των εργαζομένων.

 Τέμπη: Τι θα ψάξουν οι γραφολόγοι στο βιβλίο κυκλοφορίας

Το πιο κραυγαλέο από όλα, όμως, είναι πως ο κάθε σταθμάρχης άλλαζε τη βάρδια όποτε ήθελε χωρίς από ότι φαίνεται να ενημερώνει τον επιθεωρητή, ο οποίος έβγαζε το μηνιαίο πρόγραμμα. Με blanco, άλλωστε έγινε η αλλαγή στο ωράριο του δεύτερου και παλαιότερου σταθμάρχη που είχε βάρδια τη μοιραία νύχτα με τον 59χρονο.

 Την ίδια ώρα, η επίμαχη βάρδια βρίσκεται ήδη στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της Αθήνας. Γραφολόγος χρησιμοποιώντας προηγμένες μεθόδους θα προσπαθήσει να διαπιστώσει ποιανού το χέρι άλλαξε τη βάρδια. Επίσης γενετιστής μέσω dna  θα εντοπίσει την ταυτότητα του ανθρώπου που επιχείρησε να κουκουλώσει τον σταθμάρχη που απλά έφυγε από το πόστο του νωρίτερα. 

 «Η επιστήμη της γραφολογίας μπορεί να δει και κάτω από το blanco. Με μικροσκόπιο, με φωτισμό από πάνω και κάτω μπορούμε να δούμε τι βρίσκεται πίσω από το blanco. Αφού δούμε τι είχε από κάτω θα το συγκρίνουμε με δειγματικό υλικό. Θα δούμε ποιος έχει γράψει, τι έχει γράψει και αν υπάρχει τρίτο πρόσωπο» εξήγησε η δικηγόρος- γραφίστρια, Γιουλίνα Δασκαλοπούλου.

 Την ερχόμενη Παρασκευή θα βρεθούν ενώπιον του ανακριτή οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής.