Τα ξημερώματα της 14 Ιουλίου 2008, λίγο μετά τις 4, πριν τον σιδηροδρομικό σταθμό στον Μπράλο, η επιβατική αμαξοστοιχία 605 με 502 επιβάτες, εκτελούσε το δρομολόγιο από τα Δίκαια προς την Αθήνα και στον σταθμό Αρπίνης έκανε διασταύρωση με το εμπορικό τρένο 80502 που κινούνταν από Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη με 34 βαγόνια και πέντε μηχανές Μετά τη διασταύρωση, οι μηχανοδηγοί του 605 έλαβαν σήμα και συνέχισαν το δρομολόγιο. Πέντε χιλιόμετρα μετά τον σταθμό, σε δεξιά στροφή, πάνω στην γραμμή υπήρχαν 27 βαγόνια που είχαν λυθεί από τον εμπορικό συρμό με αποτέλεσμα να συγκρουστεί πάνω τους.. Είναι μια ιστορία που ξανάρχεται στο μυαλό όλων, με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, που οδήγησε στον θάνατο 57 ανθρώπους

Μπαράζ δημοσιευμάτων για τη μαφία των «μαύρων βαγονιών»


Την ίδια ώρα, όπως υπενθυμίζει το ρεπορτάζ του Live News, η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» θα κάνει λόγο για μαφία λαθραίων μεταφορών στον ΟΣΕ.

«Μαφία λαθραίων μεταφορών στον ΟΣΕ. Κύκλωμα «μαύρων» βαγονιών που λυμαίνεται τον ΟΣΕ τα τελευταία χρόνια, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, διερευνούν η διοίκηση του Οργανισμού και το υπουργείο Μεταφορών» έγραφε η εφημερίδα.

Το ατύχημα του Ιουλίου του 2008 σόκαρε την Ελλάδα καθώς 14 από τα 27 βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας αποκόπηκαν και «αδέσποτα» πλέον συγκρούστηκαν με το επιβατικό τρένο.

«Δεν ήταν δηλωμένα: ήταν δηλαδή άγνωστα στον ΟΣΕ, ενώ συνολικά το υπέρβαρο της εμπορικής αμαξοστοιχίας πλησίαζε τους 350 τόνους!».

Η πραγματογνωμοσύνη του ατυχήματος θα ρίξει φως αλλά θα βάλει και νέα συγκλονιστικά δεδομένα.

«Ως έχουν τα πράγματα, δυστυχώς ένα ατύχημα σαν το παρόν είναι δεδομένο ότι μπορεί να ξαναγίνει ανά πάσα στιγμή. Το αμείλικτο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί άμεσα είναι τι μέτρα έχει πάρει η Διοίκηση του ΟΣΕ για να μην ξαναγίνει. Τι θα γινόταν αν στα αποσυνδεδεμένα βαγόνια υπήρχαν επιβάτες;» ανέφερε το σχετικό πόρισμα τότε.

Μπαράζ καταγγελιών και επιστολών


Αίσθηση προκαλούν και οι καταγγελίες του υπουργού αλλά και των ίδιων των εργαζομένων που θα πουν τότε πως στον ΟΣΕ υπάρχει πανίσχυρο κύκλωμα διαφθοράς και θα ζητήσουν μέτρα.

Παράλληλα, αποκαλύπτονται και επιστολές επιχειρηματιών που αποδεικνύουν πως τότε όλοι είχαν πάρει χαμπάρι πως κάτι σάπιο υπάρχει εκτός από τους αρμόδιους.

«Οι περίεργες συμπτώσεις στο πρόσφατο ατύχημα του Μπράλου, καθώς και οι επιστολές επιχειρηματιών που φτάνουν σωρηδόν στη διοίκηση του ΟΣΕ με έντονες διαμαρτυρίες για αδιαφάνεια και κυκλώματα στη λειτουργία των εμπορευματικών μεταφορών του Οργανισμού, ωθούν τη διοίκηση του ΟΣΕ να ερευνήσει σε βάθος την υπόθεση αυτήν.

Από τα πρώτα στοιχεία προκύπτει ότι το κύκλωμα των ‘μαύρων’ βαγονιών, φαίνεται ότι ανέπτυξε δράση τα τελευταία τέσσερα χρόνια, εκτελώντας λαθραίες μεταφορές εμπορευμάτων με αδήλωτα βαγόνια, τα οποία ως υπεράριθμα δένονται σε εμπορικές αμαξοστοιχίες» έγραφαν τότε «Τα Νέα».

Τα στοιχεία του ατυχήματος με τα βαγόνια που ξεκόλλησαν και τράκαραν την επόμενη αμαξοστοιχία σοκάρουν:

Από 20 βαγόνια έφτασε να έχει 34

Με ανώτατο επιτρεπόμενο 1.250 τόνους, μετέφερε 1.590 τόνους

Πουθενά δε φαινόταν ο τύπος του φορτίου

Η αμαξοστοιχία είχε 2 μηχανές αλλά μετέφερε και άλλες 4

«Κατάσταση Ζωνιανών» – «Ο προικισμένος μερακλής με τη μαύρη Porsche»


«Κύκλοι του ΟΣΕ και του υπουργείου Μεταφορών έκαναν χτες λόγο για ‘κατάσταση Ζωνιανών στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο του Οργανισμού’, επισημαίνοντας ότι στον ΟΣΕ έχει τις ρίζες του ένα «σύστημα διαφθοράς μικρού και μεσαίου μεγέθους» έγραφαν «ΤΑ ΝΕΑ».

Μέσα σε αυτό το κλίμα δυσωδίας, οι καταγγελίες ακόμα και για κυκλώματα στην εκποίηση παλιών βαγονιών οργιάζουν, ενώ επιστολή επιχειρηματία θα καταγγείλει:

«Το πάνω χέρι το έχει ένας κύριος εκτός ΟΣΕ, που όπως άκουσα τον αποκαλούν ‘προικισμένο μερακλή με τη μαύρη Ρorsche’».

Μέχρι σήμερα οι απαντήσεις για το αν έχει επιτέλους έχει μπει τάξη είναι, θα πουν εργαζόμενοι, ένα ακόμα μεγάλο ζητούμενο.