Στημένες εξετάσεις για σταθμάρχες - Καταγγελίες ότι η διαδικασία «μπάζει» από παντού - Η ΡΑΣ «έκοψε» επτά μηχανοδηγούς
Εκτός όμως από τους αρκετά φουσκωμένους μισθούς, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ απολαμβάνουν και άλλα πριμ
Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με την επιλογή των μηχανοδηγών και των σταθμαρχών από τον ΟΣΕ για την ικανότητά τους να χειρίζονται τα τρένα, αλλά και για τους παχυλούς μισθούς που λαμβάνουν.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο πρώην σταθμάρχης Βόλου Γιώργος Αποστολέρης έκανε λόγο για μη αξιοκρατικές εξετάσεις των υποψηφίων. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι οι υποψήφιοι σταθμάρχες έχουν εκ των προτέρων γνώση των θεμάτων πάνω στα οποία θα εξεταστούν, ενώ η εξέταση πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτές τους, με τους οποίους διατηρούν επαφές για τουλάχιστον έξι μήνες.
Θεωρητικά και πρακτικά
Πρόσθεσε δε πως η θεωρητική εξέταση είναι σχετικά εύκολη, καθώς βασίζεται κατά κύριο λόγο στην αποστήθιση, αλλά δεν ισχύει το ίδιο για την πρακτική εξάσκηση, για την οποία και δήλωσε πως υπάρχουν περιπτώσεις όπου ο χρόνος που δίδεται στους υποψήφιους (6 μήνες) ενδεχομένως να μην αρκεί. Επιπλέον, έχει αποκαλυφθεί ότι οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ λαμβάνουν παχυλούς μισθούς, ανεξάρτητα από το επίπεδο της γνώσης που έχουν αποκτήσει.
Αναλυτικότερα, ένας μηχανοδηγός μπορεί να αμείβεται με έως και 3.500 ευρώ τον μήνα, ενώ οι σταθμάρχες έχουν λαμβάνειν 2.000 ευρώ εάν υπολογίσουμε την εργασία σε ημέρες αργίας και τα Σαββατοκύριακα. Επίσης, για τον υπολογισμό του μισθού λαμβάνονται υπόψη όλα τα πτυχία Ανώτατων και Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ακόμα κι αν αυτά δεν έχουν συνάφεια με την προσφερόμενη θέση εργασίας.
Και πριμ
Εκτός όμως από τους αρκετά φουσκωμένους μισθούς, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ απολαμβάνουν και άλλα πριμ.
Αυτά είναι:
● το κόστος μεταφοράς των εργαζομένων που δουλεύουν από τις 00:00 έως τις 06:00 ή σε ωράριο που δεν υπάρχουν μέσα το αναλαμβάνει ο ΟΣΕ,
● ετήσια δωροεπιταγή 200 ευρώ,
● 100 ευρώ επίδομα γάμου και 50 ευρώ για κάθε παιδί,
● οι εργαζόμενοι που παραιτούνται λαμβάνουν αποζημίωση 15.000 ευρώ σε δύο δόσεις. Ιδιαίτερα ανησυχητικό για το επίπεδο των μηχανοδηγών του ΟΣΕ είναι επίσης το γεγονός ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) προχώρησε πρόσφατα σε αναστολή επτά αδειών μηχανοδηγών, με απόφαση που εκδόθηκε την ίδια ημέρα που σημειώθηκε η τραγωδία στα Τέμπη.
Στην απόφαση, η οποία δημοσιεύτηκε χθες, αναφέρεται ότι ο λόγος για τον οποίο «κόπηκαν» οι επτά μηχανοδηγοί είναι το γεγονός ότι έχει παρέλθει η προθεσμία για την ολοκλήρωση των περιοδικών εξετάσεων σωματικής και πνευματικής υγείας.
Αναλυτικότερα, όλα τα πιστοποιητικά εξετάσεων έχουν λήξει από τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ υπάρχει και μηχανοδηγός που δεν έχει κάνει εξέταση εδώ και ένδεκα μήνες, καθώς το πιστοποιητικό του έχει λήξει από τις 20 Απριλίου του περασμένου έτους.
Ρεπορτάζ: Γεράσιμος Σεραφειμίδης
Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στι2 17/3
Όλα ξεκίνησαν όταν ο πρώην σταθμάρχης Βόλου Γιώργος Αποστολέρης έκανε λόγο για μη αξιοκρατικές εξετάσεις των υποψηφίων. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι οι υποψήφιοι σταθμάρχες έχουν εκ των προτέρων γνώση των θεμάτων πάνω στα οποία θα εξεταστούν, ενώ η εξέταση πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτές τους, με τους οποίους διατηρούν επαφές για τουλάχιστον έξι μήνες.
Θεωρητικά και πρακτικά
Πρόσθεσε δε πως η θεωρητική εξέταση είναι σχετικά εύκολη, καθώς βασίζεται κατά κύριο λόγο στην αποστήθιση, αλλά δεν ισχύει το ίδιο για την πρακτική εξάσκηση, για την οποία και δήλωσε πως υπάρχουν περιπτώσεις όπου ο χρόνος που δίδεται στους υποψήφιους (6 μήνες) ενδεχομένως να μην αρκεί. Επιπλέον, έχει αποκαλυφθεί ότι οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ λαμβάνουν παχυλούς μισθούς, ανεξάρτητα από το επίπεδο της γνώσης που έχουν αποκτήσει. Αναλυτικότερα, ένας μηχανοδηγός μπορεί να αμείβεται με έως και 3.500 ευρώ τον μήνα, ενώ οι σταθμάρχες έχουν λαμβάνειν 2.000 ευρώ εάν υπολογίσουμε την εργασία σε ημέρες αργίας και τα Σαββατοκύριακα. Επίσης, για τον υπολογισμό του μισθού λαμβάνονται υπόψη όλα τα πτυχία Ανώτατων και Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ακόμα κι αν αυτά δεν έχουν συνάφεια με την προσφερόμενη θέση εργασίας.
Και πριμ
Εκτός όμως από τους αρκετά φουσκωμένους μισθούς, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ απολαμβάνουν και άλλα πριμ. Αυτά είναι:
● το κόστος μεταφοράς των εργαζομένων που δουλεύουν από τις 00:00 έως τις 06:00 ή σε ωράριο που δεν υπάρχουν μέσα το αναλαμβάνει ο ΟΣΕ,
● ετήσια δωροεπιταγή 200 ευρώ,
● 100 ευρώ επίδομα γάμου και 50 ευρώ για κάθε παιδί,
● οι εργαζόμενοι που παραιτούνται λαμβάνουν αποζημίωση 15.000 ευρώ σε δύο δόσεις. Ιδιαίτερα ανησυχητικό για το επίπεδο των μηχανοδηγών του ΟΣΕ είναι επίσης το γεγονός ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) προχώρησε πρόσφατα σε αναστολή επτά αδειών μηχανοδηγών, με απόφαση που εκδόθηκε την ίδια ημέρα που σημειώθηκε η τραγωδία στα Τέμπη.
Στην απόφαση, η οποία δημοσιεύτηκε χθες, αναφέρεται ότι ο λόγος για τον οποίο «κόπηκαν» οι επτά μηχανοδηγοί είναι το γεγονός ότι έχει παρέλθει η προθεσμία για την ολοκλήρωση των περιοδικών εξετάσεων σωματικής και πνευματικής υγείας.
Αναλυτικότερα, όλα τα πιστοποιητικά εξετάσεων έχουν λήξει από τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ υπάρχει και μηχανοδηγός που δεν έχει κάνει εξέταση εδώ και ένδεκα μήνες, καθώς το πιστοποιητικό του έχει λήξει από τις 20 Απριλίου του περασμένου έτους.
Ρεπορτάζ: Γεράσιμος Σεραφειμίδης
Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στι2 17/3