Κοζάνη: Καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας στη γέφυρα των Σερβίων λόγω ρωγμών
Η ρωγμή που βρέθηκε σε δοκάρι στον έκτο σπόνδυλο της γέφυρας, χαρακτηρίζεται από τους μηχανικούς ενεργή, λέξη επικίνδυνη όσο και η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί
Με απόφαση του Περιφερειάρχη Δυτ. Μακεδονίας Γιώργου Κασαπίδη, από το βράδυ της Πέμπτης 16 Μαρτίου, απαγορεύεται η διέλευση παντός τύπου οχημάτων από την γέφυρα Σερβίων.
Ωστόσο, μια απίστευτα επικίνδυνη ιστορία υπάρχει για αυτή τη γέφυρα, μια ρωγμή που επεκτείνεται εδώ και χρόνια, οδήγησε στην απόφαση να απαγορευτεί καθολικά η κυκλοφορία.
Η ρωγμή που βρέθηκε σε δοκάρι στον έκτο σπόνδυλο της γέφυρας, χαρακτηρίζεται από τους μηχανικούς ενεργή, λέξη επικίνδυνη όσο και η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.
«Υπήρχε μια μικρομετακίνηση. Χθες το μεσημέρι ήταν όλα καλά και το βράδυ είχε πάλι μετακίνηση. Μας δείχνει ουσιαστικά ότι αυτή η ρωγμή δεν ήταν ένα τυχαίο γεγονός που έγινε κατά το παρελθόν αλλά υπάρχει, συνεχίζεται και είναι ενεργή», σημειώνει ο προϊστάμενος εκτέλεσης συγκοινωνιακών έργων της περιφέρειας δυτικής Μακεδονίας, Σάκης Βούρας.
Η ρωγμή αυτή είναι γνωστή εδώ και δύο χρόνια στους αρμόδιους της περιφέρειας δυτικής Μακεδονίας. Χρειάστηκε όμως η αποκάλυψη της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» για την επικινδυνότητα της γέφυρας, ώστε να ληφθούν αποφάσεις.
«Το 2021 έγινε οπτική επιθεώρηση κάτω από το κατάστρωμα της γέφυρας και εντοπίστηκε η επικίνδυνη ρωγμή. Το 2022 το πρόβλημα επανεξετάστηκε… όπως είπε χαρακτηριστικά ο προϊστάμενος εκτέλεσης συγκοινωνιακών έργων της περιφέρειας δυτικής Μακεδονίας. Το 2023, στην πραγματικότητα πριν από μερικά 24ωρα, ξεκίνησαν οι εργασίες επισκευής».
Τότε κατάλαβαν οι τεχνικοί ότι το πρόβλημα είναι ακόμα πιο σοβαρό από ό,τι νόμιζαν. Τι ήταν, όμως, αυτό, που καθυστέρησε τόσο πολύ τις εργασίες επιδιόρθωσης;
«Ψάξαμε παντού, δεν βρέθηκαν πουθενά τα σχέδια των προεντάσεων. Τελικά βρεθήκανε στα αρχεία του ιταλικού κράτους».
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο Ιταλός κατασκευαστής της γέφυρας δεν βρίσκεται εν ζωή και ο γιος του δώρισε στο ιταλικό κράτος το σύνολο του αρχείου του.
Είναι, βέβαια, απορίας άξιο, πώς καμία υπηρεσία του ελληνικού κράτους δε διέθετε αντίγραφα των σχεδίων της γέφυρας.
Ωστόσο, μια απίστευτα επικίνδυνη ιστορία υπάρχει για αυτή τη γέφυρα, μια ρωγμή που επεκτείνεται εδώ και χρόνια, οδήγησε στην απόφαση να απαγορευτεί καθολικά η κυκλοφορία.
Η ρωγμή που βρέθηκε σε δοκάρι στον έκτο σπόνδυλο της γέφυρας, χαρακτηρίζεται από τους μηχανικούς ενεργή, λέξη επικίνδυνη όσο και η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.
«Υπήρχε μια μικρομετακίνηση. Χθες το μεσημέρι ήταν όλα καλά και το βράδυ είχε πάλι μετακίνηση. Μας δείχνει ουσιαστικά ότι αυτή η ρωγμή δεν ήταν ένα τυχαίο γεγονός που έγινε κατά το παρελθόν αλλά υπάρχει, συνεχίζεται και είναι ενεργή», σημειώνει ο προϊστάμενος εκτέλεσης συγκοινωνιακών έργων της περιφέρειας δυτικής Μακεδονίας, Σάκης Βούρας.
Η ρωγμή αυτή είναι γνωστή εδώ και δύο χρόνια στους αρμόδιους της περιφέρειας δυτικής Μακεδονίας. Χρειάστηκε όμως η αποκάλυψη της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» για την επικινδυνότητα της γέφυρας, ώστε να ληφθούν αποφάσεις.
«Το 2021 έγινε οπτική επιθεώρηση κάτω από το κατάστρωμα της γέφυρας και εντοπίστηκε η επικίνδυνη ρωγμή. Το 2022 το πρόβλημα επανεξετάστηκε… όπως είπε χαρακτηριστικά ο προϊστάμενος εκτέλεσης συγκοινωνιακών έργων της περιφέρειας δυτικής Μακεδονίας. Το 2023, στην πραγματικότητα πριν από μερικά 24ωρα, ξεκίνησαν οι εργασίες επισκευής».
Τότε κατάλαβαν οι τεχνικοί ότι το πρόβλημα είναι ακόμα πιο σοβαρό από ό,τι νόμιζαν. Τι ήταν, όμως, αυτό, που καθυστέρησε τόσο πολύ τις εργασίες επιδιόρθωσης;
Χαμένα στην Ιταλία τα σχέδια της γέφυρας
Για να καταρτιστούν οι απαραίτητες μελέτες και να ξεκινήσουν οι εργασίες στην επικίνδυνη, όπως αποδεικνύεται, γέφυρα, ήταν απαραίτητο να υπάρχουν τα πολεοδομικά σχέδια, τα οποία όμως οι αρμόδιοι στην Ελλάδα τα έψαχναν επί δύο χρόνια και δεν μπορούσαν να τα βρουν πουθενά.«Ψάξαμε παντού, δεν βρέθηκαν πουθενά τα σχέδια των προεντάσεων. Τελικά βρεθήκανε στα αρχεία του ιταλικού κράτους».
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο Ιταλός κατασκευαστής της γέφυρας δεν βρίσκεται εν ζωή και ο γιος του δώρισε στο ιταλικό κράτος το σύνολο του αρχείου του.
Είναι, βέβαια, απορίας άξιο, πώς καμία υπηρεσία του ελληνικού κράτους δε διέθετε αντίγραφα των σχεδίων της γέφυρας.