«The Green Σχιστό»: Όλα όσα προβλέπει το σχέδιο για την αναπτυξιακή επένδυση
Για το θέμα ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έχει συναντηθεί με τον πρωθυπουργό τουλάχιστον τρεις φορές
Στόχο ζωής έχει κάνει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας. Για το θέμα έχει συναντηθεί με τον πρωθυπουργό τουλάχιστον τρεις φορές, ενώ είναι σε ανοικτή γραμμή με τα αρμόδια υπουργεία για την προώθηση των σχεδίων αξιοποίησης.
«To θέμα της αξιοποίησης της εκκλησιαστικής περιουσίας στο Σχιστό και η στενή συνεργασία με την κυβέρνηση είναι το μεγάλο στοίχημα για τον Αρχιεπίσκοπο. Μοιάζει να φτάνει στα όρια της εμμονής με το θέμα αυτό, αλλά βαθιά του επιθυμία είναι να μπουν άμεσα οι βάσεις για τη βήμα βήμα αξιοποίηση της περιουσίας στις περιοχές όπου το ιδιοκτησιακό καθεστώς είναι ξεκάθαρο», τόνισε στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ» την Κυριακή στενός συνεργάτης του κ. Ιερώνυμου.
Αρχιεπίσκοπος και πρωθυπουργός τον περασμένο Σεπτέμβριο βρέθηκαν στο Σχιστό, όπου ο διευθυντής της ΕΚΥΟ (Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών), π. Νικόδημος Φαρμάκης, «ξετύλιξε» το σχέδιο για την ανάπτυξη του συνόλου των έργων στην περιοχή.
Ήδη ο κ. Φαρμάκης έχει συναντηθεί με τους δημάρχους των γύρω περιοχών, τους οποίους ενημέρωσε για το συνολικό πρόγραμμα αξιοποίησης, το οποίο, όπως έχει εξηγήσει, θα είναι προς το συμφέρον όλων.
Στην τελευταία συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, συζητήθηκε το θέμα του αναπτυξιακού σχεδίου στο Σχιστό («The Green Σχιστό»), η υλοποίηση του οποίου θα γίνει μέσω διεθνών διαγωνισμών και με την αρωγή των αρμόδιων υπηρεσιών του κράτους ως προς την προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών.
Στο σχέδιο περιλαμβάνεται δάσωση γυμνών τμημάτων του κτήματος, πύκνωση και ενίσχυση του περιβαλλοντικού πάρκου 700.000 τ.μ., στο οποίο θα έχει πρόσβαση το κοινό, χωρίς κόστος για τους ΟΤΑ αλλά με δαπάνες συντήρησης, καθαρισμού και φύλαξης του επενδυτή.
■ Θα δημιουργηθεί υπόγειο 11ώροφο ρομποτικό κτίριο διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, χωρίς ανάγκη για διαχείριση μεγάλου όγκου οχημάτων όμως, λόγω της χρήσης ρομποτικής.
■ Οι εκτάσεις της Εκκλησίας στις δύο πλευρές της λ. Σχιστού θα ενωθούν υπέργεια, πάνω από τη λεωφόρο Σχιστού, δημιουργώντας έτσι ένα εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα χωρίζεται σε δύο επιμέρους δίκτυα: 1Το περιφερειακό οδικό δίκτυο θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, για την εξυπηρέτηση των αναγκών του κέντρου logistics. 2 Το δευτερεύον οδικό δίκτυο θα είναι ήπιας κυκλοφορίας για οχήματα ηλεκτρικά, ποδήλατα αλλά και επισκέπτες του χώρου.
●Θα δημιουργηθούν έως 40 χιλιόμετρα οδοποιίας, τόσο για οχήματα όσο και για πεζούς και ποδηλάτες στους δρόμους των οποίων δεν θα επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων.
●Στον χώρο θα ανεγερθούν τρία κτίρια, δύο εκ των οποίων θα είναι και αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων, που θα αποτελούνται από τρία επίπεδα, ανάλογα με το είδος των προϊόντων που θα αποθηκεύονται εκεί και τις ειδικές ανάγκες για ψύξη ή φύλαξη που έχουν.
● Θα υπάρχουν γραφεία διαχείρισης για όλες τις εταιρείες που θα νοικιάζουν χώρους στα κτίρια αποθηκών.
● Κτίρια προβλέπονται και στην κορυφή του λόφου που βλέπει προς Κερατσίνι. Επίσης, θα υπάρχει χώρος για τη δημιουργία εμπορικών καταστημάτων σχετικών με τη χρήση του κέντρου αυτού καθώς και συναφείς επιχειρήσεις, όπως συνεργεία αυτοκινήτων και πάρκινγκ για φορτηγά. Στη θέση του υφιστάμενου κοιμητηρίου θα δημιουργηθούν επίσης ένα εβραϊκό και ένα μουσουλμανικό κοιμητήριο, καθώς και χώροι βοηθητικοί στη λειτουργία τους, ενώ όλη η περιοχή αυτή θα αναπλασθεί και θα φυτευθεί, ώστε να εντάσσεται αρμονικά στο σύνολο της περιοχής. Θα δημιουργηθεί, επίσης, περιβαλλοντικό πάρκο έκτασης 700 στρεμμάτων, που θα περιλαμβάνει επιφάνειες νερού και χώρους περιπάτου για τους επισκέπτες. Τέλος, θα εγκατασταθούν υψηλής τεχνολογίας ηλιακά πάνελ και συλλέκτες για την παραγωγή ενέργειας, ώστε όλο το κέντρο να είναι ενεργειακά αυτόνομο.
* Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Απογευματινή στις 19 Μαρτίου 2023
«To θέμα της αξιοποίησης της εκκλησιαστικής περιουσίας στο Σχιστό και η στενή συνεργασία με την κυβέρνηση είναι το μεγάλο στοίχημα για τον Αρχιεπίσκοπο. Μοιάζει να φτάνει στα όρια της εμμονής με το θέμα αυτό, αλλά βαθιά του επιθυμία είναι να μπουν άμεσα οι βάσεις για τη βήμα βήμα αξιοποίηση της περιουσίας στις περιοχές όπου το ιδιοκτησιακό καθεστώς είναι ξεκάθαρο», τόνισε στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ» την Κυριακή στενός συνεργάτης του κ. Ιερώνυμου.
Αρχιεπίσκοπος και πρωθυπουργός τον περασμένο Σεπτέμβριο βρέθηκαν στο Σχιστό, όπου ο διευθυντής της ΕΚΥΟ (Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών), π. Νικόδημος Φαρμάκης, «ξετύλιξε» το σχέδιο για την ανάπτυξη του συνόλου των έργων στην περιοχή.
Ήδη ο κ. Φαρμάκης έχει συναντηθεί με τους δημάρχους των γύρω περιοχών, τους οποίους ενημέρωσε για το συνολικό πρόγραμμα αξιοποίησης, το οποίο, όπως έχει εξηγήσει, θα είναι προς το συμφέρον όλων.
Στην τελευταία συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, συζητήθηκε το θέμα του αναπτυξιακού σχεδίου στο Σχιστό («The Green Σχιστό»), η υλοποίηση του οποίου θα γίνει μέσω διεθνών διαγωνισμών και με την αρωγή των αρμόδιων υπηρεσιών του κράτους ως προς την προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών.
Στο σχέδιο περιλαμβάνεται δάσωση γυμνών τμημάτων του κτήματος, πύκνωση και ενίσχυση του περιβαλλοντικού πάρκου 700.000 τ.μ., στο οποίο θα έχει πρόσβαση το κοινό, χωρίς κόστος για τους ΟΤΑ αλλά με δαπάνες συντήρησης, καθαρισμού και φύλαξης του επενδυτή.
Υπόγειο ρομποτικό κτίριο ένδεκα ορόφων και 40 xλμ. πράσινου για πεζούς, ποδηλάτες
Με το έργο εκτιμάται ότι θα αξιοποιηθεί η δυναμική του άξονα της λεωφόρου Σχιστού, καθώς οι εκτάσεις της Εκκλησίας βρίσκονται αριστερά και δεξιά από αυτή. Στον γενικότερο σχεδιασμό προβλέπεται επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής έως το κέντρο logistics και σύνδεση με τον άξονα της υποθαλάσσιας γέφυρας της Σαλαμίνας. Συγκεκριμένα:■ Θα δημιουργηθεί υπόγειο 11ώροφο ρομποτικό κτίριο διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, χωρίς ανάγκη για διαχείριση μεγάλου όγκου οχημάτων όμως, λόγω της χρήσης ρομποτικής.
■ Οι εκτάσεις της Εκκλησίας στις δύο πλευρές της λ. Σχιστού θα ενωθούν υπέργεια, πάνω από τη λεωφόρο Σχιστού, δημιουργώντας έτσι ένα εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα χωρίζεται σε δύο επιμέρους δίκτυα: 1Το περιφερειακό οδικό δίκτυο θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, για την εξυπηρέτηση των αναγκών του κέντρου logistics. 2 Το δευτερεύον οδικό δίκτυο θα είναι ήπιας κυκλοφορίας για οχήματα ηλεκτρικά, ποδήλατα αλλά και επισκέπτες του χώρου.
●Θα δημιουργηθούν έως 40 χιλιόμετρα οδοποιίας, τόσο για οχήματα όσο και για πεζούς και ποδηλάτες στους δρόμους των οποίων δεν θα επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων.
●Στον χώρο θα ανεγερθούν τρία κτίρια, δύο εκ των οποίων θα είναι και αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων, που θα αποτελούνται από τρία επίπεδα, ανάλογα με το είδος των προϊόντων που θα αποθηκεύονται εκεί και τις ειδικές ανάγκες για ψύξη ή φύλαξη που έχουν.
● Θα υπάρχουν γραφεία διαχείρισης για όλες τις εταιρείες που θα νοικιάζουν χώρους στα κτίρια αποθηκών.
● Κτίρια προβλέπονται και στην κορυφή του λόφου που βλέπει προς Κερατσίνι. Επίσης, θα υπάρχει χώρος για τη δημιουργία εμπορικών καταστημάτων σχετικών με τη χρήση του κέντρου αυτού καθώς και συναφείς επιχειρήσεις, όπως συνεργεία αυτοκινήτων και πάρκινγκ για φορτηγά. Στη θέση του υφιστάμενου κοιμητηρίου θα δημιουργηθούν επίσης ένα εβραϊκό και ένα μουσουλμανικό κοιμητήριο, καθώς και χώροι βοηθητικοί στη λειτουργία τους, ενώ όλη η περιοχή αυτή θα αναπλασθεί και θα φυτευθεί, ώστε να εντάσσεται αρμονικά στο σύνολο της περιοχής. Θα δημιουργηθεί, επίσης, περιβαλλοντικό πάρκο έκτασης 700 στρεμμάτων, που θα περιλαμβάνει επιφάνειες νερού και χώρους περιπάτου για τους επισκέπτες. Τέλος, θα εγκατασταθούν υψηλής τεχνολογίας ηλιακά πάνελ και συλλέκτες για την παραγωγή ενέργειας, ώστε όλο το κέντρο να είναι ενεργειακά αυτόνομο.
* Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Απογευματινή στις 19 Μαρτίου 2023