ΑΣΕΠ: Χιλιάδες υποψήφιοι στα δικαστήρια μετά το... χάος – Πώς σκοπεύουν να κινηθούν
Από τους 77.000 υποψηφίους, οι 1.200 σκοπεύουν να κινηθούν δικαστικά
Πλήθος προβλημάτων έχουν εμφανιστεί σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ ανά τα χρόνια, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα οι εξεταζόμενοι να σκέφτονται την προσφυγή στη Δικαιοσύνη.
Μάλιστα, αν και ο νέος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ άργησε πέντε χρόνια, ήρθε γεμάτος λάθη και τραγελαφικά προβλήματα, σύμφωνα με το in.gr. Ο λόγος για τον διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 4 Μαρτίου και στον οποίο συμμετείχαν γύρω στους 77.000 υποψηφίους.
Κατά συνέπεια, εκατοντάδες υποψήφιοι ξεκίνησαν να στέλνουν εξώδικα στον οργανισμό, προκειμένου να προσφύγουν στα δικαστήρια, για να κηρύξουν άμεσα τον διαγωνισμό άκυρο.
Καθυστέρηση, ανοχή στα κινητά, λάθος εκτύπωση θεμάτων
Σύμφωνα με όσα έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας για τις εξετάσεις, μεταξύ άλλων, υπάρχουν καταγγελίες για καθυστέρηση, ανοχή στα κινητά και λάθος εκτύπωση θεμάτων.
Μάλιστα, από τους 77.000 υποψηφίους, οι 1.200 σκοπεύουν να κινηθούν δικαστικά. Μία εκ των υποψηφίων σημείωσε: «Ο χρόνος έναρξης ήταν 9 το πρωί, αλλά σε πολλά εξεταστικά κέντρα ξεκίνησαν στις 10.00, 10.30, 10.40».
Και συμπλήρωσε: «Σε πολλά εξεταστικά κέντρα υπήρχε ανοχή στα κινητά, ενώ οι οδηγίες του ΑΣΕΠ λένε ότι τα κινητά πρέπει να είναι στο πάτωμα. Τους επέτρεπαν να έχουν τα κινητά ανοιχτά μέχρι να έρθουν τα θέματα. Οπότε καταλαβαίνετε κάποιος μπήκε στις 09.00 βγήκε στις 10.00 και διέδωσε τα θέματα. Σε ορισμένα εξεταστικά κέντρα, επειδή δεν υπήρχε ρολόι, άφησαν τους εξεταζόμενους να έχουν τα κινητά τους πάνω στα θρανία τους και απλά τους υποχρέωσαν να το έχουν σε flight mode».
«Υπήρχε το κομμάτι του αριθμητικού συλλογισμού και σε πολλά εξεταστικά κέντρα δεν τυπώθηκαν σωστά τα θέματα. Αυτό το παραδέχθηκε και ο ΑΣΕΠ και έδωσαν 30 λεπτά έξτρα, αλλά στο δικό μας εξεταστικό κέντρο έδωσαν 5 λεπτά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επίσης, ένα από τα πιο τραγελαφικά γεγονότα είναι ότι η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού ανακοίνωσε ότι στο μάθημα «Δοκιμασία Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας» όλες οι απαντήσεις θα θεωρηθούν σωστές…
Και γιατί; Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, αιτία αποτελεί η μη ευκρίνεια στη φωτοτύπηση της ερώτησης.
«Επισημαίνεται ότι για λόγους ίσης μεταχείρισης των υποψηφίων, για δεκαεπτά (17) ερωτήσεις του μαθήματος "Δοκιμασία Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας" (39, 47, 48, 51, 52, 53, 54, 58, 60, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 70 και 73), η Κ.Ε.Δ. αποφάσισε να θεωρηθεί ως ορθή οποιαδήποτε επιλογή, λόγω της απόκλισης που παρατηρήθηκε στην ευκρίνεια/φωτεινότητα σκιασμένων κρίσιμων τετραγώνων κατά τη φωτοτύπηση των ερωτηματολογίων σε φωτοαντιγραφικά μηχανήματα ορισμένων εξεταστικών κέντρων» σημειώνει χαρακτηριστικά η σχετική ανακοίνωση.
Τι απάντησε για όλα τα λάθη ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ
Από την πλευρά του, εξηγήσεις για τα ζητήματα του πρόσφατου πανελληνίου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ έδωσε ο πρόεδρος του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού, Θάνος Παπαϊωάννου, παραδεχόμενος ότι ο «διαγωνισμός παρουσίασε ένα πρόβλημα». Όπως ανέφερε εξαρχής, «ο διαγωνισμός παρουσίασε ένα πρόβλημα ότι κάποια θέματα του μαθηματικού συλλογισμού που είχαν σχήματα δεν κατάφεραν να αναπαραχθούν σωστά στα φωτοτυπικά μηχανήματα κάποιων εξεταστικών κέντρων».
Αναφερόμενος στην επίμαχη ερώτηση, εξήγησε ότι «δεν αποτυπώθηκε η σκίαση πάνω σε 17 επί συνόλου 100 ασκήσεων. Αυτό το συνειδητοποίησαν και τα ίδια τα εξεταστικά κέντρα, που είχαν το πρόβλημα, αρκετά μετά την έναρξη του διαγωνισμού. Μας ενημέρωσαν και δώσαμε οδηγίες να σκουρύνουν το φωτοτυπικό μηχάνημα για να βγει πιο καλά η φωτοτυπία. Σε αρκετά από τα σχολεία αποκαταστάθηκε το πρόβλημα, αλλά σε κάποια άλλα δεν αποκαταστάθηκε», εξήγησε.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαϊωνάννου, το συγκεκριμένο ζήτημα δεν είχε διαφύγει της προσοχής του ΑΣΕΠ, αντίθετα είχαν γίνει δοκιμές σε ανάλογα σχήματα και είχαν τη διαβεβαίωση από το υπουργείο Παιδείας ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Ωστόσο, η κατάσταση που αντιμετώπισαν ήταν διαφορετική. «Όταν μιλάς για 527 εξεταστικά κέντρα, με το καθένα να έχει 3-4 φωτοτυπικά μηχανήματα, τελικώς προέκυψε το πρόβλημα σε κάποια φωτοτυπικά μηχανήματα» είπε.
Και όπως παραδέχτηκε το πρόβλημα «εντοπίστηκε στο 10% των εξεταστικών κέντρων». Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν αυτό το πρόβλημα μπορεί να κρίνει το μέλλον κάποιου διαγωνιζόμενου ο κ. Παπαϊώάννου είπε σχετικά: «Η αρχή της ίσης μεταχείρισης επιβάλλει να μη σταθεί κανείς στους αριθμούς, αλλά να δώσεις λύση για όλους».