Ξεκάθαρη απάντηση ΟΣΕ στον Τσίπρα για την τηλεδιοίκηση - Τι τονίζει με ανακοίνωσή του
Στην ενδιάμεση περίοδο δεν κατέστη δυνατόν να αναταχθεί και να συντηρηθεί, ώστε να λειτουργήσει εκ νέου
Ανακοίνωση εξέδωσε ο ΟΣΕ, σύμφωνα με την οποία αναφέρει ότι η ενιαία Τηλεδιοίκηση Λάρισας που ήλεγχε το τμήμα από Δομοκό μέχρι και Πλατύ άρχισε σταδιακά να φθίνει και να υπολειτουργεί από το 2015, μέχρι που κατέπεσε εντελώς τα επόμενα χρόνια,
Ειδικότερα, στην ενδιάμεση περίοδο δεν κατέστη δυνατόν να αναταχθεί και να συντηρηθεί, ώστε να λειτουργήσει εκ νέου, ενώ, σύμφωνα με τις πληροφορίες του protothema.gr, στα μέσα του 2019 με την επανεκκίνηση της Σύμβασης 717, που είχε σταματήσει, ξεκίνησε το σύνολο των εργασιών για την καταρχήν ανάταξη και θέση σε λειτουργία των τοπικών τηλεδιοικήσεων από τον Παλαιοφάρσαλο μέχρι το Πλατύ, ώστε στη συνεχεία το σύνολο αυτών (15 στο τμήμα αυτό) να διασυνδεθεί σε ενιαία απεικόνιση και χειρισμό, που θα αποτελέσει την ενιαία τηλεδιοίκηση στο τμήμα από Δομοκό μέχρι Πλατύ.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της σταδιακής ανάταξης και θέση σε λειτουργία των τοπικών τηλεδιοικήσεων, ήδη από τον Νοέμβριο του 2022 έχουν παραδοθεί και λειτουργούν έξι τοπικές τηλεδιοικήσεις (Παλαιοφαρσάλου, Δοξαρά, Ορφανά, Κρανώνα, Μεζούρλου και Λάρισας), ενώ συνεχίζεται και η ανάταξη των υπολοίπων.
Ο ΟΣΕ τονίζει ότι κυρίως η τοπική τηλεδιοίκηση του σταθμού της Λάρισας, την οποία δεν επισκέφθηκε χθες ο Αλέξης Τσίπρας, έχει πιστοποιηθεί επίσημα και ότι έχουν κατατεθεί στις ανακριτικές Αρχές αλλά και στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής όλα τα σχετικά επίσημα έγγραφα που αποδεικνύουν την ύπαρξη αυτής, αλλά και την κανονική και αδιάλειπτη λειτουργία της από τον Νοέμβριο του 2022.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο κ. Τσίπρας είδε τις εγκαταστάσεις της τοπικής τηλεδιοίκησης στο ΤΧ1, ενώ δεν επισκέφθηκε το Κέντρο Τηλεδιοίκησης Θεσσαλονίκης, όπου θα μπορούσε να ενημερωθεί από τη βάρδια αν υπάρχει και λειτουργεί η Τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκης.
Η τηλεδιοίκηση αυτή τέθηκε σε λειτουργία το 2021, εκτείνεται από το Πλατύ - ΤΧ1 - ΤΧ5 και από ΤΧ1 - ΣΣ Στρυμόνα γίνονται χαράξεις δρομολογίων, απεικόνιση της κίνησης των τρένων με ενδείξεις φωτοσημάτων, ενώ έχει λάβει και την πιστοποίηση λειτουργίας ETCS.
Ακόμα, υπογραμμίζεται ότι το τοπικό κέντρο τηλεχειρισμού ΤΧ1 παρουσίαζε προβλήματα λειτουργίας λόγω παλαιότητας εξοπλισμού και έλλειψης διαθέσιμων ανταλλακτικών.
Με σκοπό την επίλυση αυτών, η ΕΡΓΟΣΕ υλοποιεί ήδη τη Σύμβαση 713, που προβλέπει την ανάταξη και τον εκσυγχρονισμό του.
Ειδικότερα, στην ενδιάμεση περίοδο δεν κατέστη δυνατόν να αναταχθεί και να συντηρηθεί, ώστε να λειτουργήσει εκ νέου, ενώ, σύμφωνα με τις πληροφορίες του protothema.gr, στα μέσα του 2019 με την επανεκκίνηση της Σύμβασης 717, που είχε σταματήσει, ξεκίνησε το σύνολο των εργασιών για την καταρχήν ανάταξη και θέση σε λειτουργία των τοπικών τηλεδιοικήσεων από τον Παλαιοφάρσαλο μέχρι το Πλατύ, ώστε στη συνεχεία το σύνολο αυτών (15 στο τμήμα αυτό) να διασυνδεθεί σε ενιαία απεικόνιση και χειρισμό, που θα αποτελέσει την ενιαία τηλεδιοίκηση στο τμήμα από Δομοκό μέχρι Πλατύ.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της σταδιακής ανάταξης και θέση σε λειτουργία των τοπικών τηλεδιοικήσεων, ήδη από τον Νοέμβριο του 2022 έχουν παραδοθεί και λειτουργούν έξι τοπικές τηλεδιοικήσεις (Παλαιοφαρσάλου, Δοξαρά, Ορφανά, Κρανώνα, Μεζούρλου και Λάρισας), ενώ συνεχίζεται και η ανάταξη των υπολοίπων.
Ο ΟΣΕ τονίζει ότι κυρίως η τοπική τηλεδιοίκηση του σταθμού της Λάρισας, την οποία δεν επισκέφθηκε χθες ο Αλέξης Τσίπρας, έχει πιστοποιηθεί επίσημα και ότι έχουν κατατεθεί στις ανακριτικές Αρχές αλλά και στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής όλα τα σχετικά επίσημα έγγραφα που αποδεικνύουν την ύπαρξη αυτής, αλλά και την κανονική και αδιάλειπτη λειτουργία της από τον Νοέμβριο του 2022.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο κ. Τσίπρας είδε τις εγκαταστάσεις της τοπικής τηλεδιοίκησης στο ΤΧ1, ενώ δεν επισκέφθηκε το Κέντρο Τηλεδιοίκησης Θεσσαλονίκης, όπου θα μπορούσε να ενημερωθεί από τη βάρδια αν υπάρχει και λειτουργεί η Τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκης.
Η τηλεδιοίκηση αυτή τέθηκε σε λειτουργία το 2021, εκτείνεται από το Πλατύ - ΤΧ1 - ΤΧ5 και από ΤΧ1 - ΣΣ Στρυμόνα γίνονται χαράξεις δρομολογίων, απεικόνιση της κίνησης των τρένων με ενδείξεις φωτοσημάτων, ενώ έχει λάβει και την πιστοποίηση λειτουργίας ETCS.
Ακόμα, υπογραμμίζεται ότι το τοπικό κέντρο τηλεχειρισμού ΤΧ1 παρουσίαζε προβλήματα λειτουργίας λόγω παλαιότητας εξοπλισμού και έλλειψης διαθέσιμων ανταλλακτικών.
Με σκοπό την επίλυση αυτών, η ΕΡΓΟΣΕ υλοποιεί ήδη τη Σύμβαση 713, που προβλέπει την ανάταξη και τον εκσυγχρονισμό του.