Τραγωδία στα Τέμπη: Λανθασμένες ανθρώπινες ενέργειες και παραλείψεις στα συστήματα - Τι θα παρουσιάσουν οι πραγματογνώμονες των συγγενών
Συνέντευξη Τύπου με την οποία θα αναδειχθούν και θα εξηγηθούν τα ευρήματα είναι προγραμματισμένη για το πρωί της Παρασκευής, 7 Απριλίου
Οι πραγματογνώμονες που έβαλαν οι συγγενείς των θυμάτων προκειμένου να εξετάσουν τα ελαττώματα στα τρένα, που έπαιξαν το ρόλο τους για την αποτρόπαιη και πολύνεκρη σύγκρουση της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη, έχουν προγραμματίσει, με βάση το ρεπορτάζ του Alpha, συνέντευξη Τύπου το πρωί της Παρασκευής, 7 Απριλίου, προκειμένου να παρουσιάσουν και να εξηγήσουν τα ευρήματά τους.
Αναφέρεται πως η επιτροπή των πέντε μελών διαπίστωσε παραλείψεις στα αυτόματα συστήματα ασφαλείας, τις ραδιοεπικοινωνίες, αλλά και ανθρώπινα λάθη.
Μάλιστα, έχει ήδη δοθεί μια πρώτη εξήγηση ενώπιον του εφέτη ανακριτή από τον Χρήστο Γκατσιούλη, πρώην πρόεδρο της Επιτροπής παρακολούθησης του Ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Μίλησε για σημαντικές ελλείψεις σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου όσον αφορά την ασφάλεια. Ισχυρίστηκε ότι δεν υπήρχε επικοινωνία μεταξύ σταθμών, σε σημεία του δικτύου, ενώ είχαν κλαπεί καλώδια, και δεν υπήρχε εξοπλισμός ETCS στα τρένα και έτσι δεν μπορούσαν να γίνουν δοκιμές και να τεθεί σε λειτουργία. Παράλληλα παραβιάστηκαν οι προθεσμίες για τα έργα, χωρίς συγκεκριμένες μελέτες.
Σε ένα άλλο τηλεοπτικό ρεπορτάζ, δε, από το Star, τονίστηκαν τα πρώτα συμπεράσματα από τους πραγματογνώμονες.
- τρεις μηχανές των τρένων δεν έχουν καεί, παρά την πυρκαγιά που προκλήθηκε,
- η θερμοκρασία που αναπτύχθηκε τα μοιραία πρώτα λεπτά μετά τη σύγκρουση ήταν 500 με 600 βαθμούς Κελσίου,
- όποιες βλάβες στα κλειδιά στον πίνακα κυκλοφορίας δεν αποκαθίστανται αμέσως, όπως το κλειδί 101, που είναι χαλασμένο από τον περασμένο Νοέμβριο.
Από την πλευρά του, ο πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης, που ανήκει στην επιτροπή, υπογράμμισε ότι έχουν κάνει αυτοψία στο χώρο του δυστυχήματος κι άλλη μία στο χώρο που φυλάσσονται τα συντρίμμια. «Έχουμε και κάποιες αυτοψίες τις επόμενες μέρες που θα γίνουν στην Αθήνα κι έχουμε επίσης και πολλές εργαστηριακές δοκιμές» τόνισε.
«Αυτό που ψάχνουμε να βρούμε είναι τι ήταν η φωτιά που είδαμε στο βίντεο, από πού ξεκίνησε, τι έκαψε» προσέθεσε.
Αναφέρεται πως η επιτροπή των πέντε μελών διαπίστωσε παραλείψεις στα αυτόματα συστήματα ασφαλείας, τις ραδιοεπικοινωνίες, αλλά και ανθρώπινα λάθη.
Μάλιστα, έχει ήδη δοθεί μια πρώτη εξήγηση ενώπιον του εφέτη ανακριτή από τον Χρήστο Γκατσιούλη, πρώην πρόεδρο της Επιτροπής παρακολούθησης του Ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Μίλησε για σημαντικές ελλείψεις σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου όσον αφορά την ασφάλεια. Ισχυρίστηκε ότι δεν υπήρχε επικοινωνία μεταξύ σταθμών, σε σημεία του δικτύου, ενώ είχαν κλαπεί καλώδια, και δεν υπήρχε εξοπλισμός ETCS στα τρένα και έτσι δεν μπορούσαν να γίνουν δοκιμές και να τεθεί σε λειτουργία. Παράλληλα παραβιάστηκαν οι προθεσμίες για τα έργα, χωρίς συγκεκριμένες μελέτες.
Σε ένα άλλο τηλεοπτικό ρεπορτάζ, δε, από το Star, τονίστηκαν τα πρώτα συμπεράσματα από τους πραγματογνώμονες.
- τρεις μηχανές των τρένων δεν έχουν καεί, παρά την πυρκαγιά που προκλήθηκε,
- η θερμοκρασία που αναπτύχθηκε τα μοιραία πρώτα λεπτά μετά τη σύγκρουση ήταν 500 με 600 βαθμούς Κελσίου,
- όποιες βλάβες στα κλειδιά στον πίνακα κυκλοφορίας δεν αποκαθίστανται αμέσως, όπως το κλειδί 101, που είναι χαλασμένο από τον περασμένο Νοέμβριο.
Από την πλευρά του, ο πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης, που ανήκει στην επιτροπή, υπογράμμισε ότι έχουν κάνει αυτοψία στο χώρο του δυστυχήματος κι άλλη μία στο χώρο που φυλάσσονται τα συντρίμμια. «Έχουμε και κάποιες αυτοψίες τις επόμενες μέρες που θα γίνουν στην Αθήνα κι έχουμε επίσης και πολλές εργαστηριακές δοκιμές» τόνισε.
«Αυτό που ψάχνουμε να βρούμε είναι τι ήταν η φωτιά που είδαμε στο βίντεο, από πού ξεκίνησε, τι έκαψε» προσέθεσε.