Συγκοινωνιολόγος για ηλεκτρικά πατίνια: Δεν εφαρμόζεται το θεσμικό πλαίσιο – Αν δεν ελεγχθεί η κατάσταση, θα έχουμε κι άλλα θύματα
«Τα ηλεκτρικά πατίνια πρέπει να κινούνται μόνο σε κατοικημένες περιοχές», τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης
Έντονος προβληματισμός έχει δημιουργηθεί για το θεσμικό πλαίσιο που καθορίζει την κυκλοφορία ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους, με αφορμή τον πρόσφατο θάνατο δύο ανθρώπων σε Πάρο και Μύκονο.
Συγκεκριμένα, το δυστύχημα στην Πάρο, με θύμα έναν 26χρονο, σημειώθηκε στην περιοχή του Αμπελά, με το ηλεκτρικό πατίνι του θύματος να παρασύρεται από όχημα που οδηγούσε 60χρονος, ενώ το δυστύχημα στη Μύκονο σημειώθηκε στην επαρχιακή οδό Όρνου-Χώρας Μυκόνου, με θύμα έναν 42χρονο.
Ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN για το θεσμικό πλαίσιο τον ηλεκτρικών πατινιών και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο από το 2021, προκειμένου να προβλεφθούν όλες οι ρυθμίσεις οι οποίες θα πρέπει να συνοδεύουν τα πατίνια. Το θεσμικό πλαίσιο κατέληξε ότι υπάρχουν δύο ειδών πατίνια: από 0-6 χλμ./ω τα οποία θα λέγαμε ότι συμπεριφέρονται όπως οι πεζοί σχεδόν και από 6-25 χλμ./ώρα, τα οποία θα λέγαμε ότι βρίσκονται κοντά στην κατηγορία του ποδηλάτου. Παρόλο που τα 25 χλμ./ω τέθηκε ως ανώτατο όριο, στην πράξη αυτό δεν ισχύει».
«Όσον αφορά τα δύο περιστατικά στα νησιά (που πέθαναν δύο άνθρωποι από τροχαία με ηλεκτρικά πατίνια), πρέπει να μας προβληματίσει στα εξής: α) ότι το μεγάλο θέμα της οδικής ασφάλειας δεν το έχουμε αντιμετωπίσει, β) τη διαχείριση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης όπως είναι τα πατίνια, που παρόλο που έχουμε κάποιες προδιαγραφές γι' αυτά, αμφιβάλλω αν τηρούνται ή αν είναι εύκολο να ελεγχθούν, και γ) η κατάσταση που επικρατεί στα νησιά, καθώς σε αυτά έχουμε ακόμα πολύ κακές συνθήκες κυκλοφορίας», επισήμανε ο κ. Κωνσταντινίδης σχετικά με τα ηλεκτρικά πατίνια.
«Τα 25 χλμ./ώρα, όπως τα ορίζει η νομοθεσία σε δρόμους που έχουν όριο ταχύτητας τα 50 χλμ./ώρα, δηλαδή μόνο στις κατοικημένες περιοχές, είναι σήμερα το πλαίσιο για τα πατίνια. Δηλαδή τα ηλεκτρικά πατίνια δεν μπορούν στην πραγματικότητα να βγουν στην Τσιμισκή ή στη Σταδίου. Πρέπει να κινούνται στη Σκουφά ή στην Ασκληπιού (σε μικρότερους δηλαδή δρόμους). Πρέπει να κινούνται σε κατοικημένες περιοχές. Όμως εδώ τίθεται ένα ερώτημα: Πώς μπορεί να ελεγχθεί αυτό το πράγμα; Που μάλλον είναι αδύνατο να ελεγχθεί. Πρέπει να δούμε με πολύ μεγάλη προσοχή το ζήτημα αυτό, γιατί θα έχουμε και άλλα θύματα από πατίνια, εφόσον δεν ελέγξουμε το ζήτημα της ταχύτητας», τόνισε ο συγκοινωνιολόγος.
Συγκεκριμένα, το δυστύχημα στην Πάρο, με θύμα έναν 26χρονο, σημειώθηκε στην περιοχή του Αμπελά, με το ηλεκτρικό πατίνι του θύματος να παρασύρεται από όχημα που οδηγούσε 60χρονος, ενώ το δυστύχημα στη Μύκονο σημειώθηκε στην επαρχιακή οδό Όρνου-Χώρας Μυκόνου, με θύμα έναν 42χρονο.
«Δεν τηρείται το ανώτατο όριο ταχύτητας στα ηλεκτρικά πατίνια»
Ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN για το θεσμικό πλαίσιο τον ηλεκτρικών πατινιών και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο από το 2021, προκειμένου να προβλεφθούν όλες οι ρυθμίσεις οι οποίες θα πρέπει να συνοδεύουν τα πατίνια. Το θεσμικό πλαίσιο κατέληξε ότι υπάρχουν δύο ειδών πατίνια: από 0-6 χλμ./ω τα οποία θα λέγαμε ότι συμπεριφέρονται όπως οι πεζοί σχεδόν και από 6-25 χλμ./ώρα, τα οποία θα λέγαμε ότι βρίσκονται κοντά στην κατηγορία του ποδηλάτου. Παρόλο που τα 25 χλμ./ω τέθηκε ως ανώτατο όριο, στην πράξη αυτό δεν ισχύει».«Όσον αφορά τα δύο περιστατικά στα νησιά (που πέθαναν δύο άνθρωποι από τροχαία με ηλεκτρικά πατίνια), πρέπει να μας προβληματίσει στα εξής: α) ότι το μεγάλο θέμα της οδικής ασφάλειας δεν το έχουμε αντιμετωπίσει, β) τη διαχείριση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης όπως είναι τα πατίνια, που παρόλο που έχουμε κάποιες προδιαγραφές γι' αυτά, αμφιβάλλω αν τηρούνται ή αν είναι εύκολο να ελεγχθούν, και γ) η κατάσταση που επικρατεί στα νησιά, καθώς σε αυτά έχουμε ακόμα πολύ κακές συνθήκες κυκλοφορίας», επισήμανε ο κ. Κωνσταντινίδης σχετικά με τα ηλεκτρικά πατίνια.