Τραγωδία στα Τέμπη: Οι πρώτες εκτιμήσεις των πραγματογνωμόνων των οικογενειών για τους νεκρούς ανά βαγόνι στο σιδηροδρομικό δυστύχημα
Οι θέσεις στα τρένα που έγιναν «παγίδες θανάτου»
Νέα στοιχεία για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου δημοσιοποίησε σήμερα η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Τεχνικών Συμβούλων Οικογενειών, κατά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης χαρτογράφησης των θανάσιμων τραυματισμών ανά βαγόνι και θέση στον συρμό.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα έως τώρα δεδομένα, σε συνδυασμό με την ενημέρωση τους για τις κρατήσεις εισιτηρίων, την αυτοψία στα συντρίμμια και τις μαρτυρίες των διασωθέντων, πέραν των 4 μηχανοδηγών, τα θύματα στο βαγόνι Α1 της εμπορικής αμαξοστοιχίας ήταν 15, στο βαγόνι του Κυλικείου 27, στο Β2 βαγόνι 9 και στο Β3 βαγόνι 2. Σύμφωνα με τις αναφορές τους, στο βαγόνι Α1 της Α' θέσης δεν διαπιστώθηκαν επιζώντες, ούτε και εκτιμάται ότι υπήρχε δυνατότητα επιβίωσης λόγω της σφοδρότητας της αρχικής σύγκρουσης. Από το βαγόνι του Κυλικείου (μέγιστης χωρητικότητας 42 ατόμων+2 εργαζόμενοι) έχουν εντοπιστεί 6 διασωθέντες. Στο βαγόνι Β2 (μέγιστης χωρητικότητας 66 θέσεων, χωρισμένο σε 11 κουπέ) εκτιμάται ότι υπήρξαν 9 θύματα, 7 από το εμπρός μέρος του βαγονιού και 2 από το πίσω μέρος. Επιπλέον, τουλάχιστον 4 άτομα από τις εμπρός θέσεις πετάχτηκαν έξω από το βαγόνι στη φάση του εκτροχιασμού και σώθηκαν με σοβαρά τραύματα. Τουλάχιστον 26 επιβάτες (ενδεχομένως περισσότεροι) από τα κουπέ 4 έως 10 πρόλαβαν να εγκαταλείψουν το βαγόνι εγκαίρως πριν μεταδοθεί η φωτιά σε ολόκληρο το βαγόνι.
Στο βαγόνι Β3 (μέγιστης χωρητικότητας 80 θέσεων) υπήρξαν 2 θύματα, ως συνέπεια του εκτροχιασμού και της βίαιης επαφής του Β3 με την μηχανή της αμαξοστοιχίας και με το βαγόνι Β2. Το βαγόνι Β3 δεν αντιμετώπισε κίνδυνο πυρκαγιάς, όμως κατακλύστηκε από καπνό που προκάλεσε σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα στους επιβάτες. Επόμενο ζητούμενο για τους πραγματογνώμονες Γιώργο Βλασσόπουλο, Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, Κώστα Λακαφώση, Βασίλη Παπαδόπουλο και Γιώργο Περιβολιώτη είναι «η διερεύνηση του μηχανισμού έναρξης και μετάδοσης της φωτιάς στα βαγόνια του Κυλικείου και Β2 καθώς δεν έχει εντοπιστεί ακόμα η καύσιμη ύλη η οποία προκάλεσε την αρχική ανάφλεξη και συνέβαλε στην εξέλιξη της φωτιάς».