Τραγικό τροχαίο δυστύχημα στην Καλλιθέα: Πώς έχασε τη ζωή της η 12χρονη μαθήτρια - Τα τρία κρίσιμα σημεία που θα πρέπει να διερευνηθούν
Σύμφωνα με ειδικό πραγματογνώμονα, το παιδί περνούσε πάνω ακριβώς στη διάβαση και εκτινάθηκε από μια πολλαπλάσια μάζα όπως είναι το αυτοκίνητο
Στοιχεία για τις ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το μοιραίο δυστύχημα στην Καλλιθέα, με θύμα ένα 12χρονο κορίτσι που προσπαθούσε να περάσει τον δρόμο μαζί με την αδελφή της συλλέγουν οι αξιωματικοί της τροχαίας.
Τα κρίσιμα σημεία που θα πρέπει να διερευνηθούν για τα αίτια του τροχαίου είναι τρία. Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο μηχανολόγος, μηχανικός, ειδικός πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων Π. Μαδιάς εξήγησε πως το πρώτο είναι η ταχύτητα, το δεύτερο εάν το αυτοκίνητό πέρασε με πράσινο και το τρίτο αν το παιδί περνούμε τον δρόμο πάνω από τη διάβαση.
Σύμφωνα με τον κ. Μαδιά, δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση ότι το όχημα δεν εκινείτο τουλάχιστον με την ταχύτητα του υφιστάμενου καθεστώτος σηματοδότησης στο ανώτατο επιτρεπόμενο όριο, ήτοι των 50 χιλιομέτρων την ώρα. «Εκινείτο θα έλεγα, τουλάχιστον στο διπλάσιο των 50 χιλιομέτρων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το δεύτερο είναι να εξεταστεί και να διερευνηθεί το πιο κρίσιμο σημείο εάν πράγματι περνούσε με πράσινο σηματοδότη το αυτοκίνητο και το τρίτο και πλέον το πιο χρήσιμο είναι εάν η διάβαση του παιδιού γινόταν γινόταν πάνω στη διάβαση πεζών ή σε κοντινή απόσταση από αυτή.
Ο κ. Μαδιάς ανέφερε ότι λαμβάνοντας υπόψη την τελική θέση του παιδιού, περνούσε πάνω ακριβώς στη διάβαση και εκτινάθηκε από μια πολλαπλάσια μάζα όπως είναι το αυτοκίνητο.
Επιπλέον ο ειδικός πραγματογνώμονας αναφέρθηκε στη σήμανση και τη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών στο σημείο, λέγοντας: «Όμως ένα άλλο σημείο, πάρα πολύ επικίνδυνο που διαπιστώσαμε αυτή είναι ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται από της Σπάρτης κάθετα προς τη λεωφόρο Θησέως ανοίγει το πράσινο γι’ αυτά και δεν υποψιάζεται ο οδηγός ότι ταυτόχρονα στην κάθοδο από Αθήνα προς την παραλία υπάρχει καραμπινάτο πράσινο και για τον πεζό. Τελευταία στιγμή βλέπει το παλλόμενο βέλος προς τα αριστερά. Γιατί το βέλος αυτό το κίτρινο το παλλόμενο το δείχνει την τελευταία στιγμή τον κίνδυνο και του λέει “Πρόσεχε γιατί περνάει ο πεζός” την τελευταία στιγμή το αντιλαμβάνεται αυτό. Την τελευταία στιγμή αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να μειώσουν ταχύτητα βλέποντας το παλλόμενο προς τα κάτω».
Τέλος επεσήμανε ότι κατά τη στιγμή του δυστυχήματος το φανάρι ήταν χαλασμένο όπως και τα δύο πεζοφάναρα από την μία και από την άλλη μεριά της οδού Σπάρτης με τη συμβολή της επί της λεωφόρου Θησέως.
«Χρειάστηκε μόνο δύο λεπτά για να επισκευαστούν, γιατί δεν ερχόταν ο υπεύθυνος συντήρησης να κάνει τη συντήρηση; Άρα πρέπει στη χώρα μας να θρηνούμε θύματα και μετά να επισκευάζουμε κάποια πράγματα που είναι πάρα πολύ επικίνδυνα. Αυτό είναι ντροπή», τόνισε ο ίδιος.
Τα κρίσιμα σημεία που θα πρέπει να διερευνηθούν για τα αίτια του τροχαίου είναι τρία. Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο μηχανολόγος, μηχανικός, ειδικός πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων Π. Μαδιάς εξήγησε πως το πρώτο είναι η ταχύτητα, το δεύτερο εάν το αυτοκίνητό πέρασε με πράσινο και το τρίτο αν το παιδί περνούμε τον δρόμο πάνω από τη διάβαση.
Σύμφωνα με τον κ. Μαδιά, δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση ότι το όχημα δεν εκινείτο τουλάχιστον με την ταχύτητα του υφιστάμενου καθεστώτος σηματοδότησης στο ανώτατο επιτρεπόμενο όριο, ήτοι των 50 χιλιομέτρων την ώρα. «Εκινείτο θα έλεγα, τουλάχιστον στο διπλάσιο των 50 χιλιομέτρων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το δεύτερο είναι να εξεταστεί και να διερευνηθεί το πιο κρίσιμο σημείο εάν πράγματι περνούσε με πράσινο σηματοδότη το αυτοκίνητο και το τρίτο και πλέον το πιο χρήσιμο είναι εάν η διάβαση του παιδιού γινόταν γινόταν πάνω στη διάβαση πεζών ή σε κοντινή απόσταση από αυτή.
Ο κ. Μαδιάς ανέφερε ότι λαμβάνοντας υπόψη την τελική θέση του παιδιού, περνούσε πάνω ακριβώς στη διάβαση και εκτινάθηκε από μια πολλαπλάσια μάζα όπως είναι το αυτοκίνητο.
Επιπλέον ο ειδικός πραγματογνώμονας αναφέρθηκε στη σήμανση και τη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών στο σημείο, λέγοντας: «Όμως ένα άλλο σημείο, πάρα πολύ επικίνδυνο που διαπιστώσαμε αυτή είναι ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται από της Σπάρτης κάθετα προς τη λεωφόρο Θησέως ανοίγει το πράσινο γι’ αυτά και δεν υποψιάζεται ο οδηγός ότι ταυτόχρονα στην κάθοδο από Αθήνα προς την παραλία υπάρχει καραμπινάτο πράσινο και για τον πεζό. Τελευταία στιγμή βλέπει το παλλόμενο βέλος προς τα αριστερά. Γιατί το βέλος αυτό το κίτρινο το παλλόμενο το δείχνει την τελευταία στιγμή τον κίνδυνο και του λέει “Πρόσεχε γιατί περνάει ο πεζός” την τελευταία στιγμή το αντιλαμβάνεται αυτό. Την τελευταία στιγμή αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να μειώσουν ταχύτητα βλέποντας το παλλόμενο προς τα κάτω».
Τέλος επεσήμανε ότι κατά τη στιγμή του δυστυχήματος το φανάρι ήταν χαλασμένο όπως και τα δύο πεζοφάναρα από την μία και από την άλλη μεριά της οδού Σπάρτης με τη συμβολή της επί της λεωφόρου Θησέως.
«Χρειάστηκε μόνο δύο λεπτά για να επισκευαστούν, γιατί δεν ερχόταν ο υπεύθυνος συντήρησης να κάνει τη συντήρηση; Άρα πρέπει στη χώρα μας να θρηνούμε θύματα και μετά να επισκευάζουμε κάποια πράγματα που είναι πάρα πολύ επικίνδυνα. Αυτό είναι ντροπή», τόνισε ο ίδιος.