Κυβέρνηση: Ρίξτε τις τιμές, έχετε 30% περιθώριο - Οι προτάσεις των ακτοπλόων την Πέμπτη, τι έγινε στη σύσκεψη
Τι φέρεται να ζήτησε η κυβέρνηση και τι λένε μέχρι τώρα οι ακτοπλόοι για τις τιμές «φωτιά»
Περίπου 1,5 ώρα διήρκεσε η σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με τους ακτοπλόους προκειμένου να βρεθεί λύση στο θέμα των πολύ υψηλών τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ κυβερνητικών στελεχών υπό τον υπουργό Επικρατείας, Άκη Σκέρτσο, και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρο Πασχάλη, προκειμένου να σχηματίσουν ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος και να προχωρήσουν σε κινήσεις τα αμέσως επόμενα 24ωρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «παρών» έδωσε και ο Μάριος Ηλιόπουλος.
Η κυβέρνηση φέρεται να ζήτησε από τους ακτοπλόους να προχωρήσουν σε άμεσα μέτρα προκειμένου να πέσουν οι τιμές οι οποίες στις περισσότερες των περιπτώσεων καθιστούν απαγορευτικό το ταξίδι στις Κυκλάδες και στα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου. Το κυβερνητικό στρατόπεδο προσήλθε δε στη συνάντηση με βασική αρχή την ανάγκη μείωσης των τιμών, καθώς κατά πληροφορίες οι ακτοπλόοι φαίνεται πως έχουν περιθώρια προς τα κάτω έως και 30%. Η κυβέρνηση απαίτησε τις προτάσεις τους την Πέμπτη, 13 Ιουλίου, κάτι που αναμένεται να γίνει.
Στη σύσκεψη, όπως αναφέρουν πληροφορίες, έγινε μια εποικοδομητική συζήτηση, παρουσιάστηκαν δεδομένα και αριθμοί. Τα κυβερνητικά στελέχη, σεβόμενα την επιχειρηματική αυτονομία και τα ιδιαιτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς, ζήτησαν οι ακτοπλόοι να εξαντλήσουν τις δυνατότητες που έχουν για καλύτερες τιμές στα βασικά δρομολόγια «κορμού», λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες της μέσης ελληνικής οικογένειας.
Από κυβερνητικής πλευράς ετέθη το ζήτημα ότι, παρά τη σημαντική υποχώρηση στις τιμές των καυσίμων, εκείνες των εισιτηρίων παραμένουν αμετάβλητες, αν και το περιθώριο πτώσης είναι ευρύ.
Επί της αρχής οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων ανταποκρίθηκαν και υποσχέθηκαν να επανέλθουν μέσα στην εβδομάδα, την Πέμπτη δηλαδή, με συγκεκριμένες προτάσεις για πιο ανταγωνιστικά πακέτα εκπτώσεων προς συγκεκριμένες ομάδες επιβατών και συγκεκριμένα δρομολόγια υψηλής ζήτησης.
Νωρίτερα είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ κυβερνητικών στελεχών στο Μέγαρο Μαξίμου προκειμένου να τεθεί επι τάπητος ο βηματισμός της κυβέρνησης και να διασαφηνιστεί ποια είναι τα αιτήματα και τα περιθώρια κινήσεων από πλευράς της πολιτείας. Σε αυτήν συμμετείχαν εκτός από τους τρεις στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού, υπουργούς Επικρατείας Άκη Σκέρτσο, Σταύρο Παπασταύρου και Γιάννη Μπρατάκο, οι καθ' ύλην αρμόδιοι υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, και Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, καθώς και υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς που σχετίζονται με το αντικείμενο. Η σύσκεψη διήρκεσε περίπου μία ώρα και από πλευράς του ο κ. Βαρβιτσιώτης εξήγησε στους παρευρισκόμενους το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η ακτοπλοΐα.
Από την άλλη πλευρά, οι ακτοπλόοι σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες επιχείρησαν να δικαιολογήσουν την πολιτική της μη μείωσης των ακριβών τιμών των εισιτηρίων. Ήδη έχουν αρχίσει να επικοινωνούν τις θέσεις τους μέσω των ΜΜΕ στη λογική του «ναι μεν αλλά». Όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές της αγοράς οι τιμές δεν μειώνονται γιατί το μισθολογικό κόστος είναι αυξημένο κατά 8%, υπάρχει ανατίμηση κατά 18% στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών αλλά και στα και τα αυξημένα ασφάλιστρα κατά 29%, ενώ έχουν ανέβει και τα επιτόκια.
Ο παραδοσιακός καλοκαιρινός τρόπος διακοπών σε νησί για την ελληνική οικογένεια έχει αρχίσει και γίνεται πολυτέλεια, καθώς τα έξοδα είναι δυσβάσταχτα. Πολλοί δε ψάχνουν προσφορές ακόμα από αεροπορικές εταιρείες για να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.
Η τιμή του χαμηλού σε περιεκτικότητα θείου καυσίμου Very Low Sulphur Fuel Oil (VLSFO) που καίνε τα συμβατικά πλοία από 1.100 ευρώ/τόνο το 2022 έπεσε στα 600 ευρώ το 2023 (μείωση 45,5%), ενώ το marine gas oil που καίνε τα ταχύπλοα από 1.200 ευρώ/τόνο έπεσε στα 700 ευρώ φέτος, με ποσοστό μείωσης 41,6%, ωστόσο ο καταναλωτής καλείται να πληρώνει τα ίδια ναύλα με αυτά που πλήρωνε στο peak της ενεργειακής κρίσης.
Οι πίνακες που δημοσιεύτηκαν αποκαλύπτουν σε όλη την έκτασή την κατάσταση.
Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ κυβερνητικών στελεχών υπό τον υπουργό Επικρατείας, Άκη Σκέρτσο, και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρο Πασχάλη, προκειμένου να σχηματίσουν ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος και να προχωρήσουν σε κινήσεις τα αμέσως επόμενα 24ωρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «παρών» έδωσε και ο Μάριος Ηλιόπουλος.
Η κυβέρνηση φέρεται να ζήτησε από τους ακτοπλόους να προχωρήσουν σε άμεσα μέτρα προκειμένου να πέσουν οι τιμές οι οποίες στις περισσότερες των περιπτώσεων καθιστούν απαγορευτικό το ταξίδι στις Κυκλάδες και στα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου. Το κυβερνητικό στρατόπεδο προσήλθε δε στη συνάντηση με βασική αρχή την ανάγκη μείωσης των τιμών, καθώς κατά πληροφορίες οι ακτοπλόοι φαίνεται πως έχουν περιθώρια προς τα κάτω έως και 30%. Η κυβέρνηση απαίτησε τις προτάσεις τους την Πέμπτη, 13 Ιουλίου, κάτι που αναμένεται να γίνει.
Στη σύσκεψη, όπως αναφέρουν πληροφορίες, έγινε μια εποικοδομητική συζήτηση, παρουσιάστηκαν δεδομένα και αριθμοί. Τα κυβερνητικά στελέχη, σεβόμενα την επιχειρηματική αυτονομία και τα ιδιαιτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς, ζήτησαν οι ακτοπλόοι να εξαντλήσουν τις δυνατότητες που έχουν για καλύτερες τιμές στα βασικά δρομολόγια «κορμού», λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες της μέσης ελληνικής οικογένειας.
Από κυβερνητικής πλευράς ετέθη το ζήτημα ότι, παρά τη σημαντική υποχώρηση στις τιμές των καυσίμων, εκείνες των εισιτηρίων παραμένουν αμετάβλητες, αν και το περιθώριο πτώσης είναι ευρύ.
Επί της αρχής οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων ανταποκρίθηκαν και υποσχέθηκαν να επανέλθουν μέσα στην εβδομάδα, την Πέμπτη δηλαδή, με συγκεκριμένες προτάσεις για πιο ανταγωνιστικά πακέτα εκπτώσεων προς συγκεκριμένες ομάδες επιβατών και συγκεκριμένα δρομολόγια υψηλής ζήτησης.
Νωρίτερα είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ κυβερνητικών στελεχών στο Μέγαρο Μαξίμου προκειμένου να τεθεί επι τάπητος ο βηματισμός της κυβέρνησης και να διασαφηνιστεί ποια είναι τα αιτήματα και τα περιθώρια κινήσεων από πλευράς της πολιτείας. Σε αυτήν συμμετείχαν εκτός από τους τρεις στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού, υπουργούς Επικρατείας Άκη Σκέρτσο, Σταύρο Παπασταύρου και Γιάννη Μπρατάκο, οι καθ' ύλην αρμόδιοι υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, και Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, καθώς και υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς που σχετίζονται με το αντικείμενο. Η σύσκεψη διήρκεσε περίπου μία ώρα και από πλευράς του ο κ. Βαρβιτσιώτης εξήγησε στους παρευρισκόμενους το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η ακτοπλοΐα.
Από την άλλη πλευρά, οι ακτοπλόοι σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες επιχείρησαν να δικαιολογήσουν την πολιτική της μη μείωσης των ακριβών τιμών των εισιτηρίων. Ήδη έχουν αρχίσει να επικοινωνούν τις θέσεις τους μέσω των ΜΜΕ στη λογική του «ναι μεν αλλά». Όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές της αγοράς οι τιμές δεν μειώνονται γιατί το μισθολογικό κόστος είναι αυξημένο κατά 8%, υπάρχει ανατίμηση κατά 18% στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών αλλά και στα και τα αυξημένα ασφάλιστρα κατά 29%, ενώ έχουν ανέβει και τα επιτόκια.
Τρελές τιμές για τις Κυκλάδες
Υπενθυμίζεται πως αν και το κόστος των καυσίμων έχει μειωθεί φέτος έως και 45,5% σε σύγκριση με πέρυσι, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων παραμένουν ίδιες με τις περυσινές -είχαν αυξηθεί κατά 34% ανά μέσο όρο.Ο παραδοσιακός καλοκαιρινός τρόπος διακοπών σε νησί για την ελληνική οικογένεια έχει αρχίσει και γίνεται πολυτέλεια, καθώς τα έξοδα είναι δυσβάσταχτα. Πολλοί δε ψάχνουν προσφορές ακόμα από αεροπορικές εταιρείες για να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.
Η τιμή του χαμηλού σε περιεκτικότητα θείου καυσίμου Very Low Sulphur Fuel Oil (VLSFO) που καίνε τα συμβατικά πλοία από 1.100 ευρώ/τόνο το 2022 έπεσε στα 600 ευρώ το 2023 (μείωση 45,5%), ενώ το marine gas oil που καίνε τα ταχύπλοα από 1.200 ευρώ/τόνο έπεσε στα 700 ευρώ φέτος, με ποσοστό μείωσης 41,6%, ωστόσο ο καταναλωτής καλείται να πληρώνει τα ίδια ναύλα με αυτά που πλήρωνε στο peak της ενεργειακής κρίσης.
Οι πίνακες που δημοσιεύτηκαν αποκαλύπτουν σε όλη την έκτασή την κατάσταση.