Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Όταν η μοίρα είχε ξαναπαίξει τραγικό παιχνίδι σε μάχη κατάσβεσης - Δύο τραγωδίες στην ίδια περιοχή, τις ίδιες μέρες
Τραγική ειρωνεία για δύο Canadair, με διαφορά 16 ετών
Μνήμες μιας άλλης τραγωδίας, που σημειώθηκε λίγα χιλιόμετρα από την Κάρυστο και συγκεκριμένα στα Στύρα Ευβοίας, στις 23 Ιουλίου 2007, μια χρονιά που σημάδεψε την Ελλάδα με τις φονικές πυρκαγιές στην Ηλεία, έφερε η συντριβή του Καναντέρ στην Κάρυστο της Εύβοιας την Τρίτη 25 Ιουλίου, με πλήρωμα δύο χειριστές, που εντοπίστηκαν νεκροί.
Μία ημέρα αργότερα, στις 24 Ιουλίου 2007, ανασύρθηκαν νεκροί ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους, που συνετρίβη ενώ πραγματοποιούσε ρίψεις νερού για την κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς στα Στύρα Ευβοίας.
Οι δύο πιλότοι ανήκαν στη Μοίρα 383 της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Στάθμευαν στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας για να συνδράμουν στη δασοπυρόσβεση στη νότια Ελλάδα.
Το αεροσκάφος τύπου CL-415 κατέπεσε στις 15:46 της Δευτέρας 23 Ιουλίου 2007.
Οι πληροφορίες της εποχής έκαναν λόγο για χαμηλή πτήση του μοιραίου Καναντέρ, το οποίο έκανε τη ρίψη νερού και, στη συνέχεια, ο πιλότος προσπάθησε να του δώσει ύψος, όμως το αεροσκάφος έπεσε πάνω σε ορεινό όγκο, με αποτέλεσμα να συντριβεί.
Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ' αριθμόν 2055, με ημερομηνία κατασκευής το 2001. Έφθασε στην Ελλάδα στις 15 Μαρτίου 2004 και είχε συμπληρώσει περίπου 1.400 ώρες πτήσεως. Ήταν το δέκατο και τελευταίο αεροσκάφος CL-415 που παρελήφθη από την Πολεμική Αεροπορία.
Η φωτιά μαινόταν στην περιοχή, κατακαίοντας πουρνάρια και ελιές, ενώ οι κάτοικοι ορισμένων οικισμών ειδοποιήθηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, καθώς η φωτιά είχε φτάσει στις αυλές τους.
Στο έργο της κατάσβεσης έπαιρναν μέρος πέντε πυροσβεστικά αεροπλάνα, δύο ελικόπτερα και ισχυρές επίγειες δυνάμεις.
Μία ημέρα αργότερα, στις 24 Ιουλίου 2007, ανασύρθηκαν νεκροί ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους, που συνετρίβη ενώ πραγματοποιούσε ρίψεις νερού για την κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς στα Στύρα Ευβοίας.
Οι δύο πιλότοι ανήκαν στη Μοίρα 383 της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Στάθμευαν στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας για να συνδράμουν στη δασοπυρόσβεση στη νότια Ελλάδα.
Το αεροσκάφος τύπου CL-415 κατέπεσε στις 15:46 της Δευτέρας 23 Ιουλίου 2007.
Οι δύο πιλότοι που έχασαν τη ζωή τους
Νεκροί ανασύρθηκαν ο σμηναγός Δ. Στοϊλίδης, 34 ετών, παντρεμένος και πατέρας δίδυμων αγοριών, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.415, εκ των οποίων οι 970 ώρες στο CL-415, καθώς και ο υποσμηναγός Ι. Χατζούδης, 27 ετών, με σύνολο ωρών πτήσεως 784, εκ των οποίων οι 146 στο CL-415.Οι πληροφορίες της εποχής έκαναν λόγο για χαμηλή πτήση του μοιραίου Καναντέρ, το οποίο έκανε τη ρίψη νερού και, στη συνέχεια, ο πιλότος προσπάθησε να του δώσει ύψος, όμως το αεροσκάφος έπεσε πάνω σε ορεινό όγκο, με αποτέλεσμα να συντριβεί.
Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ' αριθμόν 2055, με ημερομηνία κατασκευής το 2001. Έφθασε στην Ελλάδα στις 15 Μαρτίου 2004 και είχε συμπληρώσει περίπου 1.400 ώρες πτήσεως. Ήταν το δέκατο και τελευταίο αεροσκάφος CL-415 που παρελήφθη από την Πολεμική Αεροπορία.
Η φωτιά μαινόταν στην περιοχή, κατακαίοντας πουρνάρια και ελιές, ενώ οι κάτοικοι ορισμένων οικισμών ειδοποιήθηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, καθώς η φωτιά είχε φτάσει στις αυλές τους.
Στο έργο της κατάσβεσης έπαιρναν μέρος πέντε πυροσβεστικά αεροπλάνα, δύο ελικόπτερα και ισχυρές επίγειες δυνάμεις.