Πτώση Canadair στην Κάρυστο: «Δεν είδε τα δένδρα λόγω του πυκνού καπνού», λέει ο πατέρας του πιλότου του δεύτερου πυροσβεστικού αεροσκάφους
«Οι καπνοί από τη φωτιά πήγαιναν προς το μέρος τους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δουν πίσω από τη φωτιά τα δέντρα», δήλωσε ο Μάμας Κρασσάς
Τα αίτια της χθεσινής τραγωδίας στην Κάρυστο με τη συντριβή του μοιραίου πυροσβεστικού Canadair και τον τραγικό θάνατο των δυο πιλότων, του σμηναγού Χρήστου Μουλά και του ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη, αναζητούν οι ειδικοί.
Ο ταξίαρχος εν αποστρατεία Μάμας Κρασσάς, ο γιος του οποίου ήταν ο κυβερνήτης του δεύτερου πυροσβεστικού που επιχειρούσε στο σημείο στην Κάρυστο, αναφέρθηκε στο τι του είπε το παιδί του για τις συνθήκες που επικρατούσαν στο σημείο και εξήγησε τι πιθανότατα έφταιξε και το μοιραίο Canadair χτύπησε σε δένδρο με το δεξιό φτερό του, αποκολλήθηκε ο πλωτήρας του και έκανε βουτιά θανάτου.
Mιλώντας στο Open, ο κ. Κρασσάς είπε ότι ο γιος του τού είχε πει ότι ο καπνός από τη φωτιά ήταν πυκνός και δεν φαινόταν τι υπάρχει πίσω απ’ αυτόν και εκτίμησε ότι ο κυβερνήτης του μοιραίου Canadair που συνετρίβη στην Κάρυστο δεν είδε τα δένδρα που ήταν πίσω από το πυκνό πέπλο.
Όπως ανέφερε ο πατέρας του πολίτου του δεύτερου πυροσβεστικού που επιχειρούσε στην Κάρυστο που έπεσε το Canadair: «O χειριστής κατά πάσα πιθανότητα δεν είδε τι υπήρχε πίσω από τον καπνό. Αυτό μου το επιβεβαίωσε και ο γιος μου, ο οποίος μου είπε ότι “ούτε εγώ καθώς έπεφτα είδα το δέντρο πίσω από τη φωτιά”. Είχαν σβήσει μισό βουνό, όπως μου είπε ο γιος μου, που κινδύνευε να πάει σε ένα χωριό και τους έστειλαν εκεί. Αυτή ήταν η τελευταία ρίψη και θα έφευγαν μετά για επιστροφή».
Παράλληλα ο ταξίαρχος εν αποστρατεία έκανε αναφορά στις συνθήκες που επικρατούν σε αυτές τις περιπτώσεις: «Οι χειριστές προσπάθησαν να κατέβουν χαμηλά για να είναι αποτελεσματικοί στη φωτιά, να τη σβήσουν. Πάντα κατεβαίνουν με αντίθετη ροή ανέμων για να υπάρχει στήριξη στο αεροπλάνο».
Ο ταξίαρχος ε.α. μίλησε και για τη συντήρηση των Canadair και τόνισε πως όσο παλιά κι αν είναι πετάνε χωρίς πρόβλημα αν έχουν συντηρηθεί κανονικά, εκτός κι αν το πρόβλημα παρουσιαστεί εν ώρα πτήσης.
«Όσο παλιό κι αν είναι ένα αεροπλάνο, όταν είναι ελεγμένο, όταν είναι συντηρημένο, πετάει και αποδίδει όπως ακριβώς όταν είναι καινούργιο. Το πρόβλημά τους είναι πως κατά τη χρήση τους παρουσιάζουν συχνά βλάβες, όπως ένα αυτοκίνητο», κατέληξε ο Μάμας Κρασσάς.
Ο ταξίαρχος εν αποστρατεία Μάμας Κρασσάς, ο γιος του οποίου ήταν ο κυβερνήτης του δεύτερου πυροσβεστικού που επιχειρούσε στο σημείο στην Κάρυστο, αναφέρθηκε στο τι του είπε το παιδί του για τις συνθήκες που επικρατούσαν στο σημείο και εξήγησε τι πιθανότατα έφταιξε και το μοιραίο Canadair χτύπησε σε δένδρο με το δεξιό φτερό του, αποκολλήθηκε ο πλωτήρας του και έκανε βουτιά θανάτου.
Mιλώντας στο Open, ο κ. Κρασσάς είπε ότι ο γιος του τού είχε πει ότι ο καπνός από τη φωτιά ήταν πυκνός και δεν φαινόταν τι υπάρχει πίσω απ’ αυτόν και εκτίμησε ότι ο κυβερνήτης του μοιραίου Canadair που συνετρίβη στην Κάρυστο δεν είδε τα δένδρα που ήταν πίσω από το πυκνό πέπλο.
Όπως ανέφερε ο πατέρας του πολίτου του δεύτερου πυροσβεστικού που επιχειρούσε στην Κάρυστο που έπεσε το Canadair: «O χειριστής κατά πάσα πιθανότητα δεν είδε τι υπήρχε πίσω από τον καπνό. Αυτό μου το επιβεβαίωσε και ο γιος μου, ο οποίος μου είπε ότι “ούτε εγώ καθώς έπεφτα είδα το δέντρο πίσω από τη φωτιά”. Είχαν σβήσει μισό βουνό, όπως μου είπε ο γιος μου, που κινδύνευε να πάει σε ένα χωριό και τους έστειλαν εκεί. Αυτή ήταν η τελευταία ρίψη και θα έφευγαν μετά για επιστροφή».
Παράλληλα ο ταξίαρχος εν αποστρατεία έκανε αναφορά στις συνθήκες που επικρατούν σε αυτές τις περιπτώσεις: «Οι χειριστές προσπάθησαν να κατέβουν χαμηλά για να είναι αποτελεσματικοί στη φωτιά, να τη σβήσουν. Πάντα κατεβαίνουν με αντίθετη ροή ανέμων για να υπάρχει στήριξη στο αεροπλάνο».
«Δεν μπορούσαν να σωθούν»
Στη συνέχεια ο κ. Κρασσάς ανέλυσε το τι έγινε με το μοιραίο Canadair: «Οι καπνοί από τη φωτιά πήγαιναν προς το μέρος τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δουν πίσω από τη φωτιά τα δέντρα. Στην απαγκίστρωση, στη δεξιά στροφή, βρήκε το ακρυπτερύγιο του δεξιού φτερού του αεροσκάφους στα δέντρα, αποκολλήθηκε ο πλωτήρας και απ' ό,τι φαίνεται χτύπησε τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε».«Καταστράφηκαν τα πηδάλια»
Ο Μάμας Κρασσάς τόνισε ότι από τη στιγμή που έγινε η σύγκρουση δεν υπήρχε καμία πιθανότητα σωτηρίας. «Δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα (για να σωθούν). Είναι ανεξέλεγκτο το αεροπλάνο, κάνει ό,τι θέλει αυτό, δεν υπακούει στις εντολές του χειριστή, καθώς δεν υπάρχουν πηδάλια για να το οδηγήσεις. Εάν έφευγε μόνο αυτό το κομμάτι (που φαίνεται στο βίντεο), το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει κανονικά, δεν υπάρχει πρόβλημα, πλην όμως το γεγονός πως φαίνεται ότι όπως αποκολλήθηκε από το φτερό χτύπησε πίσω στην άκρη του φτερού που είναι τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε. Αυτό είναι δική μου προσωπική εκτίμηση».Ο ταξίαρχος ε.α. μίλησε και για τη συντήρηση των Canadair και τόνισε πως όσο παλιά κι αν είναι πετάνε χωρίς πρόβλημα αν έχουν συντηρηθεί κανονικά, εκτός κι αν το πρόβλημα παρουσιαστεί εν ώρα πτήσης.
«Όσο παλιό κι αν είναι ένα αεροπλάνο, όταν είναι ελεγμένο, όταν είναι συντηρημένο, πετάει και αποδίδει όπως ακριβώς όταν είναι καινούργιο. Το πρόβλημά τους είναι πως κατά τη χρήση τους παρουσιάζουν συχνά βλάβες, όπως ένα αυτοκίνητο», κατέληξε ο Μάμας Κρασσάς.