Λαϊκή αγορά στο Facebook χωρίς μεσάζοντες - Με προϊόντα 50% φθηνότερα, όπως μέλι, όσπρια, φασόλια και φακές
Tον τελευταίο χρόνο 100.000 άτομα απ' όλη την Ελλάδα έγιναν μέλη της σελίδας
Ψώνια για το σπίτι από το Facebook κάνουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι τους τελευταίους μήνες στη Θεσσαλονίκη και όχι μόνο, σε μια διαδικτυακή λαϊκή αγορά που έχει στηθεί σε ιστοσελίδα.
Ο ιδρυτής της σελίδας και παραγωγός εσπεριδοειδών από την Άρτα υποστηρίζει ότι οι τιμές είναι πολύ καλύτερες και πως οι αγορές συμφέρουν, διότι δεν υπάρχουν μεσάζοντες που πρέπει να βγάλουν το δικό τους κέρδος. Όπως τονίζει, ο πελάτης έρχεται σε απευθείας συνεννόηση με τον παραγωγό, προκειμένου να εξασφαλίσει τα είδη που χρειάζεται.
Οι καταναλωτές ψάχνουν εναλλακτικές λύσεις για να επιβιώσουν από τις τσουχτερές τιμές των βασικών αγαθών, ενώ οι παραγωγοί προσπαθούν να βγάλουν τα προς το ζην, καθώς τα προϊόντα που φεύγουν από το χωράφι καταλήγουν να πωλούνται σε εξαπλάσια τιμή στο ράφι.
Επιδιώκοντας -ο καθένας από την πλευρά του- καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής και κέρδους, πολλοί γίνονται μέλη σε σελίδες στο Facebook που φέρνουν σε άμεση επαφή παραγωγό με καταναλωτή χωρίς διαμεσολαβητές, σαν μια online λαϊκή αγορά.
Χαρακτηριστικό είναι ότι τον τελευταίο χρόνο 100.000 άτομα απ' όλη την Ελλάδα έγιναν μέλη της σελίδας «Καινοτόμοι Έλληνες Παραγωγοί και Καταναλωτές» στο Facebook, που ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2021 και σήμερα αριθμεί περισσότερα από 300.000 μέλη.Tιμές έως και 50% πιο κάτω απ’ ό,τι στην ελεύθερη αγορά
Ο ιδρυτής της σελίδας και παραγωγός εσπεριδοειδών από την Άρτα Θεόδωρος Σιαμαντάς δηλώνει ότι «τον τελευταίο χρόνο με τις ανατιμήσεις ήρθε μεγάλο κύμα νέων μελών στην ομάδα, καθώς μπορούν να βρουν ποιοτικά προϊόντα ντελικατέσεν, με τιμές έως και 50% πιο κάτω απ’ ό,τι στην ελεύθερη αγορά».
Σύμφωνα με τον κ. Σιαμαντά, στη σελίδα δεν υπάρχουν διαμεσολαβητές, επομένως η τιμή είναι φθηνότερη για τον καταναλωτή, ενώ το κέρδος μεγαλύτερο για τον παραγωγό. «Στην αγορά οι τιμές ανεβαίνουν από τους μεσάζοντες. Στη σελίδα το προϊόν φτάνει απευθείας σε αυτόν που το αγοράζει. Επομένως, ο πελάτης αγοράζει 30-50% πιο φθηνά, ενώ ο παραγωγός πουλάει 50% πιο ακριβά από την τιμή που δίνει στον μεσάζοντα», αναφέρει και προσθέτει πως όλα τα προϊόντα στη σελίδα είναι ελληνικά, στηρίζοντας την εγχώρια οικονομία.
«Οι παραγωγοί καλλιεργούν όλοι στην Ελλάδα, δεν υπάρχει εισαγωγή και εμπόριο από πουθενά». Το ελαιόλαδο, το κυριότερο στοιχείο της ελληνικής κουζίνας, του οποίου η τιμή έχει διπλασιαστεί σε σχέση με το 2022, είναι ένα από τα προϊόντα που ξεπουλάνε στη σελίδα, αναφέρει ο κ. Σιαμαντάς.
«Η γραμμή που ακολουθούμε είναι να διατηρούνται χαμηλές οι τιμές. Ειδικά το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο ξεπουλάει συνεχώς, καθώς παραγωγοί στη σελίδα το πωλούν σε χαμηλότερη τιμή απ' ό,τι στην ελεύθερη αγορά αυτή τη στιγμή», εξηγεί και προσθέτει πως κάθε εποχή τα κορυφαία προϊόντα στις προτιμήσεις του καταναλωτή είναι τα εποχιακά. «Αυτή την περίοδο πουλάνε επίσης πολύ το μέλι, τα όσπρια, τα φασόλια και οι φακές», σημειώνει.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Ontime