Συγκλονισμένη είναι η χώρα με τη δολοφονία του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη, ο οποίος επιβιβάστηκε τελευταία στιγμή στο πλοίο Blue Horizon και μέλη του πληρώματος τον έσπρωξαν από τον καταπέλτη, με αποτέλεσμα να πέσει στη θάλασσα και να πνιγεί.

Όπως έχει αποτυπωθεί από πολλά βίντεο στα social media, τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη έσπρωξε, δύο μάλιστα φορές, ο ύπαρχος του πλοίου. Τη δεύτερη ο Αντώνης κατέληξε στη θάλασσα, όπου και βρήκε τραγικό θάνατο.

Ακόμα πάντως και ύστερα από αυτήν την εγκληματική πράξη του υπάρχου να τον σπρώξει, όταν πλέον ο Αντώνης είχε βρεθεί στη θάλασσα, δεν τηρήθηκε ούτε ένας κανόνας του ναυτικού δικαίου. Έγιναν τρομακτικές παραλείψεις, κυριάρχησαν η αδιαφορία και τα λάθη από πλευράς του καπετάνιου αλλά και του πληρώματος του Blue Horizon, καθώς ουδείς κίνησε τις προβλεπόμενες διαδικασίες για τη διάσωση του 36χρονου.

Με σκυμμένα τα κεφάλια οι συλληφθέντες

Το Σάββατο θα απολογηθούν οι τέσσερις συλληφθέντες για τη δολοφονία του 36χρονου Αντώνη στο πλοίο Blue Horizon το βράδυ της Τρίτης, καθώς ζήτησαν και πήραν προθεσμία, μετά την άσκηση των ποινικών διώξεων σε βαθμό κακουργήματος.

Στον ύπαρχο ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο - που είναι κακούργημα. Αντιμέτωπος με κακούργημα είναι και ο καπετάνιος του πλοίου για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Στα δύο άλλα μέλη του πληρώματος, η ποινική δίωξη αφορά σε συνέργεια σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο.

Σημειώνεται πως ο καπετάνιος διώκεται με βάση τις νέες διατάξεις που ψηφίστηκαν μετά την τραγωδία των Τεμπών για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, που επίσης είναι κακούργημα, ενώ οι ποινές που προβλέπονται για τα αδικήματα αυτά είναι μέχρι ισόβια.

Ο καπετάνιος και τρία μέλη του πληρώματος συνελήφθησαν με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από κοινού, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας διέταξε ένορκη διοικητική εξέταση για τις ενέργειες του Λιμεναρχείου Πειραιά.

Τα τέσσερα μέλη του πληρώματος του πλοίου Blue Horizon οδηγήθηκαν χθες στον εισαγγελέα με σκυμμένα κεφάλια. Οταν προσήλθαν στον εισαγγελέα οι 4, συγκεντρωμένοι τους φώναζαν «γιατί τον πνίξατε, ρε;».

Οι ευθύνες και τα ερωτήματα

Τα ερωτήματα που προκύπτουν για τις ευθύνες της τραγωδίας είναι αμείλικτα. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Διεθνή Κανόνα για τις διαδικασίες του απόπλου, φέρουν σοβαρές ευθύνες οι λιμενικές Αρχές αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες που επιτρέπουν το λύσιμο των κάβων και την αναχώρηση του πλοίου με τον καταπέλτη ανεβασμένο. Αυτό υπονομεύει την ίδια την ασφάλεια και θέτει σε κίνδυνο επιβάτες που επιχειρούν να ανέλθουν στο πλοίο την τελευταία στιγμή.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος, είπε χαρακτηριστικά: «Αυτό που συνηθίζεται κατά τη διάρκεια της αναχώρησης είναι να παρίσταται και να εποπτεύει εκπρόσωπος του Λιμενικού Σώματος έτσι ώστε να αποσοβούνται τέτοια περιστατικά».

Στο επίμαχο βίντεο, όπου δύο άνδρες του πληρώματος σπρώχνουν τον 36χρονο στη θάλασσα, δεν φαίνεται να υπάρχει λιμενικός, όπως όφειλε, μέχρι να απομακρυνθεί το πλοίο από το λιμάνι. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Λιμενικό που επικαλείται η ΕΡΤ, στο περιστατικό ήταν παρών στέλεχος, αλλά όχι μπροστά στον καταπέλτη, καθώς είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία φόρτωσης επιβατών και οχημάτων. 

Ο καπετάνιος συνέχισε το ταξίδι σαν να μη συνέβη τίποτα

Ερωτήματα και για τον καπετάνιο, ο οποίος αποφάσισε να αναχωρήσει ενώ εκείνη την ώρα υπήρχε άνθρωπος στη θάλασσα. Ο καπετάνιος παρακολουθεί ακριβώς τι συμβαίνει μέσα από τις οθόνες που υπάρχουν στη γέφυρα.

Επίσης, εκείνη την ώρα για τον απόπλου υπάρχει αξιωματικός γέφυρας που βλέπει όσα γίνονται στο κατάστρωμα.  

Ο Διεθνής Κανόνας προβλέπει ότι ο καπετάνιος οφείλει να ενημερωθεί άμεσα πως υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και να δώσει εντολή να σταματήσουν οι προπέλες. Σύμφωνα με τον κανόνα, όταν υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα υπό οποιαδήποτε συνθήκη, το πλοίο μένει εκεί μέχρι να εντοπιστεί ο ναυαγός και πρέπει να προβεί σε όλες τις απαραίτητες κινήσεις διάσωσης, όπως να πετάξει «κουλούρες» στη θάλασσα και δεν φεύγει αν δεν δοθεί εντολή.

Ποιος ειδοποίησε τον εισαγγελέα

Αναπάντητο παραμένει και το ποιος ειδοποίησε τον εισαγγελέα ώστε να παρέμβει για να επιστρέψει το πλοίο στο λιμάνι. Ήταν το Λιμενικό, οι επιβάτες ή τα ΜΜΕ;