Παπαγγελής στα Παραπολιτικά 90,1 για τραγωδία στον Πειραιά: Αποκλείεται να μην ήξερε ο καπετάνιος ότι υπήρχε άνθρωπος στη θάλασσα
«Αποκλείεται να μην το ήξερε, διότι έχει το μόνιτορ στη γέφυρα και βλέπει τα πάντα. Απλώς δεν έγινε καλή συνεννόηση μεταξύ καπετάνιου και υπάρχου», επισήμανε ο πρώην πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού
Ο πρώην πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού Ιωάννης Παπαγγελής μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί», με τους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή.
Με αφορμή το τραγικό περιστατικό του πνιγμού του 36χρονου Αντώνη στον Πειραιά, ανέφερε: «Ο πλοίαρχος φέρει την ευθύνη για κάποια πράγματα, συγκεκριμένα άφησε κάτω τη ράμπα, μόλησε το πλοίο, ενώ οι διεθνείς κανονισμοί λένε ότι πρέπει να πάρεις πρώτα τη ράμπα πάνω και μετά να αμολήσει.
Το δεύτερο λάθος ήταν η κακή συνεννόηση με τον ύπαρχο που λένε ότι ο ύπαρχος ήταν αυτός που έσπρωξε τον συγχωρεμένο, δεν συνεννοήθηκε καλά, παρόλο ότι στη γέφυρα έχει μόνιτορ και έβλεπε ο πλοίαρχος όλες τις κινήσεις που γινόντουσαν πάνω στη ράμπα.
Τρίτον, ενώ ο ύπαρχος προσπαθούσε να κάνει τι ήθελε να κάνει με τον 36χρονο, αν προσέξατε το πλοίο έκανε μπροστά συνέχεια, δεν έκανε κίνηση ο πλοίαρχος αλλά με τη δίνη που είχε βάλει ήδη τις μηχανές μπροστά πήγαινε μπροστά και αποτέλεσμα αυτού ήταν αυτό που έγινε».
Για την ανακοίνωση του πλοιάρχου προς τους επιβάτες για την καθυστέρηση στην αναχώρηση, ανέφερε: «Είναι επιεικώς απαράδεκτοι, με την ανακοίνωση που βγάλανε πήγαν να κοροϊδέψουν όλο τον κόσμο».
Ερωτηθείς ποια θα έπρεπε να είναι η σωστή αντίδραση του υπάρχου, επισήμανε: «Ο άνθρωπος ήταν ήδη μέσα στη ράμπα 3-4 μέτρα, θα έπρεπε να τον τραβήξει μέσα για να συνεχίσει να κλείσει η ράμπα, εφόσον τη ράμπα την είχαν ανοιχτή και δεν είχε κάβους το πλοίο. Βέβαια, όταν έπεσε ο άνθρωπος στη θάλασσα θα έπρεπε αυτόματα να σβήσει τις μηχανές, να ξαναδέσει το πλοίο και όχι να την κοπανήσει και να φύγει. Έπρεπε να κάνουν αυτά που λέει ο νόμος. Θα έπρεπε να σβήσει τις μηχανές και να δέσει το πλοίο».
Στη συνέχεια, ερωτηθείς αν υπάρχει περίπτωση να μη γνώριζε ο καπετάνιος ότι έπεσε ο άνθρωπος στη θάλασσα, απάντησε: «Αποκλείεται, διότι έχει το μόνιτορ στη γέφυρα και βλέπει τα πάντα. Απλώς δεν έγινε καλή συνεννόηση μεταξύ καπετάνιου και υπάρχου».
«Οπωσδήποτε πρέπει να υπάρχει Λιμενικός και στην άφιξη και στην αναχώρηση, το Λιμεναρχείο φέρει τεράστιες ευθύνες. Θα θρηνήσουμε και άλλα θύματα, διότι όχι μόνο η συγκεκριμένη εταιρεία αλλά όλες σχεδόν οι εταιρείες φεύγουν με ανοιχτές ράμπες, αλλά και το αντίθετο, έρχονται, ρίχνουν τη ράμπα και μετά δένουν», πρόσθεσε.
«Το Λιμενικό δεν ήταν παρόν, το βίντεο είναι ξεκάθαρο γιατί αν ήταν, θα έπρεπε να είναι κοντά στη ράμπα και όχι να πίνει καφέ κάπου στο terminal, γιατί τα γνωρίζουμε όλα αυτά. Το Λιμενικό θα έπρεπε να μην επιτρέψει τον απόπλου στον πλοίαρχο, θα έπρεπε να επιβάλει του πλοιάρχου πρόστιμο που είχε μολήσει έτσι αλλά στην καλύτερη περίπτωση να του έλεγε "κλείσε τη ράμπα και μετά μόλησε". Αν το Λιμεναρχείο δεν εφαρμόσει τον νόμο να γίνεται κλείσιμο ράμπας και μετά αμολάμε κάβους και όταν έρχεται το πλοίο, το αντίθετο, θα έχουμε θύματα πάλι, γιατί πολλοί πηδάνε ενώ το πλοίο έχει αμολήσει κάβους για να μπουν μέσα», κατέληξε.
Με αφορμή το τραγικό περιστατικό του πνιγμού του 36χρονου Αντώνη στον Πειραιά, ανέφερε: «Ο πλοίαρχος φέρει την ευθύνη για κάποια πράγματα, συγκεκριμένα άφησε κάτω τη ράμπα, μόλησε το πλοίο, ενώ οι διεθνείς κανονισμοί λένε ότι πρέπει να πάρεις πρώτα τη ράμπα πάνω και μετά να αμολήσει.
Το δεύτερο λάθος ήταν η κακή συνεννόηση με τον ύπαρχο που λένε ότι ο ύπαρχος ήταν αυτός που έσπρωξε τον συγχωρεμένο, δεν συνεννοήθηκε καλά, παρόλο ότι στη γέφυρα έχει μόνιτορ και έβλεπε ο πλοίαρχος όλες τις κινήσεις που γινόντουσαν πάνω στη ράμπα.
Τρίτον, ενώ ο ύπαρχος προσπαθούσε να κάνει τι ήθελε να κάνει με τον 36χρονο, αν προσέξατε το πλοίο έκανε μπροστά συνέχεια, δεν έκανε κίνηση ο πλοίαρχος αλλά με τη δίνη που είχε βάλει ήδη τις μηχανές μπροστά πήγαινε μπροστά και αποτέλεσμα αυτού ήταν αυτό που έγινε».
Για την ανακοίνωση του πλοιάρχου προς τους επιβάτες για την καθυστέρηση στην αναχώρηση, ανέφερε: «Είναι επιεικώς απαράδεκτοι, με την ανακοίνωση που βγάλανε πήγαν να κοροϊδέψουν όλο τον κόσμο».
Ερωτηθείς ποια θα έπρεπε να είναι η σωστή αντίδραση του υπάρχου, επισήμανε: «Ο άνθρωπος ήταν ήδη μέσα στη ράμπα 3-4 μέτρα, θα έπρεπε να τον τραβήξει μέσα για να συνεχίσει να κλείσει η ράμπα, εφόσον τη ράμπα την είχαν ανοιχτή και δεν είχε κάβους το πλοίο. Βέβαια, όταν έπεσε ο άνθρωπος στη θάλασσα θα έπρεπε αυτόματα να σβήσει τις μηχανές, να ξαναδέσει το πλοίο και όχι να την κοπανήσει και να φύγει. Έπρεπε να κάνουν αυτά που λέει ο νόμος. Θα έπρεπε να σβήσει τις μηχανές και να δέσει το πλοίο».
Στη συνέχεια, ερωτηθείς αν υπάρχει περίπτωση να μη γνώριζε ο καπετάνιος ότι έπεσε ο άνθρωπος στη θάλασσα, απάντησε: «Αποκλείεται, διότι έχει το μόνιτορ στη γέφυρα και βλέπει τα πάντα. Απλώς δεν έγινε καλή συνεννόηση μεταξύ καπετάνιου και υπάρχου».
«Οπωσδήποτε πρέπει να υπάρχει Λιμενικός και στην άφιξη και στην αναχώρηση, το Λιμεναρχείο φέρει τεράστιες ευθύνες. Θα θρηνήσουμε και άλλα θύματα, διότι όχι μόνο η συγκεκριμένη εταιρεία αλλά όλες σχεδόν οι εταιρείες φεύγουν με ανοιχτές ράμπες, αλλά και το αντίθετο, έρχονται, ρίχνουν τη ράμπα και μετά δένουν», πρόσθεσε.
«Το Λιμενικό δεν ήταν παρόν, το βίντεο είναι ξεκάθαρο γιατί αν ήταν, θα έπρεπε να είναι κοντά στη ράμπα και όχι να πίνει καφέ κάπου στο terminal, γιατί τα γνωρίζουμε όλα αυτά. Το Λιμενικό θα έπρεπε να μην επιτρέψει τον απόπλου στον πλοίαρχο, θα έπρεπε να επιβάλει του πλοιάρχου πρόστιμο που είχε μολήσει έτσι αλλά στην καλύτερη περίπτωση να του έλεγε "κλείσε τη ράμπα και μετά μόλησε". Αν το Λιμεναρχείο δεν εφαρμόσει τον νόμο να γίνεται κλείσιμο ράμπας και μετά αμολάμε κάβους και όταν έρχεται το πλοίο, το αντίθετο, θα έχουμε θύματα πάλι, γιατί πολλοί πηδάνε ενώ το πλοίο έχει αμολήσει κάβους για να μπουν μέσα», κατέληξε.