Μαμίδης στα Παραπολιτικά 90,1 για τραγωδία στον Πειραιά: Είναι εγκληματικό ότι συνέχισαν το ταξίδι και δεν έκαναν κάτι για να σώσουν τον Αντώνη
«Οι ευρισκόμενοι στο πλοίο δεν αντέδρασαν σωστά, προσπάθησαν να απωθήσουν τον άνθρωπο ενώ έπρεπε να τον δεχτούν στο πλοίο», είπε ο πλοίαρχος-πραγματογνώμονας
Ο πλοίαρχος-πραγματογνώμονας Σιδέρης Μαμίδης μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, για την τραγωδία στον Πειραιά.
Με αφορμή το τραγικό περιστατικό του πνιγμού του 36χρονου στο λιμάνι του Πειραιά, είπε: «Τα συναισθήματα είναι λύπη, θλίψη, οδύνη και αγανάκτηση γι' αυτό το συμβάν, να χαθεί ένας άνθρωπος για ψύλλου πήδημα. Οι ευρισκόμενοι στο πλοίο δεν αντέδρασαν σωστά, προσπάθησαν να απωθήσουν τον άνθρωπο, ενώ έπρεπε να τον δεχτούν στο πλοίο. Τον έσπρωξαν, βέβαια δεν νομίζω ότι είχαν σκοπό να τον σκοτώσουν, αλλά το αποτέλεσμα είναι ότι τον σκοτώσανε. Δεν μας αντιπροσωπεύουν αυτοί οι άνθρωποι, είναι μια μειονότητα».
«Από τη στιγμή που τον έσπρωξαν στη θάλασσα, έχουμε ένα γεγονός το οποίο προβλέπεται απ’ όλες τις καταστάσεις τις επικίνδυνες του πλοίου, έχουμε "άνθρωπο στη θάλασσα".Έπρεπε αμέσως να ενεργοποιήσουν την ομάδα διάσωσης, να έχουν πετάξει σωσίβια στον καταπέλτη, τα οποία δεν τα είδα πουθενά, να έχει σταματήσει το βαπόρι, να κατεβάσει σωσίβια λέμβο, να προσπαθήσουν να κάνουν περισυλλογή και ταυτόχρονα να έχουν ειδοποιήσει το Λιμεναρχείο ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα, να έχουν δώσει επείγον σήμα. Αυτοί δεν κάνανε τίποτα, συνέχισαν το ταξίδι, αυτό είναι εγκληματικό», πρόσθεσε.
Ερωτηθείς πού ήταν το Λιμενικό, απάντησε: «Δεν ξέρω πού ήταν το Λιμενικό, δεν μπορώ να κρίνω από την εικόνα, δεν βλέπω. Συνήθως μέχρι να φύγει το πλοίο είναι από κάτω. Επίσης το πλοίο έπρεπε να σηκώσει τον καταπέλτη πριν λύσει κάβους.
Έπειτα, ερωτηθείς αν πιστεύει ότι ο πλοίαρχος είχε εικόνα από τις ενέργειες στον καταπέλτη, απάντησε ότι «είχε εικόνα, αλλά είναι πιθανό από τη στιγμή που το πλοίο κινείται μπροστά να μην έβλεπε ο ίδιος αλλά να είχε βάλει κάποιον αξιωματικό. Ούτως ή άλλως έπρεπε να υπάρχει συνεργασία πρύμνης και γέφυρας για τα πάντα. Έπρεπε να υπάρχει μια συνεργασία μεταξύ των δύο, να τον έχουν ενημερώσει».
«Η εταιρεία έχει ευθύνη για την εκπαίδευσή τους», σημείωσε.
Στην ερώτηση αν έχει γίνει ξανά κάποιο αντίστοιχο περιστατικό, ανέφερε «όχι, ποτέ, οι εντολές είναι αν πάει να μπει κάποιος τελευταία στιγμή άρπαξέ τον, τράβηξέ τον μέσα, μη χτυπήσει και αν πάει κάποιος να πηδήξει από μέσα έξω εμποδίστε τον να πηδήξει. Είναι θέμα εντολών, είναι θέμα οργάνωσης πλοιάρχου, πληρώματός του και εταιρείας».
Τέλος, με αφορμή την απόσυρση του πλοίου Blue Horizon από τη γραμμή, είπε: «Το θέμα δεν είναι το πλοίο, το πλοίο είναι σίδερα, το θέμα είναι η εταιρεία να εκπαιδεύσει τα πληρώματά της διότι ξεφεύγουν, λίγο με τον φόβο της απόλυσης, λίγο με κάτι, ξεφεύγουν. Να τους εκπαιδεύσουν να είναι πιο συμπονετικοί και πιο ανθρώπινοι».
Με αφορμή το τραγικό περιστατικό του πνιγμού του 36χρονου στο λιμάνι του Πειραιά, είπε: «Τα συναισθήματα είναι λύπη, θλίψη, οδύνη και αγανάκτηση γι' αυτό το συμβάν, να χαθεί ένας άνθρωπος για ψύλλου πήδημα. Οι ευρισκόμενοι στο πλοίο δεν αντέδρασαν σωστά, προσπάθησαν να απωθήσουν τον άνθρωπο, ενώ έπρεπε να τον δεχτούν στο πλοίο. Τον έσπρωξαν, βέβαια δεν νομίζω ότι είχαν σκοπό να τον σκοτώσουν, αλλά το αποτέλεσμα είναι ότι τον σκοτώσανε. Δεν μας αντιπροσωπεύουν αυτοί οι άνθρωποι, είναι μια μειονότητα».
«Από τη στιγμή που τον έσπρωξαν στη θάλασσα, έχουμε ένα γεγονός το οποίο προβλέπεται απ’ όλες τις καταστάσεις τις επικίνδυνες του πλοίου, έχουμε "άνθρωπο στη θάλασσα".Έπρεπε αμέσως να ενεργοποιήσουν την ομάδα διάσωσης, να έχουν πετάξει σωσίβια στον καταπέλτη, τα οποία δεν τα είδα πουθενά, να έχει σταματήσει το βαπόρι, να κατεβάσει σωσίβια λέμβο, να προσπαθήσουν να κάνουν περισυλλογή και ταυτόχρονα να έχουν ειδοποιήσει το Λιμεναρχείο ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα, να έχουν δώσει επείγον σήμα. Αυτοί δεν κάνανε τίποτα, συνέχισαν το ταξίδι, αυτό είναι εγκληματικό», πρόσθεσε.
Ερωτηθείς πού ήταν το Λιμενικό, απάντησε: «Δεν ξέρω πού ήταν το Λιμενικό, δεν μπορώ να κρίνω από την εικόνα, δεν βλέπω. Συνήθως μέχρι να φύγει το πλοίο είναι από κάτω. Επίσης το πλοίο έπρεπε να σηκώσει τον καταπέλτη πριν λύσει κάβους.
Έπειτα, ερωτηθείς αν πιστεύει ότι ο πλοίαρχος είχε εικόνα από τις ενέργειες στον καταπέλτη, απάντησε ότι «είχε εικόνα, αλλά είναι πιθανό από τη στιγμή που το πλοίο κινείται μπροστά να μην έβλεπε ο ίδιος αλλά να είχε βάλει κάποιον αξιωματικό. Ούτως ή άλλως έπρεπε να υπάρχει συνεργασία πρύμνης και γέφυρας για τα πάντα. Έπρεπε να υπάρχει μια συνεργασία μεταξύ των δύο, να τον έχουν ενημερώσει».
«Η εταιρεία έχει ευθύνη για την εκπαίδευσή τους», σημείωσε.
Στην ερώτηση αν έχει γίνει ξανά κάποιο αντίστοιχο περιστατικό, ανέφερε «όχι, ποτέ, οι εντολές είναι αν πάει να μπει κάποιος τελευταία στιγμή άρπαξέ τον, τράβηξέ τον μέσα, μη χτυπήσει και αν πάει κάποιος να πηδήξει από μέσα έξω εμποδίστε τον να πηδήξει. Είναι θέμα εντολών, είναι θέμα οργάνωσης πλοιάρχου, πληρώματός του και εταιρείας».
Τέλος, με αφορμή την απόσυρση του πλοίου Blue Horizon από τη γραμμή, είπε: «Το θέμα δεν είναι το πλοίο, το πλοίο είναι σίδερα, το θέμα είναι η εταιρεία να εκπαιδεύσει τα πληρώματά της διότι ξεφεύγουν, λίγο με τον φόβο της απόλυσης, λίγο με κάτι, ξεφεύγουν. Να τους εκπαιδεύσουν να είναι πιο συμπονετικοί και πιο ανθρώπινοι».