Πτώση ελικοπτέρου στην Εύβοια: Ειδικός εξηγεί ποιοι είναι οι λόγοι που χάθηκε ο έλεγχος
Ο καιρός και η έλλειψη σημείου αναφοράς, το vertigo, πιθανώς οδήγησαν στην πτώση του ελικοπτέρου στην Εύβοια
Κυρίαρχο συναίσθημα, μετά την πτώση του πολιτικού ελικοπτέρου Α-109 στην Εύβοια την Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου, είναι η αγωνία, αφού ο πιλότος που έπεσε μαζί με το ιπτάμενο όχημα στη θάλασσα αναζητείται. Η ιδιωτική πτήση που εκτελούσε το ελικόπτερο που έπεσε στη θαλάσσια περιοχή Αχλάδι είχε για σταθμούς τις Αφίδνες, το Μενίδι και τη Βιομηχανική Περιοχή Βόλου.
Το ελικόπτερο απογειώθηκε στις 10:13 και ύστερα από περίπου μισή ώρα, στις 10:35, όπως αναφέρθηκε και στο ρεπορτάζ του MEGA, το στίγμα του χάθηκε από τα ραντάρ της ΥΠΑ.
Σε εξέλιξη, πάντως, βρισκόταν η επιχείρηση διάσωσης στην περιοχή της πτώσης του ελικοπτέρου στη βόρεια Εύβοια, που κατέπεσε συγκεκριμένα στην περιοχή Αχλάδι λίγο μετά τις 10 το πρωί της Πέμπτης 28 Σεπτεμβρίου.
Γινόταν επιχείρηση με Super Puma, τέσσερα πλωτά, δύο ιδιωτικά σκάφη.
Παράλληλα, στο σημείο βρίσκεται ο λιμενάρχης Αιδηψού, Σωτήρης Δανίκας, ο οποίος δήλωσε στο evima.gr ότι πλωτά ιδιωτικά σκάφη μαζί με δύτες επιχειρούν στις έρευνες για την ανεύρεση τυχόν επιζώντων, ωστόσο τόνισε πως είναι πολύ δύσκολες οι έρευνες, καθώς από τις καταστροφές η θάλασσα έχει γεμίσει με φερτά υλικά.
Οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν πως έσπευσε στο σημείο Μονάδα Υποβρύχιων Αποστολών (ΜΥΑ).
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το ελικόπτερο ήταν πολιτικό, τύπου Α-109, και εκτελούσε δρομολόγιο από Μαντούδι προς Βόλο, όταν ξαφνικά έχασε επαφή με την Πολεμική Αεροπορία. Συγκεκριμένα, το ελικόπτερο απογειώθηκε από Αφίδνες, θα έκανε ενδιάμεση στάση στο Μαντούδι και θα κατέληγε στη ΒΙΠΕ Βόλου.
«Από μια πρώτη άποψη και χωρίς να προσπαθώ να κάνω διερεύνηση εξ αποστάσεως, φοβάμαι ότι ο καιρός είναι ο κυρίαρχος παράγοντας στην προκειμένη περίπτωση».
Όπως ο ίδιος σημειώνει: «Δεν βλέπει ο πιλότος, είναι ένα περιβάλλον που δεν υπάρχει σημείο αναφοράς. Αυτό που βλέπουμε ονομάζεται vertigo, δεν υπάρχει σημείο αναφοράς και ο πιλότος, παρ' όλο που έχει τις αισθήσεις του και το ελικόπτερο βρίσκεται σε πλήρη έλεγχο, δεν ξέρει αν πετάει ευθεία, ανάστροφα, αν έχει κλίση 90 μοιρών».
«Άλλο ο γενικός αποπροσανατολισμός και άλλο ο χωρικός», υπογραμμίζει ο κ. Καραϊωσηφίδης, σημειώνοντας ότι αυτού του τύπου τα ελικόπτερα είναι «υψηλών επιδόσεων και χρησιμοποιούνται για αεροδιακομιδές».
Το ελικόπτερο απογειώθηκε στις 10:13 και ύστερα από περίπου μισή ώρα, στις 10:35, όπως αναφέρθηκε και στο ρεπορτάζ του MEGA, το στίγμα του χάθηκε από τα ραντάρ της ΥΠΑ.
Πτώση ελικοπτέρου στη βόρεια Εύβοια: Και βατραχάνθρωποι στις έρευνες για επιζώντες
Σε εξέλιξη, πάντως, βρισκόταν η επιχείρηση διάσωσης στην περιοχή της πτώσης του ελικοπτέρου στη βόρεια Εύβοια, που κατέπεσε συγκεκριμένα στην περιοχή Αχλάδι λίγο μετά τις 10 το πρωί της Πέμπτης 28 Σεπτεμβρίου.
Γινόταν επιχείρηση με Super Puma, τέσσερα πλωτά, δύο ιδιωτικά σκάφη.
Παράλληλα, στο σημείο βρίσκεται ο λιμενάρχης Αιδηψού, Σωτήρης Δανίκας, ο οποίος δήλωσε στο evima.gr ότι πλωτά ιδιωτικά σκάφη μαζί με δύτες επιχειρούν στις έρευνες για την ανεύρεση τυχόν επιζώντων, ωστόσο τόνισε πως είναι πολύ δύσκολες οι έρευνες, καθώς από τις καταστροφές η θάλασσα έχει γεμίσει με φερτά υλικά.
Οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν πως έσπευσε στο σημείο Μονάδα Υποβρύχιων Αποστολών (ΜΥΑ).
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το ελικόπτερο ήταν πολιτικό, τύπου Α-109, και εκτελούσε δρομολόγιο από Μαντούδι προς Βόλο, όταν ξαφνικά έχασε επαφή με την Πολεμική Αεροπορία. Συγκεκριμένα, το ελικόπτερο απογειώθηκε από Αφίδνες, θα έκανε ενδιάμεση στάση στο Μαντούδι και θα κατέληγε στη ΒΙΠΕ Βόλου.
Πτώση ελικοπτέρου στην Εύβοια: Ο καιρός και η έλλειψη σημείου αναφοράς, εμπόδια για τον πιλότο
«Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία και ευχόμαστε να βρεθεί ζωντανός ο πιλότος», είπε, μιλώντας στο MEGA, ο σύμβουλος ασφαλείας πτήσεων, Φαίδων Καραϊωσηφίδης. Παρ' ότι ο πιλότος ξεκίνησε μόνος του την πτήση, ακόμη δεν έχει διευθετηθεί αν παρέμεινε μόνος του ώσπου να πέσει το ελικόπτερο ή υπήρχε κι άλλος επιβάτης, τον οποίο πήρε πιθανώς από το Μαντούδι.«Από μια πρώτη άποψη και χωρίς να προσπαθώ να κάνω διερεύνηση εξ αποστάσεως, φοβάμαι ότι ο καιρός είναι ο κυρίαρχος παράγοντας στην προκειμένη περίπτωση».
Όπως ο ίδιος σημειώνει: «Δεν βλέπει ο πιλότος, είναι ένα περιβάλλον που δεν υπάρχει σημείο αναφοράς. Αυτό που βλέπουμε ονομάζεται vertigo, δεν υπάρχει σημείο αναφοράς και ο πιλότος, παρ' όλο που έχει τις αισθήσεις του και το ελικόπτερο βρίσκεται σε πλήρη έλεγχο, δεν ξέρει αν πετάει ευθεία, ανάστροφα, αν έχει κλίση 90 μοιρών».
«Άλλο ο γενικός αποπροσανατολισμός και άλλο ο χωρικός», υπογραμμίζει ο κ. Καραϊωσηφίδης, σημειώνοντας ότι αυτού του τύπου τα ελικόπτερα είναι «υψηλών επιδόσεων και χρησιμοποιούνται για αεροδιακομιδές».