Κάμερες παρακολούθησης: Διευρύνεται ο ρόλος τους και εκτός των λεωφορειολωρίδων - Στο κάδρο οι... ραλίστες οδηγοί
Τα "Π" αποκαλύπτουν ότι όσες έχουν τοποθετηθεί στις λεωφορειολωρίδες δεν θα καταγράφουν μόνο την παραβίασή τους, αλλά και τα όρια ταχύτητας μέσα στην πόλη
Κατακόρυφη μείωση των οχημάτων που κινούνται σε λεωφορειολωρίδες αναμένεται μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα μετά την ενεργοποίηση 12 υπερσύγχρονων, σταθερών ψηφιακών καμερών από την Τροχαία, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ. Οι οδηγοί αυτό που γνωρίζουν είναι πως, εάν κινηθούν μέσα σε λεωφορειολωρίδα, θα τους επιβληθεί πρόστιμο 100 ευρώ και πέντε πόντοι στο point system. Αυτό που δεν γνωρίζουν όμως, και αποκαλύπτουν σήμερα τα «Παραπολιτικά», είναι πως οι κάμερες αυτές θα καταγράφουν και παραβάσεις που αφορούν και τα όρια ταχύτητας. Το 100άρι λοιπόν δεν είναι τίποτε σε σχέση με τα πρόστιμα που αφορούν την παράβαση της υπερβολικής ταχύτητας σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, συνεπώς οι οδηγοί θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί εφεξής.
Σύμφωνα με πηγές του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., οι νέες ψηφιακές κάμερες, οι οποίες ήδη έχουν εγκατασταθεί σε συγκεκριμένα σημεία της Αθήνας, θα έχουν διπλό ρόλο: την καταγραφή όσων κινούνται σε λεωφορειολωρίδες αλλά και όσων υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας. Οι νέες κάμερες δεν διαθέτουν φιλμ, όπως οι παλιές, αλλά είναι ψηφιακές. Το υλικό θα παραλαμβάνεται από υπάλληλο του ΟΑΣΑ, ο οποίος θα το εκτυπώνει και θα το παραδίδει στις υπηρεσίες της Τροχαίας. Από εκεί και πέρα, είναι θέμα χρόνου υπάλληλος της Τροχαίας να εντοπίζει τα στοιχεία του παραβάτη οδηγού, να καταχωρίζει ψηφιακά τους πόντους στο point system στο δίπλωμά του και, εν συνεχεία, να καλεί τον πολίτη να παραλάβει την κλήση από το Τμήμα. Δικαίωμα ένστασης θα υπάρχει, όπως προβλέπεται σε όλες τις κλήσεις, πλην όμως, όπως και με τις κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα, οι πιθανότητες να… σβηστεί μια τέτοια είναι απειροελάχιστες έως ανύπαρκτες, μιας και «μία εικόνα ισούται με 1.000 λέξεις».
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως οι παλαιού τύπου κάμερες καταγράφουν 100-300 παραβάσεις την ημέρα. Στο απόγειο, αναφέρουν αστυνομικοί του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., καταγράφονται τρεις παραβάσεις ανά λεπτό, διότι χρησιμοποιούν φιλμ. Οι νέες κάμερες είναι ψηφιακές, τόνισαν, συνεπώς δεν υπάρχουν όρια στη βεβαίωση των παραβάσεων. Υπενθυμίζεται πως τα πρόστιμα για παραβάσεις ταχύτητας ξεκινούν από 20 ευρώ και φτάνουν μέχρι τα 175 ευρώ, όπου στην τελευταία περίπτωση αφαιρείται και το δίπλωμα για 60 ημέρες. Αυτό που επεσήμαναν αξιωματούχοι του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι πως οι κάμερες αυτές θα λειτουργήσουν συνδυαστικά με τις 750 κάμερες που πρόκειται να τοποθετηθούν εντός του νέου έτους σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου της Αττικής.
Μιλώντας στα «Π» ο Δημήτρης Αποστολόπουλος, στέλεχος της Τροχαίας και αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ενωσης Αστυνομικών Βορειοανατολικής Αττικής, ανέφερε πως η τοποθέτηση των καμερών είναι επιβεβλημένη, αφού θα βοηθήσουν σημαντικά στην αποσυμφόρηση των λεωφορειολωρίδων, ωστόσο οι Διευθύνσεις Τροχαίας, διευκρινίζει, χρειάζονται άμεσα ενίσχυση με προσωπικό.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά»
Σύμφωνα με πηγές του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., οι νέες ψηφιακές κάμερες, οι οποίες ήδη έχουν εγκατασταθεί σε συγκεκριμένα σημεία της Αθήνας, θα έχουν διπλό ρόλο: την καταγραφή όσων κινούνται σε λεωφορειολωρίδες αλλά και όσων υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας. Οι νέες κάμερες δεν διαθέτουν φιλμ, όπως οι παλιές, αλλά είναι ψηφιακές. Το υλικό θα παραλαμβάνεται από υπάλληλο του ΟΑΣΑ, ο οποίος θα το εκτυπώνει και θα το παραδίδει στις υπηρεσίες της Τροχαίας. Από εκεί και πέρα, είναι θέμα χρόνου υπάλληλος της Τροχαίας να εντοπίζει τα στοιχεία του παραβάτη οδηγού, να καταχωρίζει ψηφιακά τους πόντους στο point system στο δίπλωμά του και, εν συνεχεία, να καλεί τον πολίτη να παραλάβει την κλήση από το Τμήμα. Δικαίωμα ένστασης θα υπάρχει, όπως προβλέπεται σε όλες τις κλήσεις, πλην όμως, όπως και με τις κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα, οι πιθανότητες να… σβηστεί μια τέτοια είναι απειροελάχιστες έως ανύπαρκτες, μιας και «μία εικόνα ισούται με 1.000 λέξεις».
Ψηφιακές κάμερες: Χωρίς όρια η βεβαίωση των παραβάσεων
Οι συγκεκριμένες κάμερες έχουν τη δυνατότητα καταγραφής σε καθημερινή βάση χιλιάδων παραβάσεων. Και με μια απλή ρύθμιση οι ίδιες κάμερες θα αφήνουν κάποια στιγμή την αναζήτηση των παραβατών σε λεωφορειολωρίδες και θα αναζητούν τους «ραλίστες» οδηγούς. Πρόκειται για μια απλή διαδικασία, την οποία μπορούν να κάνουν οι αρμόδιοι υπάλληλοι της Τροχαίας απλώς με το πάτημα λίγων κουμπιών από έναν κεντρικό υπολογιστή, ρυθμίζοντας έτσι τις ώρες λειτουργίας της μίας λειτουργίας ή της άλλης.Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως οι παλαιού τύπου κάμερες καταγράφουν 100-300 παραβάσεις την ημέρα. Στο απόγειο, αναφέρουν αστυνομικοί του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., καταγράφονται τρεις παραβάσεις ανά λεπτό, διότι χρησιμοποιούν φιλμ. Οι νέες κάμερες είναι ψηφιακές, τόνισαν, συνεπώς δεν υπάρχουν όρια στη βεβαίωση των παραβάσεων. Υπενθυμίζεται πως τα πρόστιμα για παραβάσεις ταχύτητας ξεκινούν από 20 ευρώ και φτάνουν μέχρι τα 175 ευρώ, όπου στην τελευταία περίπτωση αφαιρείται και το δίπλωμα για 60 ημέρες. Αυτό που επεσήμαναν αξιωματούχοι του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι πως οι κάμερες αυτές θα λειτουργήσουν συνδυαστικά με τις 750 κάμερες που πρόκειται να τοποθετηθούν εντός του νέου έτους σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου της Αττικής.
Ζωντανή εικόνα καθ’ όλο το 24ωρο στο κέντρο επιχειρήσεων της ΕΛ.ΑΣ
Αυτές οι κάμερες, βέβαια, θα έχουν και άλλον ρόλο, πλην της καταγραφής των παραβάσεων, αφού θα δίνουν ζωντανή εικόνα καθ’ όλο το 24ωρο στο κέντρο επιχειρήσεων της ΕΛ.ΑΣ., προκειμένου να μπορεί να εποπτεύει καλύτερα το οδικό δίκτυο και να έχει σαφή εικόνα για αναζητήσεις οχημάτων, μοτοσυκλετών και πεζών σε έκνομες ενέργειες. Με λίγα λόγια, να έχει… μάτια σε τυφλά σημεία του Λεκανοπεδίου. Ως προς τις 750 κάμερες, ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά που αυτές πρέπει να έχουν, κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα στις επόμενες εβδομάδες.Μιλώντας στα «Π» ο Δημήτρης Αποστολόπουλος, στέλεχος της Τροχαίας και αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ενωσης Αστυνομικών Βορειοανατολικής Αττικής, ανέφερε πως η τοποθέτηση των καμερών είναι επιβεβλημένη, αφού θα βοηθήσουν σημαντικά στην αποσυμφόρηση των λεωφορειολωρίδων, ωστόσο οι Διευθύνσεις Τροχαίας, διευκρινίζει, χρειάζονται άμεσα ενίσχυση με προσωπικό.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά»