Κηφισός: Το ''ποτάμι'' της οργής - Μεγάλη έρευνα από τα Παραπολιτικά 90,1 για την καθημερινή οδύσσεια των οδηγών
Ο κεντρικός οδικός άξονας της Αττικής, κορεσμένος από οχήματα, δυσκολεύεται να εξυπηρετήσει τις στοιχειώδεις ανάγκες μετακίνησης
Στριμωγμένες 5.000.000 ψυχές σε μία πόλη που χωράει τρεις φορές λιγότερους και για δύο ώρες κάθε πρωί οι περισσότεροι πολίτες της Αθήνας και των προαστίων της ζουν την «τιμωρία» του Κηφισού.
Ο κεντρικός οδικός άξονας της Αττικής, κορεσμένος από οχήματα, δυσκολεύεται να εξυπηρετήσει τις στοιχειώδεις ανάγκες μετακίνησης. Αυτό είναι και το αντικείμενο της μεγάλης έρευνας που ξεκίνησε ο ραδιοφωνικός σταθμός Παραπολιτικά 90,1 Fm με τη συμμετοχή ειδικών που αναζητούν λύσεις και προτάσεις ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση στον Κηφισό.
«Είναι μια πολύ δύσκολη άσκηση γιατί οι πόλεις μας, τα μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν σχεδιαστεί για πολύ λιγότερα οχήματα από αυτά σήμερα που φτάνουμε να έχουμε. Τα οχήματα είναι περίπου τριπλάσια απ’ αυτά για τα οποία έχουν σχεδιαστεί τα μεγάλα αστικά κέντρα», τόνισε η υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Η Χριστίνα Αλεξοπούλου, μιλώντας στους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή, σημείωσε την ανάγκη ενός σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας, που θα συμπεριλαμβάνει άξονες, όπως η μητροπολιτική αντιμετώπιση του θέματος.
Στον Κηφισό, οι επαγγελματίες οδηγοί δίνουν σκληρή μάχη με τον χρόνο. Ο πρόεδρος του συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος, Μηνάς Δερμάτης, μιλώντας στον Ρ/Σ Παραπολιτικά 90,1 Fm, στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τους δημοσιογράφους Θανάση Φουσκίδη και Στέλλα Γκαντώνα, εξήγησε πόσες εργατοώρες χάνονται στα δύο ρεύματα της ραχοκοκαλιάς του οδικού δικτύου της χώρας: «Οι οδηγοί, έτσι όπως έχει καταντήσει το σύστημα, μπορεί να βρεθούν στον Κηφισό μιάμιση και δύο ώρες, αναλόγως, γιατί το βασικό πρόβλημα του Κηφισού είναι οι έξοδοι. Το μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργείται στην έξοδο της Αχαρνών, με την έννοια ότι στις Τρεις Γέφυρες είναι πέντε λωρίδες, η μία είναι έξοδος για την Αχαρνών και... όλοι οι οδηγοί είμαστε πονηροί και έξυπνοι και πάμε από δεξιά και μετά μπαίνουμε αριστερά τις δύο λωρίδες, οπότε κάνουμε μια ουρά χιλιομέτρων».
Με την εμπειρία του στους δρόμους όλης της χώρας, προτείνει μια λύση που θα ανακουφίσει τους ταλαιπωρημένους οδηγούς: «Θα πρέπει να γίνει μια αερογέφυρα στην έξοδο της Αχαρνών. Επίσης, το άλλο πρόβλημα είναι στην κάθοδο του Κηφισού για τον Πειραιά με τη μικρή αερογέφυρα που βγαίνει στην παλιά Ποσειδώνος και στο τέλος της Ποσειδώνος υπάρχει φανάρι -άλλη ελληνική εξυπνάδα αυτό- και έτσι δημιουργείται πρόβλημα. Ενενήντα δευτερόλεπτα το φανάρι και η ουρά είναι 1,5 χιλιόμετρο».
Ο κεντρικός οδικός άξονας της Αττικής, κορεσμένος από οχήματα, δυσκολεύεται να εξυπηρετήσει τις στοιχειώδεις ανάγκες μετακίνησης. Αυτό είναι και το αντικείμενο της μεγάλης έρευνας που ξεκίνησε ο ραδιοφωνικός σταθμός Παραπολιτικά 90,1 Fm με τη συμμετοχή ειδικών που αναζητούν λύσεις και προτάσεις ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση στον Κηφισό.
Περισσότερα από 2,5 εκατ. αυτοκίνητα στο Λεκανοπέδιο
Το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι γενικότερο στον πολυπληθέστερο νομό της χώρας, όπως εξήγησε, μιλώντας στο Ρ/Σ Παραπολιτικά και τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης: «Έχουμε περισσότερα από 2.500.000 αυτοκίνητα στο Λεκανοπέδιο, έναν αριθμό πολύ μεγαλύτερο από την κυκλοφοριακή ικανότητα των οδικών υποδομών».Χιλιάδες φορτηγά και λεωφορεία
Ο Κηφισός δέχεται καθημερινά χιλιάδες φορτηγά και λεωφορεία, τα οποία ενώνουν τον νότο με τον βορρά, όχι μόνο της περιφέρειας αλλά ολόκληρης της χώρας. «Προφανώς, αυτό το οποίο χρειάζεται είναι έργα υποδομής. Έργα υποδομής όπως έγινε με την επέκταση του μετρό στον Πειραιά, το οποίο είχε μια τάση να μειώσει πέρυσι το χειμώνα τον αριθμό των αυτοκινήτων. Χρειάζονται και περαιτέρω προσπάθειες», επισημαίνει ο Γιώργος Πατούλης.«Είναι μια πολύ δύσκολη άσκηση γιατί οι πόλεις μας, τα μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν σχεδιαστεί για πολύ λιγότερα οχήματα από αυτά σήμερα που φτάνουμε να έχουμε. Τα οχήματα είναι περίπου τριπλάσια απ’ αυτά για τα οποία έχουν σχεδιαστεί τα μεγάλα αστικά κέντρα», τόνισε η υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Η Χριστίνα Αλεξοπούλου, μιλώντας στους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή, σημείωσε την ανάγκη ενός σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας, που θα συμπεριλαμβάνει άξονες, όπως η μητροπολιτική αντιμετώπιση του θέματος.
«Θα έχουμε πολλαπλές συνέπειες στο κυκλοφοριακό»
«Για αυτό και ο υπουργός έχει μιλήσει ήδη για δύο μητροπολιτικούς φορείς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αυτό όμως θέλει λίγο χρόνο για να γίνει. Θέλουμε να δώσουμε κάποιες γρήγορες λύσεις ενισχύοντας όσο περισσότερο μπορούμε τα ΜΜΜ. Σε λίγους μήνες έρχονται τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία», τόνισε. Μιλώντας στη Νίκη Λυμπεράκη ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Παναγιώτης Παπαντωνίου, επικεντρώθηκε στο ότι οι ώρες αιχμής έχουν διευρυνθεί κατά πολύ: «Σχεδόν έχουμε συνεχή αιχμή», διαπίστωσε και πρότεινε να δυναμώσουν τα ΜΜΜ. «Και θα δυναμώσουν αν γίνουν πιο οικονομικά, πιο γρήγορα και πιο αξιόπιστα. Δεύτερος άξονας πολύ σημαντικός είναι η αστυνόμευση. Είναι απαραίτητη η αστυνόμευση να είναι όσο το δυνατόν πιο μεγάλη και θα πρέπει να γίνεται και με ψηφιακά μέσα, γιατί αν δεν αστυνομευτoύν, η κίνηση στις λεωφορειολωρίδες, για να γίνουν τα λεωφορεία πιο γρήγορα, και η παράνομη στάθμευση, θα έχουμε πολλαπλές συνέπειες στο κυκλοφοριακό».Στον Κηφισό, οι επαγγελματίες οδηγοί δίνουν σκληρή μάχη με τον χρόνο. Ο πρόεδρος του συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος, Μηνάς Δερμάτης, μιλώντας στον Ρ/Σ Παραπολιτικά 90,1 Fm, στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τους δημοσιογράφους Θανάση Φουσκίδη και Στέλλα Γκαντώνα, εξήγησε πόσες εργατοώρες χάνονται στα δύο ρεύματα της ραχοκοκαλιάς του οδικού δικτύου της χώρας: «Οι οδηγοί, έτσι όπως έχει καταντήσει το σύστημα, μπορεί να βρεθούν στον Κηφισό μιάμιση και δύο ώρες, αναλόγως, γιατί το βασικό πρόβλημα του Κηφισού είναι οι έξοδοι. Το μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργείται στην έξοδο της Αχαρνών, με την έννοια ότι στις Τρεις Γέφυρες είναι πέντε λωρίδες, η μία είναι έξοδος για την Αχαρνών και... όλοι οι οδηγοί είμαστε πονηροί και έξυπνοι και πάμε από δεξιά και μετά μπαίνουμε αριστερά τις δύο λωρίδες, οπότε κάνουμε μια ουρά χιλιομέτρων».
Με την εμπειρία του στους δρόμους όλης της χώρας, προτείνει μια λύση που θα ανακουφίσει τους ταλαιπωρημένους οδηγούς: «Θα πρέπει να γίνει μια αερογέφυρα στην έξοδο της Αχαρνών. Επίσης, το άλλο πρόβλημα είναι στην κάθοδο του Κηφισού για τον Πειραιά με τη μικρή αερογέφυρα που βγαίνει στην παλιά Ποσειδώνος και στο τέλος της Ποσειδώνος υπάρχει φανάρι -άλλη ελληνική εξυπνάδα αυτό- και έτσι δημιουργείται πρόβλημα. Ενενήντα δευτερόλεπτα το φανάρι και η ουρά είναι 1,5 χιλιόμετρο».