«Ο Κηφισός δεν επαρκεί για να αντέξει τόσα αυτοκίνητα. Όσο υπάρχει οικονομική δραστηριότητα θα έχουμε αυτή την κατάσταση», δήλωσε στα Παραπολιιτκά 90,1 και την εκπομπή «Πρωινές Ιστορίες» ο Αναπληρωτής Καθηγητής της Σχολής Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Κωνσταντίνος Κεπατζόγλου, στο πλαίσιο της έρευνας του ραδιοσταθμού Παραπολιτικά 90,1 για το κυκλοφοριακό στον σημαντικότερο οδικό άξονα της Αττικής.

Τόνισε ότι κάποιοι πολίτες θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή να αλλάξουν την ώρα της μετακίνησης τους, ενώ είπε πως μια κάποια λύση θα ήταν η αλλαγή συμπεριφοράς και τρόπου μετακίνησης.

Σημείωσε πως μπορεί τροχαία, γερανοί και κάμερες να βοηθήσουν αρκεί να τους αφήσουμε.

«Θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες σημειακές αλλαγές αλλά δεν θα άλλαζε η κατάσταση», κατέληξε.


Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Κωνσταντίνου Κεπατζόγλου στα Παραπολιτικά 90,1


Το μέλος του εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κος Κωνσταντίνος Κεπατζόγλου, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή «Πρωινές Ιστορίες» με το δημοσιογράφο Γιάννη Αργυρό.

Μεταξύ άλλων, επεσήμανε:

Ερωτηθείς αν μπορεί να αποσυμφορηθεί ο Κηφισός

 Όσο έχουμε οικονομική δραστηριότητα θα έχουμε αυτή την κατάσταση στον Κηφισό. Είναι ο βασικός οδικός άξονας Βορράς –Νότου όλοι χρησιμοποιούμε το ΙΧ και προφανώς ο δρόμος δεν επαρκεί για να αντέξει τόσα αυτοκίνητα. Ο χώρος είναι περιορισμένος και τα αυτοκίνητα είναι πάρα πολλά. Αυτό που μπορεί να γίνει είναι ότι κάποιοι από εμάς θα πρέπει να πάρουμε το λεωφορείο ή το μετρό όταν μπορούμε, κάποιοι άλλοι από εμάς θα πρέπει να αλλάξουμε ώρα μετακίνησης. Μπορούμε ενδεχομένως να πάμε με κάποιον άλλο μαζί με ένα αυτοκίνητο αντί με δύο, υπάρχουν λύσεις αλλά προφανώς θαύματα δεν γίνονται. Είναι πολλά τα αυτοκίνητα, ας το δεχτούμε αυτό και ας κοιτάξουμε να αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας.

Μόνο η αλλαγή συμπεριφοράς και ο τρόπος μετακίνησης είναι λύση.

Το πρωί είναι τριπλάσιος ο χρόνος διαδρομής σε σχέση με το βράδυ. Από εκεί που θέλουμε Πειραιά –Κηφισιά 25 λεπτά το βράδυ, θέλουμε μία ώρα και κατά την πρωινή αιχμή. Είναι πολλά τα αυτοκίνητα, δεν μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα αν κάποιοι από εμάς δεν αποφασίσουν να πάρουν κάποιο άλλο μέσο ή να αλλάξουν την ώρα μετακίνησής τους.

Ερωτηθείς αν μπορεί να βοηθήσει η Τροχαία, οι γερανοί και οι κάμερες στην αποσυμφόρηση του Κηφισού

Μπορούν αν τους αφήσουμε διότι αν πάτε το πρωί στον Κηφισό η ΛΕΑ είναι κλειστή, όταν συμβεί ένα περιστατικό οι οδηγοί αντί να βγουν να βοηθήσουν απλά παρατηρούν και περιμένουν. Αυτοί τους οποίους έχει συμβεί το περιστατικό αντί να φροντίσουν να καθαρίσουν όσο πιο γρήγορα μπορούν το όχημα μένουν μες τη μέση, ακόμα και αν μπορούν να πάνε δεξιά μένουν αριστερά. Αν υπήρχε μια συνεννόηση όλων μας ακόμα και σε ένα τέτοιο περιστατικό δηλαδή αν του δίναμε πέντε λεπτά για να πάρει το αυτοκίνητό του από αριστερή λωρίδα στα δεξιά θα είχε τελειώσει πού πιο γρήγορα αλλά δεν συμπεριφερόμαστε σωστά. Δεν είναι όλα έτσι αλλά υπάρχουν και τέτοιες συμπεριφορές οι οποίες δημιουργούν πρόβλημα.

Μην νομίζετε ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε πολύ περισσότερα πράγματα, ίσως να μπορούσαμε να κάνουμε σημειακές αλλαγές οι οποίες όμως δεν θα αλλάζαν εντυπωσιακά την κατάσταση, μποτιλιάρισμα θα υπήρχε. Όταν ο Κηφισός μπορεί να μεταφέρει μέχρι 6-7 χιλιάδες αυτοκίνητα την ώρα αλλά και αυτά τα 7 χιλιάδες δεν τα μεταφέρει με άνεση καταλαβαίνετε ότι όταν έχουμε 8 χιλιάδες αυτοκίνητα την ώρα η ουρά θα φτάνει στην Κηφισιά. Ούτε βοηθάει αυτό που ακούω από διαφόρους να κάνουμε έναν δεύτερο Κηφισό. Αυτό είναι ένα φαραωνικό έργο το οποίο ενδεχομένως δεν θα μπορούσε ποτέ να υλοποιηθεί.

Πρέπει να μάθουμε ότι οι πόλεις μας δεν φτιαχτήκανε για ΙΧ. Υπάρχουν τρόποι για να μειωθούν οι μετακινήσεις κυρίως γιατί να πάρει άλλα οχήματα ο Κηφισός ή να βελτιώσουμε εγώ το θεωρώ πάρα πολύ δύσκολο. Δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα.

Ένας που ανεβοκατεβαίνει με το αυτοκίνητο του από Κηφισιά –Πειραιά μπορεί να θέλει και δύο ώρες την ημέρα. Αυτό είναι χαμένος χρόνος.

Ερωτηθείς ποια είναι η γνώμη του για τα διόδια μέσα στην πόλη

Διόδια έχουν μπει στο Λονδίνο αλλά είναι πολύ δύσκολο και τεχνικά στην πόλη μας αλλά πιστεύω ότι ο κοινωνικός αντίκτυπος θα είναι πολύ μεγάλος. Δεν θα το ανεχτούμε εύκολα. Δεν λεω ότι δεν γίνεται αλλά το θεωρώ πάρα πολύ δύσκολο.