Συγκοινωνιολόγος Ορφέας Καρούντζος στα Παραπολιτικά 90,1: Έως τρεισήμισι φορές έχει αυξηθεί η κίνηση στον Κηφισό
Ο Ορφέας Καρούντζος απέδωσε το πρόβλημα και στο παρά πολύ μεγάλο αριθμό φορτηγών οχημάτων
Ο Ορφέας Καρούντζος απέδωσε το πρόβλημα και στο παρά πολύ μεγάλο αριθμό φορτηγών οχημάτων.
Ακόμα, σημείωσε πως στον Κηφισό κυκλοφορούν 8.000 οχήματα ανά ώρα, ενώ αντέχει 6.000 οχήματα.
*Διαβάστε εδώ: Κίνηση στους δρόμους: Μεγάλες καθυστερήσεις στον Κηφισό - Πού αλλού εντοπίζονται προβλήματα - Δείτε Live
Πρόσθεσε πως βασικό πρόβλημα στον Κηφισό είναι και η στένωση λωρίδας ανά τμήματα.
Επίσης, σημείωσε πως θα πρέπει να διώξουμε τα φορτηγά από τον Κηφισό μέσω της περιφερειακής Αιγάλεω, ενώ υπογράμμισε πως για τα έργα που πρόκειται να γίνουν χρειάζεται μια δεκαετία.
Τέλος, ο Ορφέας Καρούντζος ζήτησε να ενισχυθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και να υπάρξει μια πρόβλεψη για τον Κηφισό.
Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Ορφέα Καρούντζου στα Παραπολιτικά 90,1:
Ο.ΚΑΡΟΥΝΤΖΟΣ: Με τα στοιχεία που έχουμε από το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής βλέπουμε τρεις φορές κίνηση πάνω και στα δύο ρεύματα. Στην κάθοδο βλέπουμε τρεισήμισι φορές πάνω σε σχέση με την ελεύθερη ροή που έχουμε, βλέπουμε δηλαδή ταχύτητες πολύ χαμηλές αυτή τη στιγμή.
Ο.ΚΑΡΟΥΝΤΖΟΣ: Το βασικό πρόβλημα που βλέπουμε στον Κηφισό είναι ότι έχει πάρα πολύ μεγάλο αριθμό φορτηγών οχημάτων. Δηλαδή βλέπουμε συνήθως 10 με 15% τα οχήματα που κυκλοφορούν να είναι φορτηγά και αυτό είναι κάτι που δεν το βλέπουμε σε άλλους οδικούς άξονες. Σε άλλους οδικούς άξονες αυτό το ποσοστό είναι μέχρι 5%. Εκτός αυτού ο κυκλοφοριακός φόρτος στον Κηφισό είναι περίπου 7 με 8 χιλιάδες αυτοκίνητα ανά ώρα όταν ο Κηφισός και στα δύο ρεύματά του αντέχει μάξιμουμ 6 χιλιάδες οχήματα ανά ώρα. Σε κάποιες ώρες αιχμής μπορεί να έχουμε και 9 χιλιάδες οχήματα ανά ώρα. Επίσης ο Κηφισός έχει ένα μεγάλο πρόβλημα που είναι η στένωση λωρίδων, έχουμε τέσσερις λωρίδες σε κάποια σημεία και γίνονται τρεις λωρίδες και αυτό δημιουργεί πρόβλημα.
Ο.ΚΑΡΟΥΝΤΖΟΣ: Η τελευταία μελέτη που έγινε για τον Κηφισό είναι πάνω από 15 χρόνια πίσω, δεν μπορούμε να κάνουμε σχεδιασμό με μελέτη 15ετίας. Χρειάζεται μια νέα μελέτη. Η διαχείριση των συμβάντων στον Κηφισό, είδαμε να γίνεται μια προσπάθεια προς αυτό και είναι πολύ θετικό δηλαδή με τις ανακοινώσεις που είχαμε από την αστυνομία που θα είχε σταθερή παρουσία στον συγκεκριμένο οδικό άξονα και το βλέπουμε να ισχύει αυτό. Πρέπει να καταλάβουμε ότι ό, τι κερδίσουμε σε όποια συμφόρηση μπορέσουμε να διώξουμε από τον Κηφισό να ξέρετε είτε πάλι θα μετατραπεί σε επιπλέον οχήματα είτε θα πάει σε κάποιον άλλο άξονα. Οι μακροπρόθεσμες λύσεις είναι συγκεκριμένες, θα πρέπει να «διώξουμε» κάποια οχήματα κυρίως τα φορτηγά μέσω άλλων οδών. Άλλες οδοί είναι η περιφερειακή Αιγάλεω, να αναβαθμιστεί η παράκαμψη της Αττικής. Χρειαζόμαστε εναλλακτικές διαδρομές αυτό βέβαια μιλάμε για ορίζοντα τουλάχιστον δεκαετίας.
Ο.ΚΑΡΟΥΝΤΖΟΣ: Το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στον Κηφισό εντοπίζεται και στους οδικούς άξονες που οδηγούν σε αυτόν. Είναι ο Σκαραμαγκάς, είναι οι οδικοί άξονες που προέρχονται από την ηπειρωτική χώρα, η Νέα Οδός ουσιαστικά που οδηγεί στον Κηφισό από εκεί ξεκινάμε και έχουμε τη συμφόρηση, οι λύσεις εκεί βρίσκονται. Από τα νότια για να μεταφερθούμε στα βόρεια εκεί τα πράγματα είναι λίγο πιο δύσκολα και θα χρειαστεί προφανώς μια καλύτερη διαχείριση σε ότι αφορά την Αττική με νέους περιφερειακούς άξονες περιφερειακούς ταχείας κυκλοφορίας.
Ο.ΚΑΡΟΥΝΤΖΟΣ: Οι βραχυπρόθεσμες λύσεις και η μόνη λύση παντού είναι η λύση των ΜΜΜ. Αυτή τη στιγμή ο Κηφισός δεν καλύπτεται σε κανένα τμήμα του από ΜΜΜ, πρέπει να γίνει πρόβλεψη.
Ο.ΚΑΡΟΥΝΤΖΟΣ: Δεν έχουμε μελέτη, όταν η τελευταία μελέτη είναι από το 2007 δεν μπορούμε να κάνουμε έναν σχεδιασμό. Πρέπει να γίνει νέα μελέτη για τον Κηφισό, να δούμε τους πίνακες προέλευσης –προορισμού δηλαδή ξέρω ποιο όχημα μπαίνει από πού, που πηγαίνει, τι ώρες να ξέρουμε όλα αυτά σε μια μελέτη νέα προφανώς θα μπορούμε να μιλήσουμε για καλύτερες και πιο στοχευμένες λύσεις. Χωρίς μελέτη δεν μπορούμε να δώσουμε λύση.