Γιάννης Ξιφαράς στα Παραπολιτικά 90,1: Πολλές οι χαμένες ώρες στον δρόμο λόγω του κυκλοφοριακού, όχι όμως όσες είναι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες
Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, χαρακτήρισε το κυκλοφοριακό το μεγαλύτερο και πιο σύνθετο πρόβλημα, καθώς εμπλέκονται πολλά υπουργεία και φορείς
Πολλές οι χαμένες ώρες στον δρόμο λόγω του κυκλοφοριακού, όχι όμως όσες είναι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, δήλωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, στο πλαίσιο της έρευνας του ραδιοσταθμού Παραπολιτικά 90,1 για το κυκλοφοριακό στον μεγαλύτερο οδικό άξονα της Αττικής, τον Κηφισό.
Ο Γιάννης Ξιφαράς, μιλώντας στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ», με τον Θανάση Φουσκίδη και τη Στέλλα Γκαντώνα, χαρακτήρισε το κυκλοφοριακό το μεγαλύτερο και πιο σύνθετο πρόβλημα, καθώς εμπλέκονται πολλά υπουργεία και φορείς.
*Διαβάστε εδώ: Απόστολος Πάνας στα Παραπολιτικά 90,1: Να εκσυγχρονιστούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πεπερασμένο το οδικό δίκτυο στην Αττική
Η συνέντευξη του Γιάννη Ξιφαρά στα Παραπολιτικά 90,1
Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, μίλησε στον Ρ/Σ Παραπολιτικά 90,1 Fm στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ», με τους δημοσιογράφους Θανάση Φουσκίδη και Στέλλα Γκαντώνα.
Κληθείς να σχολιάσει ότι χάνουμε 78 ώρες ετησίως στην κίνηση, ο Γιάννης Ξιφαράς είπε: «Προφανώς και δεν είναι λίγες οι ώρες, βέβαια από την άλλη δεν είναι και τόσες πολλές σε σχέση με τις ώρες αντίστοιχα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παρ' όλα αυτά, για εμάς είναι πολλές και κάνουμε προσπάθειες και εφαρμόζουμε δράσεις για να τις μειώσουμε ακόμα περισσότερο».
Ερωτηθείς αν μπορεί να λυθεί το θέμα της κίνησης, επισήμανε: «Είναι πολυκριτηριακό το ζήτημα και αυτός είναι και ο λόγος που δεν υπάρχει μια απλή λύση για να μπορέσουμε να μειώσουμε το κυκλοφοριακό ζήτημα.
Ένα θέμα που πρέπει να βάλουμε στο τραπέζι είναι οι αρμοδιότητες. Αυτή τη στιγμή για το κυκλοφοριακό συντελούν πολλοί παράγοντες και υπάρχουν πολλοί αρμόδιοι φορείς και οργανισμοί. Είναι το μεγαλύτερο και πιο σύνθετο πρόβλημα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε στο υπουργείο, διότι εμπλέκονται δήμοι, Περιφέρεια, Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Τροχαία, οργανισμοί όπως ο ΟΑΣΑ, άλλοι αδειοδοτούν τις πιάτσες των ταξί, άλλοι ρυθμίζουν τα φανάρια, άλλοι ρυθμίσουν τον Δακτύλιο... υπάρχει μια διάσπαση αρμοδιοτήτων, η οποία καθιστά πάρα πολύ δύσκολο το να φτιάξουμε έναν ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό.
Αυτό το έχουν δει οι εξειδικευμένοι επιστήμονες του χώρου, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων έχει μια διαχρονική πρόταση σε σχέση με το πώς μπορεί να λυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα. Έχουμε κάνει αρκετές συναντήσεις μαζί τους εδώ και αρκετούς μήνες και έχουμε ξεκινήσει τη δημιουργία της σύστασης ενός ενιαίου μητροπολιτικού φορέα για την Αθήνα. Αυτός ο μητροπολιτικός φορέας θα είναι ένας οργανισμός ομπρέλα στον οποίο θα συμμετέχουν όλοι αυτοί οι συναρμόδιοι φορείς και θα πρέπει να καταθέτουν έναν ενιαίο σχεδιασμό, τον οποίο μετά θα πρέπει και να τον υλοποιήσουν.
Προφανώς το θεσμικό κομμάτι δεν είναι το μοναδικό ζήτημα και γι' αυτόν τον λόγο προσπαθούμε και με συντονισμένες δράσεις να πετύχουμε κάποιες γρήγορες νίκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι 12 κάμερες που αναβάθμισε και τις έκανε ψηφιακές ο ΟΑΣΑ, από τις οποίες μπορεί να παίρνει στοιχεία η Αστυνομία και να φαίνονται οι παραβάτες οι οποίοι κινούνται στις λεωφορειολωρίδες. Παράλληλα με τις δράσεις που έχουμε για αύξηση του στόλου, για περισσότερα λεωφορεία, για εξηλεκτρισμό του στόλου κ.λπ. αυτό είναι μια πρώτη σοβαρή δράση. Κινούμαστε σε δυο επίπεδα, κοιτάζουμε το θεσμικό και πώς μπορούμε μακροπρόθεσμα να πετύχουμε πολύ σοβαρά και ικανοποιητικά αποτελέσματα και παράλληλα κάποιες πρώτες μικρές νίκες».
Ερωτηθείς αν υπάρχει άμεση λύση για τον Κηφισό, ο Γιάννης Ξιφαράς απάντησε: «Ο Κηφισός είναι η πιο δύσκολη περίπτωση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας. Ένα χαρακτηριστικό ζήτημα για τον Κηφισό είναι ότι περνάνε πάρα πολλά οχήματα εμπορευματικής φύσης και το πιο δύσκολο ζήτημα είναι ότι στον Κηφισό έχουμε πολύ συχνά το φαινόμενο να δημιουργούνται μποτιλιαρίσματα που προκύπτουν από ατυχήματα. Άρα μια πρώτη λύση είναι αυτή που έχει ξεκινήσει και εφαρμόζεται με την υποστήριξη γερανών. Είναι μια χρήσιμη προσθήκη, από εκεί και πέρα όμως το ζήτημα του Κηφισού χρειάζεται και διαφορετικού τύπου λύσεις, όπως είναι για παράδειγμα ενδεχομένως μια εναλλακτική όδευση για να μην περνάνε όλα τα αυτοκίνητα από εκεί. Έχουμε ξεκινήσει μια σειρά από μελέτες, υπάρχουν κάποιες προτάσεις για εναλλακτικές οδεύσεις, αλλά αυτά είναι μακροπρόθεσμα μέτρα, το ζήτημα του Κηφισού καταρχήν για να λυθεί πρέπει να έχουμε άμεση επέμβαση στις περιπτώσεις που δημιουργούνται μποτιλιαρίσματα από ατυχήματα».