Αναμορφώνεται η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και συνδέεται άμεσα με την αγορά εργασίας. Τα Επαγγελματικά Λύκεια αναβαθμίζονται, όπως και τα Δημόσια ΙΕΚ, τα οποία μετονομάζονται σε ΣΑΕΚ και αποκτούν τομέα Επαγγελματικής Κατάρτισης και τομέα Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής, που θα παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού και σταδιοδρομίας στους καταρτιζόμενους.

Την ενσωμάτωση Επαγγελματικών Λυκείων, Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης και Δημόσιων ΙΕΚ σε νέα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ), τη μετονομασία των ΙΕΚ σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ), την αναβάθμιση των πρότυπων ΕΠΑΛ με προγράμματα δημιουργίας εικονικών επιχειρήσεων και τη θεσμοθέτηση Εβδομάδας Προσανατολισμού στην Α΄ και Β΄ λυκείου προβλέπει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση υπό τον τίτλο «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης», που κατατέθηκε χθες προς ψήφιση στη Βουλή, από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, ενώ η συζήτηση επί του νομοσχεδίου θα ξεκινήσει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων την Παρασκευή.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη συνένωση των δυνάμεων των ΕΠΑΛ, των ΙΕΚ και των Εργαστηριακών Κέντρων μέσω της ίδρυσης 60 πολυδύναμων campus εκπαίδευσης και κατάρτισης. Τα νέα campus Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ) θα διοικούνται από μάνατζερ.


Συνύπαρξη Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης, ΕΠΑΛ και ΙΕΚ


Σε κάθε ΚΕΕΚ θα συνυπάρχουν οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης, τα Επαγγελματικά Λύκεια και τα ΙΕΚ, ενώ θα παρέχεται και τάξη μαθητείας. Το νέο μοντέλο θα ενθαρρύνει την συνεργασία μεταξύ διαφορετικών επιπέδων με στόχο την καλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες της αγοράς. Τα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ) αναβαθμίζονται και αποτελούν οργανική μονάδα κάθε ΚΕΕΚ, ενώ ενισχύεται ο θεσμός των πρότυπων ΕΠΑΛ, προκειμένου οι πρακτικές τους να εφαρμόζονται σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια.

Στα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης δύνανται να συνυπάρχουν οι δομές ΕΣΚ, ΕΠΑΛ και ΙΕΚ, δηλαδή δομές επιπέδων 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ). Στα ΚΕΕΚ παρέχεται και το μεταλυκειακό έτος - τάξη μαθητείας. Ως προϋποθέσεις ίδρυσης ΚΕΕΚ ορίζονται η συνύπαρξη στον ίδιο χώρο (campus), τα οποία υπολογίζονται σε 60, τουλάχιστον μίας δομής εκπαίδευσης, μία δομής κατάρτισης κι ενός εργαστηριακού κέντρου (ΕΚ), η μη συστέγαση στον ίδιο χώρο γυμνασίου ή γενικού λυκείου, ώστε να γίνεται πλήρης εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων για τις αυξημένες ανάγκες της ΕΕΚ.

Ως ελάχιστα προσόντα για την επιλογή του συντονιστή των ΚΕΕΚ, που θα είναι μάνατζερ των campus, ορί ζονται πτυχίο και μεταπτυχιακό ς τίτλος σπουδών Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύ ματος (ΑΕΙ) της ημεδαπής ή ισότιμοι τίτλοι της αλλοδαπής, άριστη γνώση της αγγλική ς ή γαλλικής ή γερμανικής γλώσσας και επαγγελματική εμπειρία τουλάχιστον έ ξι ετών σε θέματα σχετικά με την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή στις 11 Ιανουαρίου